Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-25@00:39:34 GMT

حکایت حرکت های نمایشی برای سیاست های فرمایشی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۵۷۶

حکایت حرکت های نمایشی برای سیاست های فرمایشی

اختصاصی مازندمجلس: در حالی که همه برآوردها ، واقعیت ها ،عکس های ماهواره ایی و نظرات کارشناسان وهشدارهای فعالان حوزه محیط زیست حکایت از آن دارد که  حال بسیاری از ذخایر زیست بومی و زیستگاه های حیاط وحش و... رو به وخامت است؛سازمان حفاظت از محیط زیست فراخوان مسابقه عکسی با عنوان تالاب ها و با شعار زندگی در تالاب ها شکوفا می شود را منتشرکرده است!

اختصاصی مازندمجلس: حسین نادعلی زاده: در حالی که همه برآوردها ، واقعیت ها ،عکس های ماهواره ایی و نظرات کارشناسان وهشدارهای فعالان حوزه محیط زیست حکایت از آن دارد که  حال بسیاری از ذخایر زیست بومی و زیستگاه های حیاط وحش و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. رو به وخامت است؛سازمان حفاظت از محیط زیست فراخوان مسابقه عکسی با عنوان تالاب ها و با شعار زندگی در تالاب ها شکوفا می شود را منتشرکرده است!

تالاب میانکاله یکی از نمونه های در حال ویرانی است که این سازمان ادعای شکوفایی آنرا دارد! در مصاحبه ها و گزارشات این نشریه به طور مبسوط به برخی از آسیب های وارد آمده به این زیست بوم اشاره شده است و قصد تکرار آنرا ندارم.اما پرسش آن است که محیط زیست با اتکا به کدام گزارش و یا تحقیقی شگوفایی زندگی در تالاب ها را نتیجه گرفته است؟

جالب تر آنکه در این فراخوان به موضوعات مورد توجه سازمان مربوطه نیز اشاره ایی نشده است.در حالی که سند کردن آسیب های وارده به محیط زیست می توانست توجه و اهتمام عموم را نسبت به این معضل به دنبال آورد.سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن موافت با انتقال آب دریای خزر نشان داده که تا چه حد از استانداردهای عقلانی و تجربی فاصله دارد.

نظر بسیاری از فعالان محیط زیست آن است که مسئولین این سازمان مصلحت اندیشانه عمل می کنند.برخی حتی در نقدی صریح تر مدیران این حوزه را به دنباله روی از رئیس دولت متهم کرده اند.در پرونده میانکاله چه در حوزه آسیب های ناشی از سیاست گذاری و چه اجرایی رد پای محیط زیست دیده می شود.

 و عجیب آنکه در حضور همین واقعیت ها  سازمان محیط زیست به خود اجازه داده تا فراخوانی را با موضوع شکوفایی زندگی در تالاب ها وبی توجه به همه ی هشدارهای علاقمندان منتشر کند.

عذر خواهی از اشتباهات ،فرهنگ فراموش شده این سرزمین است.شکوه حضور پردندگان در تالاب ها به درایت محیط زیست ارتباطی ندارد.گزارش انقراض یا در معرض انقراض بودن گونه های جانوری و گیاهی سند این ادعاست. در ضمن کمتر کارشناسی است که نداند آنچه بعنوان احیا ی زیست گاه های آب پایه از آن نام برده می شود صرفا بخت و اقبال بارش های سیل آسایی بوده که مدتی میهمان نا خوانده جغرافیای ایران شده است.

منکر فعالیت های این سازمان نیستیم .اما این انتظار را داریم که به جای انجام حرکت های نمایشی برای سیاست های فرمایشی در همین فرصت های فرهنگی در اختیارشان عزم و اراده خود را به  ارائه تصویر سیمای واقعی محیط زیست در ایران معطوف نمایند. شاید مسئولینی همچون نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی(بعنوان نهاد قانون گذار و ناظر) و قوه مجریه و قضائیه بیش از پیش به موضوع  علاقه و اهتمام جدی تر نشان دهند.از دیگر سو با توجه به آنکه بدون مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم امکان تحقق و پیشرفت هیچ طرحی وجود ندارد .شاید این گونه فعالیت های هنری تلنگری جدی به وجدان آنان وارد آورده و زمینه تعامل با محیط زیست فراهم آید.

هنر همان رویاروی جدی ولی لطیف انسان با واقعیت اطراف اوست.آنچه در حوالی ما در حال رخ دادن است ساخته خود ماست.در مسئله محیط زیست همه مقصریم. روبه رو شدن با این حقیقت نسخه شفا بخشی است .این فرصت را هم همانند بسیاری دیگر از دست ندهیم.

 

 

 

 


برچسب ها : #محیط-زیست #میانکاله #مازندمجلس

لینک کوتاه مطلب :

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: محیط زیست میانکاله مازندمجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری