Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@14:31:07 GMT

میزبان استقلال؛ اولین ورزشگاه موقوفه جهان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۷۹۱

میزبان استقلال؛ اولین ورزشگاه موقوفه جهان

بعد از ادغام دو باشگاه مطرح شهر دبی مالکان ورزشگاه المکتوم بن راشد تصمیم گرفتند مالکیت این مجموعه را وقف مراکز خیریه و سلامتی جامعه کنند.

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی امارات را برای میزبانی از بازی های نمایندگان ایران در پلی آف ACL2020 انتخاب و معرفی کرد که اولین ورزشگاه موقوفه جهان برای میزبانی از استقلال ایران مقابل حریف کویتی در نظر گرفته شد، ورزشگاه های که طی یکی دو دهه گذشته کم شاهد درخشش ستاره های فوتبال ایران نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورزشگاه المکتوم بن راشد تا چند سال پیش به عنوان یکی از دارایی های محمد بن رشید آل مکتوم به عنوان مالک باشگاه الشباب شناخته می شد، باشگاهی که الان دیگر وجود خارجی ندارد چون سه سال قبل با الاهلی ادغام شد تا در حال حاضر شباب الاهلی یکی از مدعیان اصلی فوتبال امارات و حاشیه خلیج فارس قلمداد شود.


بعد از این اتفاق و انتقال بازی های الشباب به ورزشگاه الاهلی عملا المکتوم بن راشد بی استفاده باقی مانده بود. به نوشته سایت 24 امارات چند هفته بعد از ادغام دوباشگاه مشهور دبی، محمد بن رشید آل مکتوم نخست وزیر امارات و شیخ دبی تصمیم گرفت مالکیت این ورزشگاه 18 هزار نفری را وقف موسسات خیریه و سلامتی جامعه کند تا درآمدهایش در این راه هزینه شود.


سامی القامزی رئیس کنونی این ورزشگاه موقوفه گفت:« این ابتکار شیخ محمد بن رشید آل مکتوم برای خدمت به افزایش امید و رشد سلامتی در منطقه در دستور کار قرار گرفت .ما بزرگ تریندر عین حال متنوع ترین نهاد تأمین کننده نیازهای بشراعم از امداد ، آموزش اولیه ، خدمات درمانی و نشر دانش ورزشی هستیم که از طریق نهادهای نوآوری ، پشتیبانی از جوانان  و توانمند سازی رسانه ها برای معرفی فرهنگ جوامع مشغول به کار هستیم. بسیار خوشحالیم که جزو اولین دسته اشخاصی هستیم که دارای نشان موقوفه دبی هستند که برای خدمت به جامعه و ورزش جوانان فعالیت می کنند».


به این ترتیب بخش عمده ای از هزینه های اجاره این ورزشگاه موقوفه که برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیا است همین طور بخشی از بلیت فروشی های بازی امروز به عنوان امور خیریه در نظر گرفته خواهد شد تا برای کمک به رشد و برنامه های ورزشی مد نظر AFC و نهاد خیریه مالک ورزشگاه هزینه شود.

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: در کوتاه مدت دنبال این هستیم تا پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان و نوجوانان در بیستم اردیبهشت در همدان، ۲ مرحله اردو در اقامتگاه تیم‌های ملی برگزار کنیم.

کوروش باقری افزود: مسابقات مختلفی را در پیش داریم که نخستین آن نوجوانان جهان در پرو و دومین رویداد در اواخر شهریور مسابقات جوانان جهان در اسپانیا است

او همچنین گفت: مسابقات جام دوستی روسیه و قهرمانی جهان در بحرین و رقابت‌های دیگری را در پیش داریم.

دیگر خبرها

  • تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال 
  • شوک به گل‌گهر: وسط زمین سیرجانی‌ها خالی شد
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • طلایی پوشان فاتح شهرآورد نصف جهان
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • کدام‌یک قهرمان لیگ می‌شود؛ استقلال یا پرسپولیس؟
  • اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال