Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، غلامحسین مظفری در بازدید از پروژهای عمرانی به اسکان نیروهای انسانی در مناطق همجوار به عنوان یکی از مباحث جدی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش هزینه های زندگی برای شاغلان در کیش، طی بازدیدی که از بندر آفتاب داشتیم قصد داریم امکاناتی فراهم کنیم تا در بندر آفتاب شرایط افرادی که قصد کار کردن را در جزیره کیش دارند و مسکن اولویت اول آنها است مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در بندرآفتاب زیر ساخت های مناسبی ایجاد شده است افزود: برای آغاز می­توانیم ۱۰۰۰ واحد مسکونی با شرایط و امکانات مناسب در بندر آفتاب ساخته و به متقاضیان واگذار کنیم که خود می تواند به عنوان یک سرمایه برای آنان لحاظ شود و نوع رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش این است که در کنار پروژه هایی مثل میکا و سایر پروژه های بزرگ، چنین پروژه هایی هم اجرا شود. دکتر مظفری از رفع محدودیت ها در موضوعاتی چون گمرک، ثبت سفارش و ممنوعیت واردات، با پیگیری سازمان خبر داد و اظهار داشت: همچنان کالاها به جزیره کیش وارد می شود و با پیگیری ها و مکاتباتی که انجام شده ،مشکل اصلی رفع خواهد شد و مناطق آزاد با این بخش نامه مستثنی از قوانین ممنوعیت ها می شود. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: باید از منطق و قانون در کنار هم دفاع­ کنیم تا محدودیت و ممنوعیت برای مناطق آزاد مخصوصا جزیره کیش که پایه اصلی فعالیت آن گردشگری است برطرف شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سازمان منطقه ازاد کیش نباید منتظر سرمایه گذار باشد که به سازمان مراجعه کند گفت: سازمان باید سراغ سرمایه گذاران برود و مشکلاتشان را رفع کند، به صورت مرتب با سرمایه گذاران در ارتباط باشد ، از نزدیک پای درد دل سرمایه گذار بنشیند و برای رفع مشکلاتشان اقدام کند. مدیرعامل سازمان­منطقه آزادکیش همچنین­ اشتغال بومیان در­کیش را ضمن این که حق طبیعی­آنان برشمرد؛ گفت:این امر اولویت جدی سازمان منطقه آزاد کیش است و باید اداره کار بانک اطلاعات دقیقی درخصوص وضعیت اشتغال بومیان به ما ارائه دهد. دکتر مظفری عنوان کرد: در این پروژه ها درصدی از اشتغال را به بومیان جزیره کیش اختصاص می دهیم چراکه برای به کار گیری بومیان نگرانی بابت اسکان آنان نداریم و در واقع کسانی که در جزیره کیش ساکن هستند از این ظرفیت برخوردار می شوند.

46

کد خبر 1345511

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جزیره کیش واحد تجاری زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار