Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های غربی از مکزیکوسیتی گزارش دادند که سازمان ملل روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که نسبت به تاثیر اقدامات مکزیک در مورد مهاجران بر کودکان و اقشار آسیب‌پذیر نگران است.

سازمان ملل تاکید کرد که مکزیک حق دارد از مرزهایش حفاظت کند اما نباید بیش از حد از اهرم زور و فشار استفاده کند.

دولت مکزیک پس از درخواست های آمریکا، تدابیر سختگیرانه ای را در قبال مهاجران آمریکای مرکزی اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال اقدام نیروهای امنیتی اخیر مکزیک برای مهار موج مهاجران آمریکای مرکزی موجب انتقاد از آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری این کشور شده است.

اقدام خشن نیروهای امنیتی مکزیک برای مهار مهاجران و استفاده از گاز اشک آور علیه غیرنظامیان موجی از انتقادها را علیه دولت مکزیک و نیروهای امنیتی این کشور مطرح کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش تر مکزیک را برای مهار این مهاجران که هدفشان عزیمت به آمریکا بوده، تحت فشار گذاشته بود.

چند روز پیش یروهای امنیتی مکزیک در حالی در مرز این کشور با مهاجرانی از منطقه آمریکای مرکزی درگیر شدند که برخی از مهاجران گفته‌اند در نتیجه تشدید درگیری‌ها، کودکانشان مفقود شده‌اند. این مهاجران به دنبال عبور از مکزیک برای رسیدن به آمریکا هستند. به دنبال وخامت اوضاع، شماری از کودکان از مادرانشان جدا شده و آنها اعلام کردند فرزندانشان مفقود شده‌اند.

ترامپ پیش تر تهدید کرده بود که اگر دولت مکزیک برای متوقف کردن موج مهاجران، اقدامات بیشتری انجام ندهد، تعرفه‌هایی را بر مکزیک وضع می‌کند.

دولت مکزیک سال گذشته با استقرار گارد ملی برای تقویت امنیت مرزهای این کشور، به آمریکا اجازه داد بیش از ۴۰ هزار پناهجو را به مکزیک بازگرداند.

ده‌ها هزار مهاجر از آمریکای مرکزی سال گذشته میلادی برای رساندن خود به آمریکا از مرز مکزیک عبور کردند. این افراد از بیم فقر و خشونت گروه‌های تبهکار و همچنین برای دستیابی به شرایط ایمن‌تر زندگی، خطرات این سفر را به جان خریدند

برچسب‌ها مهاجران دونالد ترامپ مهاجرت مکزیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران دونالد ترامپ مهاجرت مکزیک دونالد ترامپ مهاجران دونالد ترامپ مهاجرت مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون، القای تفکیک و تمایز واشنگتن و تل آویو، تبدیل به یک سیاست رسانه‌ای و تبلیغاتی نخ نما در آمریکا شده است. بر این اساس، رسانه‌های وابسته به هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات و جمهوریخواه) تلاش می‌کنند پیش فرض تعلق خاطر مطلق نهاد‌های پنهان و آشکار قدرت در آمریکا به لابی صهیونیسم را کتمان کرده و خود را بازیگری عقلانی و حتی واسطه‌گر(در روند انعقاد آتش بس) به افکار عمومی جهان معرفی کنند!

این ادعای وقیحانه در حالی از سوی جریانات رسانه‌ای آمریکا پمپاژ می‌شود که واشنگتن نه تنها هدایت فرامتنی منازعه را به سود منافع صهیونست‌ها بر عهده دارد، بلکه در سطح لجستیک و عملیاتی نیز در میدان جنگ حضور داشته و نسل کشی علیه کودکان غزه با نظارت مستقیم و بدون واسطه آن صورت می‌گیرد.

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند.

مروری بر گزارش واشنگتن پست در خصوص عملیات وعده صادق، این واقعیت را ملموس‌تر ساخته است. این روزنامه که بیشتر به طیف سنتی حزب جمهوریخواه آمریکا وابسته است، در شماره اخیر خود در خصوص عملیات ایران در عمق استراتژیک اراضی اشغالی می‌نویسد:

"اسرائیل در طول عملیات نظامی شش ماهه خود علیه حماس، حملاتی را در سوریه علیه ایران و متحدانش انجام داده است ما حمله اسرائیل در اول‌آوریل امسال ( حمله به ساختمان کنسولگری سقارت ایران در دمشق) با دیگر اهداف تفاوت برجسته‌ای داشت.
زیرا قاعدتاً اماکن دیپلماتیک باید معاف از درگیری و منازعات نظامی باشند. اما حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، آمریکا را ناامید کرد! ، سه مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، گفتند که لوید آستین، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دفاعی معتقدند که اسرائیل باید قبل از موعد به آن‌ها اطلاع می‌داد، زیرا این حمله برای منافع ایالات متحده در منطقه تأثیر داشت. اکنون آمریکایی‌ها نگران وقوع یک جنگ چندجانبه علیه مواضع منطقه‌ای خود و اسرائیل هستند، چنانچه پس از حمله ایران ( عملیات وعده صادق) نیز شاهد تبعات اقدام اسرائیل بودیم."

سؤال اصلی اینجاست که چرا واشنگتن پست و دیگر رسانه‌های آمریکایی، قبل از وقوع عملیات وعده صادق به جای محکوم کردن اقدام غیر قانونی، وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس، در مصاحبه با تحلیلگر‌ها و استراتژیست‌های مختلف غربی مدعی ناتوانی ایران در واکنش به تل آویو شده و سخنی از ناامیدی آمریکا از اسرائیل به میان نمی‌آوردند؟!

واقعیت امر این است که شوک ناشی از عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق نه تنها در سطوح سیاسی، بلکه در سطوح رسانه‌ای نیز مولد بحران‌های محاسباتی و آینده پژوهی زیادی در واشنگتن و تل آویو بوده است. از این رو آثار و تبعات مؤثر عملیات وعده صادق به سود امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه، به برهه زمانی کنونی محدود نخواهد ماند.

این ترس و دغدغه بزرگ و عمیق، سرتاسر آمریکا و اراضی اشغالی را فراگرفته است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد