Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@02:54:49 GMT

مراد هوفمان؛ دیپلمات مسلمان و معرف اسلام در 31 کشور

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۰۵۲

مراد هوفمان؛ دیپلمات مسلمان و معرف اسلام در 31 کشور

گروه بین‌الملل ــ مراد ویلفرد هوفمان در سال ۱۹۳۰ در شهر «آشافنبورگ» آلمان به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۸، ترجمه ماکس هنینگ، شرق‌شناس آلمانی از قرآن را با ویرایش جدیدی به چاپ رساند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، درگذشت مراد ویلفرد هوفمان (Murad Wilfried Hofmann)، دیپلمات و نویسنده مسلمان آلمانی به شدت جامعه مسلمانان این کشور را متأثر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات آلمانی که در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری درگذشت، در سال ۱۹۸۰ به اسلام گروید.

هوفمان در سال ۱۹۳۰ در شهر آشافنبورگ به دنیا آمد. او ۳۳ سال به عنوان دیپلمات آلمانی در کشورهای مختلف مشغول کار بود و در سال‌های اخیر سفیر آلمان در الجزایر و مراکش شد. مراد ویلفرد هوفمان تحصیلات خود را در نیویورک آغاز کرد. او سپس در مونیخ رشته حقوق خواند و پس از آن، تحصیلاتش را در دانشکده حقوق هاروارد ادامه داد.

در سال ۱۹۸۰، هوفمان مسلمان شد و از آن زمان، در اروپای غربی، ایالات متحده و جهان اسلام به سخنرانی درباره اسلام پرداخت و کتاب‌ها و مقالات زیادی درباره اسلام به چاپ رساند. هوفمان تا سال ۲۰۰۸، ۳۵۰ سخنرانی درباره اسلام و مسائل مربوط به آن در ۳۱ کشور جهان انجام داد.

شخصیت اسلامی سال 2009

او عضو اصلی بنیاد اهل بیت برای اندیشه اسلامی در اردن و عضو شورای شریعت بانک بین‌المللی بوسنی در سارایوو بود. رئیس دولت امارات در سال ۲۰۰۹، عنوان شخصیت اسلامی سال این کشور را به هوفمان اهدا کرد. علاوه بر این، نام هوفمان در میان ۵۰۰ شخصیت مهم اسلامی منتخب مرکز مسیحیان و مسلمانان دانشگاه جرج تاون و همچنین مرکز مطالعات استراتژیک اردن قرار داشت.

مراد ویلفرد هوفمان تاکنون کتاب‌های زیادی به زبان‌های عربی، بوسنیایی، انگلیسی، فرانسوی، مالایایی، روسی، ترکی و مجارستانی منتشر کرده است. از جمله آثار معروف او می‌توان به «اسلام به عنوان آلترناتیو(جایگزین)» اشاره کرد. مقدمه این کتاب از سوی آنه ماری شیمل، اسلام‌پژوه و خاورشناس سرشناس آلمانی نوشته شده است.

چاپ ترجمه قرآن با ویرایش جدید

همچنین کتاب «اسلام در هزاره سوم» از آثار معروف هوفمان است. او همچنین در سال ۱۹۹۸، ترجمه ماکس هنینگ، شرق‌شناس آلمانی از قرآن را با ویرایش جدیدی به چاپ رساند. علاوه بر این، هوفمان به عنوان منتقد ادبی در نشریه مطالعات اسلامی آکسفورد و مطالعات اسلامی پاکستان فعالیت می‌کرد.

شورای اسلامی آلمان، درگذشت این دیپلمات آلمانی را به مسلمانان این کشور تسلیت گفت. مسئولان شورای اسلامی آلمان در توییتر نوشتند: «ما شخصیتی را از دست دادیم که به عنوان یک روشنفکر اسلامی در آلمان شناخته می‌شد.»

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درگذشت هوفمان، مسلمانان و غیرمسلمانان در آلمان را تحت تأثیر قرار داده است. آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در این باره گفت: «ما یک متفکر درخشان، محقق برجسته و شخصیتی در سطح جهانی را از دست دادیم. هوفمان الگو و منبعی الهام‌بخش برای بسیاری از مردم و نسل‌های مختلف بود.»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن آلمان معرفی اسلام 31 کشور دیپلمات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند

به گزارش قدس آنلاین، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد پنجشنبه گفت که شورای امنیت باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

نبنزیا طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: «غزه شاهد یک فاجعه بی‌سابقه است و اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های امدادی به این باریکه می‌شود».به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»،

وی با بیان اینکه تضعیف نقش آنروا عواقبی را برای کل منطقه خواهد داشت، ادامه داد: «نقش آنروا باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت پناهندگان تحت تأثیر قرار نگیرد».

این دیپلمات روس در این نشست همچنین افزود: «۶ ماه پیش فاجعه‌ای در نوار غزه آغاز شد و با وجود قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سایر قطعنامه‌ها، کشتار و تخریب ادامه دارد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام