Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه سنت وقف جزو آموزه های دینی است و نیازمند تبلیغ، حفاظت و حراست است، گفت: همکاری دستگاه قضا در طارم موجب شده است بسیاری از موقوفات احیا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان طارم اظهار کرد: در استان زنجان مجموعه دستگاه قضا در حوزه وقف و احیای موقوفات همراهی خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه وقف جزو آموزه های دینی است و نیازمند تبلیغ، حفاظت و حراست است، گفت: همکاری دستگاه قضا در طارم موجب شده است بسیاری از موقوفات احیا شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 90 پرونده با همکاری دستگاه قضای طارم در دست پیگیری است، گفت: تذکراتی که از سوی این مجموعه به افراد داده می شود، اثرگذار بوده  و قابل تقدیر است.

 

رئیس دادگستری شهرستان طارم هم با اشاره به اینکه کاهش پرونده های ورودی یکی از سیاست های قوه قضائیه است، گفت: برخی پرونده ها که بایک تماس قابل حل است، به این مجموعه محول می شود که هزینه های بسیاری تحمیل می کند از اینرو تلاش می شود از طریق تماس ها پرونده ختم به خیر شود.

 

به گفته حجت الاسلام علی امیری، در این مجموعه تلاش می شود تا پرونده های مربوط به موقوفات از طریق تماس با افراد حل شود و مطالبات مربوطه از طریق اوقاف و امور خیریه برای عمران و آبادانی امامزادگان هزینه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سفر به شهرستان طارم ضمن بازدید از پروژه های سرمایه گذاری، از رقبات موقوفات بازدید کرد.

 

بازدید از موقوفاتی که پرونده حقوقی تشکیل شده، بازدید از فعالیت های عمرانی امامزاده جعفر(ع)، امامزاده هاشم و عوف(ع)، دیدار با امام جمعه، رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان و بازسی از شناسه برنامه ها همراه تیم بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از دیگر برنامه های این سفر یکروزه بود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد نماز جمعه رویداد ملی فهما فهما خطبه نماز جمعه همایش نظریه انتظار احیای موقوفات وقف و موقوفات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید

در این فصل بهزاد خلج که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود، و با داستان هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.

در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت؛ کارگردانی این مجموعه همچون فصل اول با سجاد مهرگان و سرپرستی نویسندگان آن سید محمد حسینی است.

در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد. سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.

فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» از هفته آینده پنجشنبه و جمعه ها میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • «آقای قاضی» به شبکه ۲ می‌آید
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت