Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:03:23 GMT

اولین مورد ناقل ویروس کرونا در پاکستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۴۰۶

اولین مورد ناقل ویروس کرونا در پاکستان شناسایی شد

تاکنون واکنش مقامات رسمی پاکستان در این خصوص اعلام نشده است در حالی که سرپرست وزارت بهداشت و درمان این کشور روز گذشته به رسانه ها اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد درخصوص ابتلای ویروس کرونا در پاکستان شناسایی نشده است.

منابع خبری پاکستان گفتند: تبعه چینی ۴۰ ساله که یکی از اعضای پروژه صنعتی چینی ها در شهر مولتان، متعلق به شهر ووهان است که چهار روز پیش وارد پاکستان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه «دنیا نیوز» پاکستان، مرد چینی مبتلا به نوع جدید کرونای جدید به عنوان اولین مورد شناسایی شده اکنون تحت مراقبت است.

سفارت پاکستان در پکن از اتباع خود که در شهرهای مختلف چین مقیم هستند، خواسته است تا از تردد در شهر ووهان در استان «هو بی» که کانون شیوع ویروس ناشناخته خطرناک ذات الریه است، اجتناب کنند.

شرکت هواپیمایی ملی پاکستان (PIA) که پروازهای زیادی از شهرهای پاکستان به فرودگاه های مختلف در چین دارد اعلام کرده است که برای پیشگیری از سرایت ویروس اسرار آمیز کرونا، تمام مسافران چینی یا پاکستانی از مبدا چین قبل از سوار شدن به هواپیما معاینه می شوند و همزمان در فرودگاه های پاکستان نیز تدابیر لازم به کار گرفته می شود.

مسئولان خطوط پروازی پاکستان به همتایان خود در چین اعلام کرده اند که فرآیند غربالگری مسافران از مبدا چین باید انجام شود تا اطمینان لازم مبنی بر عدم انتقال این ویروس توسط مبتلایان به آن به پاکستان حاصل شود.

اسکنرهای حرارتی به ویژه دستگاه های دماسنج مادون قرمز در چهار فرودگاه اصلی پاکستان شامل "اسلام آباد، کراچی، لاهور و پیشاور" نصب شده و مسئولان هواپیمایی در کنار کارشناسان اداره بهداشت اقدام به معاینه مسافرانی که از مبدا چین وارد پاکستان شده اند، می کنند.

منابع خبری گفتند: تعداد زیادی از قشر دانشجو و بازرگانان پاکستانی در شهر ووهان مقیم هستند که بیم آن می رود که آنان به ویروس کرونا مبتلا شده باشند به همین دلیل فرودگاه های اصلی پاکستان از جمله مرزی زمینی مشترک «سوست» در شمال پاکستان نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار دارد.

شمار زیای از مهندسان چینی، مسئولان شرکت های تجاری و ساخت و ساز این کشور در بسیاری از طرح های عمرانی و انرژی در مناطق مختلف پاکستان مشغول هستند و در کنار آن تعداد زیادی از نیروهای انسانی چین نیز در طرح های مربوط به راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین حضور دارند، و این موضوع باعث شده تا مسئولان پاکستانی مراقب های جدی برای جلوگیری از رسیدن ویروس کرونا به کشورشان انجام دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان چین ویروس کرونا پاکستان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی مورد استقبال سروزیر ایالت سِند، استاندار و همچنین حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی قرار گرفتند.

کراچی پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان، دارای بنادر مهم و به عنوان قلب اقتصادی این کشور شناخته می‌شود. پس از استقلال پاکستان کراچی اولین پایتخت آن بود.

قرار است دکتر سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیات کشورمان برای ادای احترام به "محمد علی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان (معروف به قائداعظم) از آرامگاه این رهبر استقلال پاکستان بازدید نمایند.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، بنابر دعوت نخست وزیر پاکستان صبح روز گذشته وارد اسلام‌آباد شد.

رئیسی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهمنامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی سپس به دیدار آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود رفت و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیدار روسای مجالس سنا و ملی پاکستان با رئیس جمهور و برگزاری نشست صمیمانه با نخبگان و اندیشمندان پاکستانی از دیگر برنامه‌های اولین روز از سفر دکتر رئیسی بود.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز اسلام‌آباد را به مقصد شهر لاهور به عنوان پایتخت فرهنگی پاکستان ترک کرد. وی در فرودگاه بین المللی علامه اقبال از سوی خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری و ادای احترام به این فیلسوف مسلمان و پارسی گوی، حضور در نشست نخبگان علمی و فرهنگی در دانشگاه "جی سی" و دیدار با سروزیر و استاندار ایالت پنجاب از برنامه‌های سیاسی-فرهنگی رئیسی در دومین روز از سفر به پاکستان بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • ادای احترام رئیسی به اقبال لاهوری
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • ببینید | وزیر مسکن پاکستان در فرودگاه به استقبال رئیسی رفت