Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@02:21:32 GMT

روایتی دیگر از بزبز قندی و گرگ ناقلا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۱۴۳

روایتی دیگر از بزبز قندی و گرگ ناقلا

"تق و تق و تق کیه کیه در میزنه منم منم مادرتون" و این جمله بارها در قصه تکرار میشد تا گرگ ناقلا وارد خانه بزی ها شود، قصه‌ای که هیچ وقت از یاد نرفت و اینک در قالب نمایشی شاد روی صحنه زنده شده است تا باز گرگ قصه در جدال با بزبزقندی باشد.

امیر شیخ جبلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره کیفیت تولیدات کودک و نوجوان اظهار کرد: متاسفانه ضعف در مخاطب شناسی، زبان ساختار و نبود شفافیت و وجود نداشتن ارتباط عمیق و صادقانه با کودک و غیره باعث شده این قالب هنری در سطح پایین نگه داشته و تئاتر کودکان به عنوان یک قالب هنری جداگانه و دارای استانداردهای لازم در جامعه شناسایی نگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان نمایش شاد و موزیکال "بزبزقندی و گرگ ناقلا" با بیان اینکه "کارگردانان تئاتر کودک باید برای نمایش کودک به اندازه نمایش بزرگسال احترام قائل شوند" تاکید کرد: تئاتر کودکان ویژگی و امتیازات خاص خود را داراست. این مدل از تئاتر قالب هنری جداگانه ای دارد که از حیث کیفیت کاملا با تئاتر بزرگسال متفاوت است. برای تولید تئاتر با کیفیت برای کودکان باید دنیای جدیدی از هیجان و تخیل را برای آنها ساخته و کودکان به عنوان بخش مهمی از افراد جامعه، باید تئاتر ویژه خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تئاتر شاد و موزیکال "بزبزقندی و گرگ ناقلا" ویژه کودک و خانواده از ۲۳ دی اجرا شده و تا ۷ بهمن در سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه می رود، گفت: بزبز قندی، شنگول و منگول یا بزک زنگوله پا داستانی کودکانه و پند آموز است که از زبان یک گرگ روایت می شود.

شیخ جبلی افزود: ساختار شکنی خاصی در داستان نمایش صورت گرفته که نمونه مدرن و امروزی قصه بزبز قندی و فانتزی بی‌پایانی در لحظه لحظه اثر به چشم می خورد.

کارگردان این تئاتر ادامه داد: تلاش برای  بهره گیری از عناصری همچون نور، سایه و موسیقی بر جنبه های فانتزی اثر افزوده و تماشاگر را حتی در رده های سنی بالاتر در کنار کودکان به عنوان مخاطبان اصلی با خود همراه می کند. 

وی با اشاره به اینکه موسیقی و افکت های جذاب که حتی در پس زمینه شنیده می شود در هماهنگی کامل با حرکت و اعمال بازیگران است، گفت: استفاده از کارکردهای تئاتر مبتنی بر حرکت و تلاش برای استفاده حداکثری از عمل به جای کلام، تاثیر فوق العاده ای در ایجاد توجه و تمرکز بیشتر تماشاگر را به صحنه معطوف کرده است.

شیخ جبلی با بیان اینکه ساختار شکنی صورت گرفته در قصه نه تنها مخاطب را پس نمی زند بلکه با توجه به روایتی بودن اثر در بخش هایی از نمایش تماشاگران حاضر در سالن را نیز به مشارکت در ادامه و روند قصه دعوت می کند؛ ادامه داد: این اتفاق  تا جایی ادامه دارد  که کودکان و نوجوانان و در بعضی موارد بزرگسالان نیز در تلاش برای مشارکت در قصه در فراز و فرودهایی هستند که گرگ راوی از آن ها طلب می کند.

به گزارش ایمنا، نمایش شاد و موزیکال "بزبزقندی و گرگ ناقلا" با بازی محمد قبادی نژاد، امیر حسین حسن پور، نرگس اسکندری، میترا آقایی، درین جعفر پیشه، باران جوادی و آناهیتا عبداللهی تا ۷ بهمن ماه در سالن فرشچیان روی صحنه می‌رود.

کد خبر 407320

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر کودک تئاتر اصفهان تئاتر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، پردیس تئاتر شهرزاد در ماه اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است. نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش«آنها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

نخستین دیجیتال تئاتر موزیکال ایران در پردیس شهرزاد

نمایش«آنها دروغ می‌گویند» نخستین تئاتر دیجیتال موزیکال است که به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند.

«آن‌ها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید.

این نمایش از اواخر اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

ابراهیم حقیقی پوستر «بیژن و منیژه» را طراحی کرد

همزمان با شروع اجرای نمایش «بیژن و منیژه» از پوستر این نمایش که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده‌است، رونمایی شد.

نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی از دوم اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. پوستر این اثر نمایشی توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی محسن بهرامی سحر یافتیان، علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی سیاوش خادم حسینی، اسد پورحمزه، آیسان نوریان و شکرخدا گودرزیدر این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش که به صورت تمام موزیکال اجرا می شود برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی است و با اجرای زنده یلدا یزدانی و مهدی سبحان پور هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

بهرام افشاری ۶ میلیاردی شد

بهرام افشاری با نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» در هفته پیش رو بازهم رکورد شکنی کرد و با فروش بیش از ۱۵ هزار بلیت به فروشی معادل ۶ میلیارد رسید.

این نمایش به تهیه‌کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی هم یکی از نمایش‌های بسیار پرفروش بود و با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شده بود.

تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در ۲ سانس در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی ‌اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات: آریان امیرخان اشاره کرد.

کد خبر 6084440 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت