Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسان یکی از احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی از مخالفت خود با طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی ذیل طرح صلح آمریکا خبر دادند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آیلت شاکد» وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی و مؤسس حزب «راست جدید» شامگاه جمعه گفت: با هرگونه بندی مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین در طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه «عروتص شوع» شاکد در مصاحبه با شبکه ۱۲ توضیح داد: «ما از تمام جزئیات مطلع نیستیم، اما می‌توانم بگویم که اجازه تسلیم اراضی به اعراب یا هر کسی دیگر را نمی‌دهیم... بعلاوه ما اجازه به رسمیت شناخته شدن یک دولت فلسطینی را نمی‌دهیم».

وی دلیل خود برای مخالفت با بند احتمالی تاسیس دولت فلسطینی در معامله قرن را اینگونه ادعا کرد: «ما معتقدیم یک دولت فلسطینی برای اسرائیل خطرناک است و ما قطعا اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی بیافتد».

این سیاستمدار صهیونیست درباره دیگر بند‌های احتمالی معامله قرن نیز اظهار داشت: «به نظر می‌رسد این طرح فرصت خوبی برای اعمال حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و شهرک‌های یهودی در [کرانه باختری]داشته باشد».

به نوشته عروتص‌شوع، پیش از او نیز «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر مؤسس حزب راست جدید، با تکرار مخالفت با تشکیل دولت فلسطینی، گفته بود اجازه تبادل اراضی با فلسطینی‌ها را نیز نخواهد داد.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف. و ب. و بخش‌هایی از منطقه ج. کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حزب راست جدید دولت مستقل فلسطینی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲ منزل مسکونی را در شهر رفح هدف قرار دادند که بر اثر آن ۲۶ نفر از جمله ۱۶ کودک و ۶ زن شهید شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای رژیم صهیونیستی یک مدرسه در اردوگاه البریج در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی مناطقی در سواحل مرکز و جنوب غزه را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش تر اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، با ۵ مورد جنایت، دست کم ۴۸ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

با احتساب این آمار، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار زخمی‌ها را در این مدت ۷۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه