Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره سیاست این سازمان برای توسعه کمی وکیفی مدارس غیر دولتی توضیح داد.

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره سیاست این سازمان برای توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: اینکه فقط بخواهیم مدارس غیر دولتی را افزایش دهیم درست نیست و این کار تنها بر اساس تقاضای مردم و نیاز جامعه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: مدرسه‌داری امری اجتماعی و فرهنگی است که در مدارس غیر دولتی جنبه اقتصادی هم پیدا می‌کند؛ به همین دلیل هیچگاه اصراری بر تأسیس مدارس غیر دولتی نداریم. بلکه همکاران و افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت و تجربه کافی داشته‌اند وارد عمل شده و بر اساس نیاز جامعه این فعالیت را دنبال می‌کنند.

صالح گفت: هر شخصی که به دنبال تأسیس مدرسه غیر دولتی است باید ضوابط قانونی را طی کرده پس از صدور مجوز اقدام به این کار کند و اینگونه نیست که با تبلیغ یا اصرار بخواهیم اشخاصی را به مدرسه‌داری تشویق کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا هدف‌گذاری سالانه برای توسعه مدارس غیر دولتی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: با شرایط فعلی برنامه‌ای برای کاهش یا افزایش مدارس نداریم و این امری اقتصادی است که گاهی مفهوم مدارس غیر دولتی را تحت تأثیر قرار می دهد.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: باید مفهوم مدارس غیر دولتی را متفاوت با آنچه تاکنون به آن پرداخته شده است بدانیم. در برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است که مدارس غیر دولتی تا پایان برنامه ششم باید ۱۵ درصد از مدارس کشور را شامل شود. اما این بدین معنی نیست که مدارس غیر دولتی با شکل فعلی باید ۱۵ درصد مدارس تهران را شامل شود و همه هزینه‌ها توسط اولیای دانش‌آموزان تأمین شود. ممکن است در یک مدل دولت بخشی از هزینه‌ها را تأمین کند و مدارس غیر دولتی صرفا مجری خدمات باشند مانند بسیاری از کشورهای دنیا که مدل‌های مختلفی را در این حوزه اجرا می‌کنند.

صالح تصریح کرد: مدارس غیر دولتی اکنون انتهای بردار مشارکت مردمی قرار دارد و اکنون تصور از مدارس غیر دولتی چندین مدرسه شاخص شمال شهر است؛ در حالی که بسیاری از مؤسسان در تأمین هزینه‌های اولیه با مشکل مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین

بر اساس دستورالعمل اعلامی آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعداد‌های درخشان و دوره دوم نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد. 

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ تا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • مقام سابق دولتی : کاظم صدیقی از من خواست ملک بهزیستی را به هم مدرسه او ملحق کنیم!
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود
  • اسکان بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان برخوار