Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی جدید از جنوب شرق وارد کشور می‌شود که سبب بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد. تاریخ انتشار: 10:00 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۹۶۷

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره وضعیت جوی کشور در استان‌های مختلف گفت: امروز در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب استان فارس بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی در ادامه اظهار کرد: امروز همچنین در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور نیز بارش برف را داریم و در ارتفاعات البرز شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های کهگیلویه و بویر احمد چهار محال و بختیاری و استان لرستان نیز بارش برف را داریم.  سواحل دریای خزر امروز بارش باران را خواهند داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از اوایل وقت امروز مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران را دارند و فردا بارش‌ها محدود به نیمه جنوبی و شرق کشور می‌شود که در مناطق مرتفع جنوب شرق کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: ماجرای اولتیماتوم سازمان سنجش به دانشگاه آزاد/ دانشگاه تغییر رشته ۱۳۴ فرزند هیات علمی را اجرایی کند

رفیعی در ادامه درباره وضعیت جوی کشور طی فردا یک شنبه نیز گفت: در نوار جنوبی کشور بارش رگباری باران و گاهی همراه با رعد و برق را خواهیم داشت. سامانه بارشی که هم اکنون در کشور فعال است از اواخر وقت فردا یکشنبه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود و روند افرایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه را پیش رو داریم.

وی در ادامه بیان کرد: از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی جدید از جنوب شرق وارد کشور می‌شود که سبب بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد. روز یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و دریای عمال نیز مواج خواهد بود.

رفیعی در ادامه اضافه کرد: تهران امروز نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، جدیدترین داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که علاوه بر حوضه آبریز اصلی «مرزی شرق» کشور، حوضه‌های آبریز درجه ۲ «بلوچستان جنوبی»، «مرزی غرب» و «کرخه» در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان نیز از کم بارشی باقی مانده از ابتدای سال زراعی تاکنون خارج شده اند.

به طور کلی بارش‌های سنگین فروردین ماه امسال تا حدی کم بارشی‌های باقی مانده از ۶ ماه نخست سال زراعی را در برخی مناطق کشور جبران کرد، اما این بارش‌ها نتوانسته کم بارشی‌های انباشته از سال‌های گذشته را جبران کند.

داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که به‌طور میانگین پنج حوضه از ۶ حوضه آبریز اصلی کشور با کم بارشی مواجه است.

میانگین پهنه‌ای بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا کنون ۱۶۷ میلی متر بوده که حدود ۱۶ درصد کمتر از شرایط نرمال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه