Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه‌های رهبر جمهوری‌خواه کاخ سفید تمامی ندارد. در یک فایل صوتی از گفت‌وگوی سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ شنیده می‌شود که او می‌خواسته از شر سفیر آمریکا در اوکراین خلاص شود؛ سفیری که برکناری او در سال بعدش مساله محاکمه استیضاح جاری رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این فایل صوتی از سوی لو پارناس، همکار وکیل شخصی دونالد ترامپ (رودی جولیانی) به محققان کنگره ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش‌ها، در زمان ضبط این صحبت‌ها پارناس در بین گروه کوچکی بود که با ترامپ صحبت می‌کردند.

براساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز،‌ ترامپ در ضیافت شامی در آوریل ۲۰۱۸ که در هتل او در واشنگتن برگزار شد، خواستار عزل ماری یووانوویچ، سفیر وقت آمریکا در اوکراین شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه جمعه گزارش داد، وکیل پارناس این فایل صوتی را در اختیار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قرار داده است. آدام شف، رئیس دموکرات این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح علیه ترامپ را هدایت می‌کند.

صحبت‌هایی که در این فایل صوتی شنیده می‌شود، با سخنان پیشین دونالد ترامپ که گفته بود پارناس را نمی‌شناسد، تناقض دارد. پارناس از چهره‌های کلیدی در تحقیقات استیضاح ترامپ شناخته می‌شود.

براساس گزارش ای‌بی‌سی،‌ یکی از حاضران که به نظر می‌رسد ترامپ است، در آن ضیافت شام می‌گوید "از شر او خلاص شوید! همین فردا از شرش خلاص شوید. برایم اهمیتی ندارد. همین فردا او را بیرون کنید. بیرونش کنید. متوجه شدید؟ این کار کنید."

پارناس به همراه دستیارش ایگور فرومن با رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ کار می‌کردند تا اوکراین به تحقیقات علیه جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا وادار شود. طبق این فایل صوتی،‌ این دو مرد به ترامپ می‌گویند که سفیر آمریکا به او توهین می‌کند و همین باعث می‌شود تا ترامپ مستقیما چنان سخنانی بگوید.

کاخ سفید هرگونه اقدام اشتباه دونالد ترامپ را تکذیب می‌کند. استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید گفت: هر رئیس‌جمهوری در تاریخ ما این حق را داشته تا کسانی که از دستورکار و سیاست‌هایش حمایت می‌کنند، درون دولت نگاه دارد.

خانم ماری یووانوویچ که مانعی در تحقیقات علیه جو بایدن و هانتر بایدن (پسرش) دیده می‌شد، تا آوریل ۲۰۱۹ در سمتش ماند و فراخوانده نشد. به گفته او، این تصمیم براساس "ادعاهای بی‌اساس و غلط افرادی با انگیزه‌های مشکوک" درباره وفاداری او به ترامپ اتخاذ شد.  

در این فایل لو پارناس می‌گوید: بزرگترین مشکل آنجا و جایی که به نظرم باید از آنجا آغاز کنیم، این است که از شر این سفیر خلاص شویم. او از دوره کلینتون آنجا مانده است. او همینطور به دیگران می‌گوید که "صبر کنید، او بالاخره استیضاح می‌شود، فقط کافیست صبر کنید."

بازرسان مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک سال است که روی این پرونده که پارناس و جولیانی تلاش داشتند سفیر اوکراین را برکنار کنند، کار می‌کنند. پارناس و فرومن اخیرا به جرم توطئه در جعل اسناد مالی کمپین محاکمه شدند و هر دو ادعای بیگناهی کردند.

دموکرات‌ها این فایل صوتی را سند دیگری دال بر مداخله دونالد ترامپ توصیف کردند. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اگر این شواهد دیگری برای دخالت او در تلاش برای مخدوش کردن وجهه این سفیر باشد، مطمئناً بیشتر آنچه را که شنیده‌ایم تأیید می‌کند، اما من هنوز در موقعیتی نیستم که این مسئله را تحلیل کنم، بدون اینکه آن را بررسی کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ

منابع آگاه خبر دادند برخی از میلیونرهای جمهوری خواه آمریکایی به دنبال کمک به ترامپ در تامین وثیقه برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی وی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که برخی از میلیونرهای جمهوری خواه آمریکایی در حال همکاری با یکدیگر برای کمک به دونالد ترامپ در تامین وثیقه 175 میلیون دلاری برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی وی هستند.

