Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@16:07:51 GMT

پشت میز نشینی باعث سنگ کلیه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۵۱۲

پشت میز نشینی باعث سنگ کلیه می‌شود؟

متخصص کلیه گفت: یکی از عوامل تشکیل سنگ کلیه عدم تحرک است و بی‌تحرکی می‌تواند منجر به بروز سنگ کلیه شود به طوری که پشت میزنشینی ارتباط مستقیمی با ایجاد سنگ کلیه افراد خواهد داشت.

به گزارش مشرق، فرید دادخواه متخصص کلیه  با بیان اینکه ابتلا به سنگ کلیه به عوامل متعددی بستگی دارد گفت: آناتومی کلیه‌های افراد با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل برخی افراد بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ساده‌ترین رژیم لاغری به سبک ژاپنی‌

وی با بیان اینکه مصرف نکردن مایعات و نوع رژیم غذایی افراد نقش بسیار زیادی در بروز سنگ کلیه دارد،‌گفت: استفاده از غذاهای خشک و مصرف نکردن آب زیاد به مرور زمان می‌تواند منجر به سنگ کلیه شود به این صورت که حجم ادرار افراد کم شده و هسته اولیه سنگ در کلیه‌ها تشکیل می‌شود که پس از آن بیمار علایمی از جمله درد را احساس کرده و باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.

دادخواه اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل تشکیل سنگ کلیه عدم تحرک است و بی‌تحرکی نیز می‌تواند منجر به بروز سنگ کلیه شود به طوری که پشت میزنشینی نیز ارتباط مستقیمی با ایجاد سنگ کلیه افراد خواهد داشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سلامت بیماری کلیوی رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • علی چینی: استقلال در جنگ نابرابر صدرنشین است!
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • هشدار آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی گیلان
  • این زن به جای دو کلیه، ۴ کلیه دارد!