Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال خلف در رای الیوم نوشت: دنیس راس، دستیار ویژه باراک اوباما و دیپلمات سابق آمریکایی، احتمال می دهد در شرایطی که سطح تنش ها به حدی رسیده است که نشستن تهران و واشنگتن پای میز مذاکره بسیار دشوار شده است، رئیس جمهور روسیه، واسطه فعال و کلید سازش بین ایالات متحده و ایران باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: راس در مقاله ای برای اندیشکده واشنگتن نوشت: ولادیمیر پوتین پس از گذشت مدت کوتاهی از ترور سردار سلیمانی، نقش یک داور واقعی در منطقه را ایفا می کند و این مهم، در جریان سفرش به دمشق و ترکیه، نمود یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات امریکایی معتقد است که این یک توهم است که تصور کنیم حمله موشکی ایران به پایگاه عراقی، تنها اقدام انتقام جویانه ایران است. از این رو، راس بر این عقیده است که آمریکایی ها باید نگران باشند؛ چرا که ایران می تواند به ابزارهای پنهان خود پناه برده و حملاتی را به واسطه نیروهای نیابتی خود، به تاسیسات نفتی ترتیب دهد؛ تا به این شکل، دولت ترامپ در معرض فشارهای شدیدی قرار بگیرد. علاوه بر این، اعلام ایران در مورد پایبند نبودن به بندهای توافق هسته ای، بدین معناست که جمهوری اسلامی زمان لازم برای ساخت مواد لازم برای سلاح اتمی را در اختیار دارد. در این شرایط، ترامپ چه می کند؟

راس تصریح می کند که واضح است ترامپ به دنبال درگیری نیست، اما قدرت کافی برای رسیدن به شرایطی برای شروع مذاکره با ایران را ندارد؛ بویژه آنکه رهبر ایران تمایلی به مذاکره مستقیم با قاتل سردار سلیمانی ندارد. در اینجاست که پوتین می تواند نقش خاص خود در هیبت یک داور محوری در منطقه را ایفا کند.

راس در مقاله خود به نتایجی می رسد، مبتنی بر اینکه احتمال زیادی برای واسطه شدن پوتین وجود دارد و در این شرایط، ترامپ تلاش می کند از فرصت برای رسیدن به توافق هسته ای جدیدی استفاده کند، تا بتواند ادعا کند که این توافق، از توافقی که اوباما به آن دست یافت، بهتر است. در این شرایط، شکی نیست که پوتین از این نکته استفاده کرده و به ترامپ می گوید اگر به دنبال امتیازات بیشتری است، باید به ایرانی ها از طریق کمک های اقتصادی و سرمایه گذاری، امتیاز بیشتری بدهد.

مشخص نیست چرا دنیس راس مأموریت وساطت را به ولادیمیر پوتین نسبت داده است؛ در حالی که حداقل ظاهرا، هیچ پالسی مبنی بر ایفای چنین نقشی از سوی رئیس جمهور روسیه، وجود ندارد و این مسقط یا دوحه هستند که کانال های انتقال پیام و میانجی گری بین دو طرف هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!

آفتاب‌‌نیوز :

امروز خبری مبنی بر توافق باشگاه تراکتور با یحیی گل محمدی منتشر شد و گویا این مربی پرافتخار درآستانه بازگشت به فوتبال قرار دارد. یحیی بعد از کلی حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب در نیم فصل از پرسپولیس جدا شد، در این مدت به پیشنهاداتش جواب رد داد و منتظر فرصتی بود تا با یک تیم خوب و پرهوادار به فوتبال برگردد. یحیی در این مدت با فولادی‌ها به توافق نرسید و در چند مرحله هم پیشنهاد تیم ملی امید را رد کرد.

بعد از جدایی پاکو خمز از تراکتور، این تیم با محمد نصرتی کارش را ادامه می‌دهد و هواداران در انتظار معرفی سرمربی جدید تیمشان هستند. گل محمدی چند روز قبل با مدیران و مالک تراکتور مذاکراتی را انجام داد، ولی توافق صورت نگرفت. بزرگترین مشکل بین طرفین در دور اول مذاکرات مربوط به مسائل مالی و البته بودجه تیم در نقل و انتقالات بود که خیلی برای گل محمدی راضی کننده نبود.

بعد از اینکه باشگاه تراکتور با یحیی در ابتدا به توافق نرسید، سراغ گزینه‌های خارجی رفت، ولی شواهد نشان می‌دهد حضور مربی خارجی در تبریز منتفی است. از همین رو مدیران تراکتور دوباره به سراغ گل محمدی رفتند که جدی‌ترین گزینه ایرانی هدایت این تیم بود. مالک تراکتور پیشنهاد اولیه خود را بیشتر کرد و البته قول‌های مهمی هم به یحیی داد. فعالیت مستقیم یحیی در نقل و انتقالات، اختصاص دادن بودجه کافی برای جذب نفرات مدنظر گل محمدی و حضور چند ستاره، قول‌هایی بود که از طرف تراکتوری‌ها به یحیی داده شد و مورد موافقت سرمربی سابق پرسپولیس قرار گرفت.

در صورت انتخاب یحیی به عنوان سرمربی جدید تراکتور، او باید در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل استقلال قرار بگیرد. اگر یحیی از استقلال امتیاز بگیرد، کمک بزرگی به تیم سابقش خواهد کرد که بسیار جالب توجه خواهد بود. گفتنی است طی ۴۸ ساعت آینده تکلیف گل محمدی برای حضور در تراکتور مشخص خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!
  • اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین