Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@05:29:18 GMT

طلا امروز چقدر قیمت خورد؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۷۹۸۷

طلا امروز چقدر قیمت خورد؟

به گزارش اکوفارس، در حالی که جدیدترین خبرهای منتشر شده از شیوع ویروس مرگبار کرونای چینی موجب کاهش اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری شده و افزایش سرمایه گذاری در بازارهای امن را در پی داشته است، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم بیش از دو هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز تا رقم 1575 دلار و 3 سنت رسیده بود، در پایان معاملات روز جمعه با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

55 درصد افزایش به 1571 دلار و 53 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 0.42 درصد افزایش به 1578 دلار و 20 سنت رسید.در این هفته قیمت فلز زرد یک درصد افزایش داشت.

بارت مالک، رئیس بخش استراتژی های کالایی در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت: «کل بازار روی اجتناب از ریسک متمرکز شده است.»مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا دومین مورد ابتلا به ویروس کرونای چینی در این کشور را تایید کرده و موجب افت اشتهای سرمایه گذاران نسبت به دارایی های پرریسک شده است.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر شیوع ویروس کرونا در چین را به عنوان وضعیت فوق العاده اعلام کرده بور اما برای بقیه کشورهای جهان از اعلام حالت فوق العاده بهداشتی خودداری کرده بود.

شیوع ویروس در آستانه تعطیلات سال نوی چینی و اوج فصل سفر در چین موجب افزایش نگرانی سرمایه گذاران گشته است.

تای وونگ، رئیس بخش فلزات پایه و گرانبها در موسسه بی ام او گفت: «بالا گرفتن نگرانی ها در مورد ویروس در آستانه تعطیلات موجب افزایش قیمت طلا شده است... احتمالا طی روزهای آینده خبرهای بدتری منتشر خواهد شد.»

وونگ افزود، خبرهای بیشتر از ویروس کرونا و نشست روزهای 28 و 29 ژانویه فدرال رزرو آمریکا عوامل اصلی تغییرات قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین، این رسانه آمریکایی نوشت: ایران از ذخایر گسترده نفت برخوردار است و سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در بین کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به نوشته سی ان بی سی، بازارهای نفتی همچنین به دقت در رابطه با تحولات یا بسته شدن تنگه هرمز به عنوان گذرگاه مهم نفتی -که بین ایران و عمان واقع شده و محل عبور یک پنجم نفت جهان است-، رصد می شوند.

اندی لیپو رئیس شرکت «لیپو اویل» گفت: هرگونه حمله به تاسیسات تولید یا صادرات نفت در ایران، قیمت نفت خام برنت را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند و بسته شدن تنگه هرمز باعث افزایش قیمت‌ها در محدوده بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار منجر خواهد شد.

سی ان بی سی افزود: قیمت نفت در معاملات اولیه صبح دوشنبه در آسیا اندکی کاهش یافت. شاخص جهانی برنت روز دوشنبه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۰.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۵.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

جاش یانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز «بیستون اینترستز» (Bison Interests)، گفت که تحولات جغرافیایی سیاسی اخیر به دلیل سال ها عدم سرمایه گذاری در اکتشاف و توسعه نفت، منابع جهانی نفت خام را آسیب پذیرتر کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری ناکافی، عرضه را شکننده ‌تر می‌کند و در صورت مختل شدن عرضه، ممکن است بهای نفت به میزان بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

یانگ اظهار داشت: من فکر می کنم که قیمت های نفت در این چرخه به بالاترین سطح افزایش یابد که به دلیل یک دهه سرمایه گذاری اندک در عملیات اکتشاف و توسعه این محصول است.

بر اساس براورد موسسه مورگان استنلی، نفت با کاهش در تولید مواجه است و در صورت فقدان سرمایه گذاری، نرخ کاهش تولید برای یک چاه نفتی حدود ۱۵ درصد است.

سی ان بی سی در ادامه آورده است: قیمت نفت در ماه‌های اخیر به دلیل اختلالات تجاری و تاخیر ناشی از حملات در دریای سرخ از سوی حوثی ها در همبستگی با مردم فلسطین، افزایش یافته است.

این گزارش ایران را قدرت برتر در سیاست های خاورمیانه توصیف کرد و نوشت این کشور از گروه های مخالف رژیم صهیونیستی مانند حماس، حزب الله لبنان، حوثی ها (انصارالله) یمن و دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند.

این رسانه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در خاورمیانه از جمله پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی از طریق حمله به مواضع آن رژیم به دلیل حمله آن به کنسولگری ایران در دمشق، افزود: یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی خاطرنشان کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است آمریکا در هیچ‌گونه عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

سی ان بی سی به نقل از دیوید باسانس (David Bassanese) اقتصاددان ارشد شرکت ارز دیجیتال بتاشیرز (Betashares) مدعی شد اگر تنش ها تشدید شود آمریکا و متحدانش ممکن است تحت فشار جدیدی برای تقویت تحریم ها قرار گیرند.

وی در یادداشتی درباره پاسخ ایران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی نوشت: صادرات نفت ایران در چند سال گذشته افزایش یافته است و به نظر می رسد آمریکا منفعلانه برای حفظ فشار برای کاهش قیمت جهانی نفت، این موضوع را پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا