Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:32:00 GMT

دولت فرانسه اصلاحات جنجالی بازنشستگی را تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۸۶۸۶

دولت فرانسه اصلاحات جنجالی بازنشستگی را تصویب کرد

کابینه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طرح اصلاحات مناقشه‌برانگیز نظام بازنشستگی این کشور را که در طی هفت هفته گذشته موجی از اعتراضات و اعتصابهای گسترده را در این کشور در پی داشته تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس قوانین در نظر گرفته شده در این طرح اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه، 40 طرح متفاوت موجود برای بازنشستگی در این کشور در قالب یک طرح کلی ادغام می‌شوند و همچنین سن بازنشستگی نیز برای کارمندان مشمول طرح که بسیاری از آنها شاغل در بخش حمل‌ونقل هستند از 62 به 64 سال افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک سخنگوی دولت فرانسه اظهار کرد، قرار است به موجب این اصلاحات یک نظام "محکم و پایدار" ایجاد شود که باعث "عدالت برای نسلها، حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار، بازیابی اعتماد و بازیابی ارزش اشتغال" شود.

دولت فرانسه تصریح کرده که نظام بازنشستگی جدید این کشور باعث جبران بخش عمده‌ای از کسری در صندوقهای بازنشستگی می‌شود.

از سوی دیگر دولت فرانسه قرار است در تاریخ 30 ژانویه به دیدار رهبران اتحادیه‌های کارگری برود و با آنها درباره شیوه‌های جایگزین تامین اعتبار نظام بازنشستگی به بحث بپردازد. دولت فرانسه گفته چنانچه با این رهبران به توافقی نرسد سن بازنشستگی از طریق صدور حکم به 64 سال افزایش پیدا می کند.

همزمان اعتراضات علیه قوانین جدید بازنشستگی در فرانسه همچنان در خیابانهای شهر پاریس ادامه دارد. اتحادیه تجاری تندروی موسوم به "کنفدراسیون سراسری کار" اعلام کرد، صدها هزار تن از تظاهرکنندگان در جدیدترین دور اعتراضات مربوط به روز جمعه شرکت کردند.

در حالی که گزارشها حاکی از فروکش کردن شدت این اعتراضات و برقرار بودن فعالیت بخش عمده قطارها و متروها در فرانسه هستند اما کارکنان برج ایفل دست به اعتصاب زده و در تظاهرات شرکت کردند.

در روزهای اخیر انتقادها از معترضان فرانسوی به سبب افزایش خشونت و درگیری در اعتراضات آنها بالا گرفته است.

دولت فرانسه اعلام کرد که "اقدامات غیرقانونی" برخی از کارکنان معترض شرکتهای انرژی این کشور را که باعث قطعی برق در چند منطقه مسکونی و مسدود کردن دسترسی به بنادر و تاسیسات سوخت شدند محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت فرانسه فرانسه اعتراضات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا

توفان شن در شهر آتن یونان/ رویترز و خبرگزاری فرانسه برپایی چادر تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا/ رویترز پناهجویان در پشت دیوارهای مرزی ایالات متحده آمریکا/ رویترز تحصن و تعطیلی کلاس درس از سوی دانشجویان در کالج امرسون در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا در اعتراض به نسل کشی اسرائیل و در حمایت از مردم غزه/ رویترز استقبال از نخست وزیر انگلیس از سوی صدراعظم آلمان در برلین/ خبرگزاری فرانسه کشاورزان ایالت جنوبی "تامیل نادو" هند، در جریان اعتراضی در شهر دهلی جمجمه و استخوان‌هایی را به نمایش می‌گذارند که ادعا می‌کنند بقایای بقایای کشاورزان تامیل است که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. آنها خواستار قیمت بهتر برای محصولات کشاورزی شان هستند./ رویترز بقایای موشک های بالستیک ایرانی در نزدیکی شهر " آراد" در جنوب اسراییل/ رویترز مزرعه گل لاله در هلند/ رویترز تظاهرات علیه قطع بودجه های آموزشی در شهر بوینوس آیرس آرژانتین/ رویترز و خبرگزاری فرانسه رژه خیابانی در صدونهمین سالگرد واقعه نسل کشی ارامنه به دست امپراتوری عثمانی در شهر ایروان ارمنستان/ خبرگزاری فرانسه یک بازدیدکننده از نمایشگاه فناوری در هانوفر آلمان با یک ربات "سنگ – کاغذ- قیچی" بازی می کند./ خبرگزاری فرانسه واکسیناسیون کودکان در یک مرکز بهداشتی در هاندان چین/ DDP کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود