Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@22:49:03 GMT

حضور 532 نفر در مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۴۶۳

حضور 532 نفر در مسابقات قرآن منطقه آزاد ارس

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: ششمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در دو بخش کتبی و شفاهی به مدت دو روز با شرکت 532 نفر در جلفا برگزار شد.

ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو بابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: ششمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس در دو بخش کتبی و شفاهی به مدت دو روز با شرکت 532 نفر در جلفا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ششمین دوره این مسابقات 532 نفر شرکت کرده‌اند، گفت: در دوره اول این مسابقات ۱۳۰ نفر شرکت کرده بودند که برگزاری منظم مسابقات قرآن در منطقه ارس در 6 سال گذشته عامل بسیار موثری در ترویج فرهنگ قرآن آموزی بویژه در گروه کودکان و نوجوانان بوده و تاثیر فعالیت‌های قرآنی را در ظهور حافظان و قاریان خردسال و نوجوان می بینیم بطوریکه اکنون بیش از ۵۰ حافظ خردسال و نوجوان در سطوح مختلف در موسسات قرآنی منطقه تربیت شده و می شوند.

نصیری اظهار کرد: مسابقات قرآن از سال 93 در منطقه شروع شده و به عنوان یک رویداد سالانه تثبیت کرده و توانسته به جامعه قرانی معرفی نماید و این ناشی از تدابیری که در این منطقه انجام شده است.

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، با تاکید بر اینکه این مسابقات تنها و بزرگترین رویداد قرآنی مناطق آزاد کشور است که به صورت ثابت و دائمی شاهد برگزاری آن هستیم، گفت: این مسابقات معنوی با سابقه برگزاری 6 ساله، تاثیرگذاری خوبی در جامعه مخاطب در مقاطع مختلف سنی، به خصوص در نوجوانان و خردسالان داشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توجه به مفاهیم قرآن کریم، بخش ویژه‌ای از مسابقات به عنوان مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه اختصاص دارد و هر ساله شاهد شرکت در این بخش از مسابقات هستیم.

نصیری تاکید کرد: توجه به مفاهیم قرآن در اولویت مدیران این منطقه قرار گرفت و تلاش شد تا افرادی که در ظاهر فعالیت قرآنی ندارند ولی علاقمند به فعالیت در زمینه مفاهیم قرآن هستند فضا ایجاد شد تا این افراد نیز بتوانند از این فرصت استفاده نماییند.

حضور بالای 50 درصدی شرکت کنندگان در بخش مفاهیم و نهج‌البلاغه

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، حضور بالای 50 درصدی شرکت کنندگان در بخش مفاهیم و نهج‌البلاغه در این دوره از مسابقات، نشان از سیاست گذاری درست مدیران منطقه را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات به بحث فنی و داوری نیز توجه شده و سعی کردیم در بحث داوری از افراد نخبه و اساتید حوزه قرآن استان آذربایجان‌شرقی استفاده نماییم تا در کنار داوری بتوانیم از ظرفیت این اساتید قرآنی در زمینه آموزش و مشاوره شرکت کنندگان استفاده کنیم.

عمل نکردن دستگاه‌های متولی تخصصی حوزه قرآن به وظایف خود

نصیری همچنین با انتقاد از دستگاه‌های متولی حوزه قرآن منطقه اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی تخصصی حوزه قرآن مثل اداره اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش به وظیفه و تکالیف خود عمل نمی کنند و صرف برگزاری مسابقات قرآن نیز نیازهای سالانه فعالان قرآنی را برطرف نمی‌کند.

وی، تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد ارس دستگاه تخصصی حوزه آموزش و ترویج قرآنی نیست و نقش ستادی دارد و ورود این منطقه به بحث قرآن و مسابقات قرآنی نیز ناشی از ضعف و عدم مسئولیت متولیان و دستگاه‌های متولی قرآن در منطقه است.

تعطیلی مسابقات قرآن اوقاف در جلفا

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش منطقه باید در این زمینه ورود پیدا کنند، بیان کرد: متاسفانه مسابقات قرآن اوقاف در این منطقه تعطیل است و جدیت ما هم ناشی از عدم فعالیت متولیان قرآنی منطقه بوده است.

نصیری با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در آموزش و تقویت افراد علاقمند به قرآن بسیار است، گفت: قرآن آموزان نیازمند دوره‌های آموزشی هستند و آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش افراد بستر و زمینه را فراهم نماید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی منطقه آزاد ارس مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • نایب قهرمانی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد