Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان مسابقات کشتی فرنگی جام تختی تیم ایران با ۲۵۰ امتیاز اول شد و تیم‌های ارمنستان و تاجیکستان به ترتیب با ۵۵ و ۱۲ امتیاز دوم و سوم شدند. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی با حضور کشتی‌گیرانی از کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ارمنستان و تاجیکستان از روز سوم بهمن ماه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز آغاز شد و تا شامگاه جمعه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رقابت‌ها در 4 مرحله مقدماتی و نیمه نهایی و فینال و رده‌بندی بین اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم برگزار شد و شامگاه جمعه با پایان مسابقات نفرات برگزیده نیز مشخص شدند. 

در این رویداد ورزشی در وزن  55 کیلوگرم: 11 نفر، 60 کیلوگرم: 12 نفر، 63 کیلوگرم: 12 نفر، 67 کیلوگرم: 18 نفر، 72 کیلوگرم: 12 نفر، 77 کیلوگرم: 10 نفر، 82 کیلوگرم: 12 نفر، 87 کیلوگرم: 9 نفر، 97 کیلوگرم: 10 نفر و 130 کیلوگرم: 10 نفر حضور داشتند و مسابقه دادند. 

در پایان این مسابقات تیم ایران با 250 امتیاز اول شد و تیم‌های ارمنستان و تاجیکستان به ترتیب با 55 و 12 امتیاز دوم و سوم شدند.

البته این رویداد ورزشی با حواشی مثبت و منفی زیادی روبه‌رو بود که از جمله حواشی مثبت آن حضور سه قهرمان المپیک به همراه سرمربی خود در سالن مسابقات بود. حمید سوریان، نائب رئیس فدراسیون، امید نوروزی و قاسم رضایی که 3 مدال طلای تاریخی کشورمان را در المپیک لندن کسب کردند به همراه محمد بنا سرمربی این تیم از نزدیک شاهد این مسابقات بودند. 

همچنین حسن رنگرز، مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان نیز نظارهگر این مسابقات بود. 

به گفته محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، نفرات برتر این رقابت‌ها از دهم بهمن ماه در اردوی تیم ملی حضور می‌یابند و تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک 2020 توکیو آماده می‌شود تا سهمیه‌های باقیمانده را نیز کسب کند.

اما این رویداد ورزشی که در سطح بین‌المللی نیز برگزار می‌شد، با وجود اهمیت مسابقات حواشی منفی نیز داشت که از جمله آنها می‌توان به بی‌توجهی به خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان فارس اشاره کرد که این امر موجب آزردگی و ناراحتی اصحاب رسانه شد. 

همچنین ایجاد محدودیت فضایی در محل برگزاری مسابقات برای عکاسان خبری و عدم اجازه به آنان برای عکاسی مناسب سبب شد که عکاسان خبری استان نسبت به این موضوع اعتراض و گلایه‌های خود را به روش‌های مختلف مطرح کنند. 

اصحاب رسانه استان فارس معتقدند که برگزاری این رویداد یک اتفاق بزرگ در ورزش کشتی ایران و استان است، بنابراین باید با مدیریت بهتری برگزار می‌شد. تکرار این چنین اتفاقاتی و بی‌برنامگی‌ها در دیگر رویدادهای بین‌المللی که به میزبانی استان فارس برگزار شده، اصحاب رسانه استان را به این نتیجه رساند که ورزش و جوانان استان فارس باید بازنگری نسبت به هیئت‌های ورزشی داشته باشد. 

یکی دیگر از حواشی منفی این رویداد ورزشی، درگیری در روز نخست مسابقات بود. شکست محمدرضا گرایی و عدم قبول یک حرکت این کشتی‌گیر از سوی داوران سبب اعتراض و درگیری مربیان این کشتی‌گیر و تشنج در زمین شد. 

این موضوع که بازتاب رسانه‌ای نیز در میان رسانه‌ها داشت به عنوان یکی از تلخ‌ترین اتفاقات این رویداد مهم ورزشی تلقی می‌شود. این امر سبب شد علاوه بر ورود کمیته انضباطی به ماجرا، قرار شد که داوری این مسابقه جنجالی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار فارس در حاشیه حضورش در لحظات پایانی مسابقات اعلام کرد که  این رویداد بین‌المللی در نهایت آرامش و امنیت برگزار شد و علاقه‌مندان به کشتی نیز در کمال آرامش استقبال بسیار خوبی از مسابقات داشتند. 

به گفته وی نماینده اتحادیه جهانی کشتی نیز از میزبانی مسابقات و نحوه برگزاری و امنیت رقابت‌ها رضایت کامل داشت و این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان فارس در میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی است.

با تمام این احوال مسابقات امشب پایان یافت و پرونده این دوره از رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی جام تختی نیز بسته شد. 

انتهای پیام/424 /ز

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ

    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین المللی بوکس جاده ابریشم که یکی از رقابت‌های قدیمی و مطرح جهان است به میزبانی جمهوری آذربایجان و در شهر باکو برگزار شد.    تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور پیدا کرد و با ۲ نشان نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد.    نتایج ورزشکاران ایران در مسابقات جاده ابریشم به شرح زیر است:    در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده بود با "بوتلایف" از روسیه روبه‌رو شد و به برتری رسید تا فینالیست شود. پرویزی عصر امروز در پیکار نهایی مغلوب "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی شد و گردن آویز نقره دریافت کرد.    در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده بود با "خوجانزار‌" از ازبکستان مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد و با کسب مدال برنز به کارش پایان داد.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده بود با "ایلگار سالاکوف" از جمهوری آذربایجان بالای رینگ رفت و با ارائه مبارزه‌ای حساب شده به برتری دست یافت. امیری عصر امروز در فینال نتیجه را مقابل "الکساندر زیریانوف" از روسیه واگذار کرد و به نشان نقره رسید.    در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته بود با "دارخان دوسیبای" از قزاقستان جدال کرد و در پایان ۳ راند مبارزه، این بوکسور قزاق بود که برنده شد تا کسری به مدال برنز بسنده کند.   باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در تورنمنت جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • عبور کشتی از سالِ سنگین با یک رفتن غیرمنتظره و ۷ سهمیه
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • آغاز اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان از ۱۰ فروردین