Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@00:22:25 GMT

آیت‌الله بلندنظر دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۶۰۳

آیت‌الله بلندنظر دار فانی را وداع گفت

گروه اجتماعی ــ آیت‌الله بلندنظر که حدود یک قرن در زمینه تبلیغ دین فعالیت داشته است جمعه، چهارم بهمن در الشتر دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا از لرستان، عالم فرزانه و عارف وارسته شهرستان سلسله آیت‌الله محمد بلندنظر از علما و فضلای برجسته استان لرستان که حدود یک قرن در زمینه تبلیغ دین فعالیت داشت جمعه، چهارم بهمن‌ماه جاری در سن نود و چهار سالگی دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می‌شود، آیت‌الله حاج محمد بلندنظر در سال ۱۳۰۴ ه.ش. در شهرستان الشتر متولد شد. او ابتدا قرآن را در محضر پدرشان که معلم قرآن بوده‌اند در مکتب‌خانه یاد گرفته و در سن شش سالگی به خواندن نماز و قرآن مشغول و بعد از فوت پدر تحت تربیت مادری دلسوز و دائم‌الذکر قرار می‌گیرد.

در سن ۱۶ سالگی برای فراگیری علوم دینی عازم قم شده و در مدت یک سال در قم به تحصیل مشغول گشت و سپس از آن‌جا وارد حوزه  علمیه‌ کرمانشاه شد، در حالی‌که ریاست حوزه علمیه به عهده‌ی مرحوم آیت‌الله کاظمی مومیوند بوده است.

بعد از مدتی به‌دلیل این‌که پرداختن به دروس حوزوی در سطح عالی در این حوزه میسر نبوده است وی تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مشرف شود.ابتدا وارد شهر کربلا می‌گردد و با توجه مشکلات بسیار زیاد وارد نجف اشرف می‌شود و چون هزینه‌ سفرشان تمام شده بود با راهنمایی دو نفر به محضر آیت‌الله شیخ علی‌محمد بروجردی نجفی شرفیاب شده و به دستور ایشان به مدرسه علمیه نجف اشرف معرفی و در حجره‌ای اسکان می‌یابد.

با توجه به این‌که در آن زمان شهریه‌ی طلاب را آیت‌الله‌العظمی سیدابوالحسن اصفهانی پرداخت می‌کرده، او کتابی را در باب معین‌الضعفا می‌نویسد که شاید هزینه‌ی چاپ آن را سیدابوالحسن اصفهانی پرداخت کند ولی متأسفانه رحلت می‌کند و کتاب همچنان چاپ نشده باقی می‌ماند.

آیت‌الله بلندنظر در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سیدمحمود شاهوردی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سیدمحسن صدر کسب فیض نموده و به مدت ۲۰ سال در حوزه‌ی نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشته است.

پس‌از ۲۵ سال به ایران برگشته و مدت سه سال در حوزه علمیه‌ کمالیه خرم‌آباد در محضر آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند دروس فقه و اصول را پشت سر می‌گذراند و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت ۲ سال امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بوده و از سال ۱۳۳۸ به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بوده‌اند.

وی قصد داشتند به حوزه‌ علمیه قم عازم شوند ولی به اصرار زیاد مردم شریف الشتر در این شهرستان ماند و به تبلیغ احکام و اقامه‌ نماز جماعت در مسجد جامع مشغول شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی آیت الله بلندنظر دار فانی وداع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

مرجع تقلید شیعیان گفت: توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با آیت الله نوری همدانی مرجع شیعیان جهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر توجه به وضعیت درسی طلاب گفت:  توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. 

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی گزارشی از وضعیت حوزه علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است