براساس این گزارش، برخی اهداکنندگان جمهوری خواه بزرگ کمک های مالی به کمپین ترامپ در تلاشند تا این مبلغ وثیقه را برای ترامپ تامین کنند تا اجرای حکم جریمه حدود نیم میلیارد دلاری علیه رئیس جمهور سابق متوقف شود.

روز گذشته یک هیئت تجدیدنظر متشکل از 5 قاضی حکم دادند که اگر ترامپ ظرف 10 روز بتواند وثیقه 175 میلیون دلاری تعیین شده در پرونده کلاهبرداری و فساد مالی خود را تامین کند، اجرای حکم جریمه 464 میلیون دلاری صادر شده علیه وی، متوقف خواهد شد.

ترامپ که متهم به دستکاری حساب‌های شرکتش برای دریافت شرایط مالی بهتر از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است به پرداخت 345.8 میلیون دلار محکوم شده است؛ مبلغی که با احتساب سود و جریمه‌های مالی پسرانش به 464 میلیون دلار افزایش یافته است.

اما وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که موکلشان قادر به پرداخت این مبلغ تا پایان ماه مارس، مهلت تعیین شده از سوی دادگاه نیست و همچنین وی نمی‌تواند ضمانت مالی لازم را مبنی بر توانایی پرداخت این جریمه به دادگاه ارائه دهد.

از سویی هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به ارائه تضمین 100 درصدی برای چنین مبلغ هنگفتی نشده است. همچنین مشاوران رئیس جمهوری سابق بیش از 30 بار با رد درخواست خود در این زمینه مواجه شده‌اند.

دونالد ترامپ که از این وضعیت دشوار به تنگ آمده با استفاده از عباراتی چون «غیرقانونی، غیر آمریکایی، بی سابقه و عملاً غیرممکن» خشم و نارضایتی خود را از این حکم اعلام کرده است.

او با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی خود این جریمه را «غیرقانونی، غیرآمریکایی، بی‌سابقه» خواند و نوشت که بزرگی آن به نحوی است که پرداختش را برای هر کسب‌وکاری، از جمله «کسب‌وکار موفق» وی غیرممکن می‌کند.

وکلای دونالد ترامپ از دادگاه استیناف خواستند تا ارائه ضمانت مالی برای جریمه تعیین شده را تا تکمیل مراحل رسیدگی به درخواست تجدیدنظر (که ممکن است چندین سال طول بکشد) به تعویق بیاندازد.

این در حالی است که استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در این باره گفت: در حال حاضر هیچ تلاش هماهنگی در این باره صورت نگرفته است اما ترامپ پول کافی برای پرداخت کل جریمه صادر شده را دارد.

منبع چهارمی که یکی از دوستان نزدیک ترامپ است اظهار کرد که اطلاعات مستقیم از یک اهداکننده دارد که بیش از 150 میلیون دلار را تا پایان هفته برای تامین وثیقه پرونده کلاهبرداری ترامپ اهدا کرده است.

پس از آن ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من می توانم وثیقه 175 میلیون دلاری را به صورت نقدی، اوراق ضمانتی یا اوراق بهادار و یا به هر شکلی که لازم باشد، بسیار سریع پرداخت کنم.

این در حالی است که جزئیات کامل تلاش های صورت گرفته برای کمک به تامین وثیقه پرونده ترامپ از جمله مبلغ پرداخت شده از سوی هر اهداکننده مشخص نشده است.

پیشتر سی ان ان گزارش داده بود در صورتی که ترامپ نتواند جریمه حدود نیم میلیارد دلاری خود را پرداخت کند، ممکن است برخی از املاک او برای جبران بدهی‌ها مصادره شوند. گفته می‌شود عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا حدود 464 میلیون دلار ارزش دارد و او می‌تواند با فروش آن مبلغ لازم را تهیه کند.

نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در صورتی خواهد توانست درخواست تجدید نظر خود در این پرونده را به جریان بیندازد که بتواند مبلغ جریمه و یا ضمانت مالی معادل آن را به حساب مرجع قضایی در نیویورک واریز کند. در غیر این صورت قاضی با استفاده از اختیارات قانونی خود می‌تواند حکم به بازداشت اموال و مستغلات او دهد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا.

وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاهخشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • در مجارستان چه خبر است؟
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت