Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک سناتور دموکرات آمریکایی امروز جمعه به پنهان‌کاری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» واکنش نشان داد. 

«کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا در توئیتر، بعد از آنکه پنتاگون تلفات حمله موشکی ایران را به ۳۴ نفر افزایش داد در توئیتر نوشت: «ایران به ما حمله کرد و ۳۴ آمریکایی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «دولت این موضوع را پنهان نگاه داشت تا ادعا کند بازدارندگی علیه ایران را احیا کرده است. کارشان از این لحاظ که تنش‌زدایی کردند درست بود، اما برای توجیه آن نباید ماجرا را جعل می‌کردند.»

 پنتاگون امروز جمعه در ادامه اعترافات قطره‌چکانی خود آسیب مغزی ۳۴ نفر از نظامیان آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را پذیرفت. 

«جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته این ۳۴ نفر مبتلا به «ضربه مغزی» ( traumatic brain injury) تشخیص داده شده‌اند. 

این در حالی است که پیش از این «مارک اسپر»، گفته بود که استفاده از «ضربه مغزی» برای افراد مجروح‌شده در حمله ایران صحیح نیست و آنها به  «آسیب ملایم مغزی» (concussion) دچار شده‌اند.

طفره‌های اسپر 

«مارک اسپر» پیش از این از ارائه آمار درباره تلفات انتقام موشکی ایران طفره رفته بود. 

«باربارا استار»، خبرنگار دفاعی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در توئیتر نوشته یک خبرنگار از اسپر پرسیده چند نفر در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» زخمی شده‌اند. 

به نوشته این خبرنگار، اسپر در پاسخ گفت: «من از این ارقام خبر ندارم... این چیزی است که می‌توانیم اطلاعاتش را برایتان در بیاوریم. اینها نوعاً مسائلی هستند که ما درباره آنها گزارش نمی‌دهیم.»

پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات عین‌الاسد 

اسپر، یکی از مقام‌های دولت ترامپ است که بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بود هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است. او و سایر مقام‌های دولت ترامپ در روزهای گذشته به دلیل پنهان‌کاری‌ها و قلب واقعیت‌ها درباره تلفات حمله ایران تحت فشار قرار گرفته‌اند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی‌سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده، گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی با اشاره به عملیات‌ وعده صادق عنوان کرد: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید می‌کرد «من حمله موشکی به ایران نکرده‌ام».

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد، بیان کرد: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران