Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ابتداي هفته AFC پيشنهاد داده بود بازي‌هاي پلي‌آف تيم‌هاي ايراني در كشور ثالث باشد، بازي‌هاي دور رفت مرحله گروهي در خانه حريفان به انجام برسد و در مدت‌زمان باقي‌مانده تا شروع بازي‌هاي برگشت شرايط امنيتي ايران بررسي شود. با اين وجود در يك هفته منتهي به اين جلسه مديران تيم‌هاي ايران قويا تاكيد داشتند كه به هيچ عنوان حاضر به بازي در كشور ثالث نيستند و پيشنهاد AFC را نمي‌پذيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي بود كه بنا بر برنامه اعلام‌شده از سوي AFC تيم‌هاي استقلال و شهر خودرو بايد روز شنبه مقابل تيم‌هايي از كشور كويت و بحرين در دوبي به ميدان بروند.

توافق مهم

با اتمام جلسه، خروجي نهايي رايزني مديران با ويندسور جان دبير كل AFC به اين صورت منتشر شد: دو باشگاه استقلال و شهر خودرو به جاي ميزباني در تهران و مشهد بازي‌هاي پلي‌آف خود را در كشور ثالث برگزار خواهند كرد، سپس تيم‌هاي ايراني حاضر در دور گروهي تمام بازي‌هاي دور نخست را مهمان خواهند بود و در سه بازي برگشت در ايران از تيم‌هاي رقيب پذيرايي خواهند كرد. نكته مهم اظهارات نمايندگان ايران و ابراهيم شكوري سرپرست دبير كلي فدراسيون فوتبال كه به صورت ويديوهاي جداگانه منتشر شد اين بود كه AFC تضمين كتبي داده است تيم‌هاي ايراني در بازي‌هاي برگشت ميزباني را در كشور خودشان انجام مي‌دهند. مديران باشگاه‌هاي آسيايي ايران و نمايندگان فدراسيون فوتبال با استناد به همين تضمين از نتايج جلسه با دبير كل AFC به عنوان يك پيروزي و يك توافق مهم ياد كردند كه در عين اينكه توانسته حق ميزباني تيم‌هاي ايراني را برگرداند و خطر سلب ميزباني از تيم ملي را دور كرده است.

بيانيه AFC و ابهامات

در حالي كه در شبكه‌هاي اجتماعي ويديوهاي حاوي خبر پيروزي نمايندگان فوتبال ايران منتشر مي‌شد، كنفدراسيون فوتبال آسيا بيانيه‌اي را در صفحه رسمي اينستاگرامش منتشر كرد كه ورق را برگرداند. بيانيه AFC دقيقا همان نامه‌اي بود كه در ابتداي هفته گذشته براي فدراسيون فوتبال ايران فرستاده و در بخش سومش قيد شده بود ايران در مرحله اول و دوم و سوم دور رفت در زمين حريفان به ميدان مي‌رود تا AFC فرصت كافي براي بررسي شرايط امنيتي ايران را داشته باشد. اين بيانيه به اين معنا بود كه خبري از تعهد كتبي و ضمانت براي ميزباني تيم‌هاي ايران در بازي برگشت نيست اما چند دقيقه بعد نامه AFC به فدراسيون فوتبال ايران منتشر شد كه وضعيت را دوباره تغيير داد؛ نامه‌اي كه در آن تاكيد شده تيم‌هاي ايران در بازي‌هاي برگشت دور گروهي ليگ قهرمانان آسيا در كشور خودشان ميزبان خواهند بود. ابراهيم شكوري نيز در همين راستا نامه اي‌اف‌سي را استوري كرد و با خط كشيدن زير كلمه at home در متن نامه، نوشت: «ايميل رسمي اي‌اف‌سي طبق توافق امروز». دقايقي بعد بيانيه اوليه AFC در صفحه اينستاگرام اين نهاد نيز برداشته و به جايش بيانيه جديدي منتشر شد. در اين بيانيه كه گويا بيانيه نهايي و ويرايش شده كنفدراسيون فوتبال آسيا محسوب مي‌شود آمده است كه توافق شده تمام بازي‌هاي خانگي تيم‌هاي ايراني در روزهاي اول، دوم و سوم تبديل به بازي مهمان شوند و بازي‌هاي روزهاي چهارم، پنجم و ششم تبديل به بازي خانگي خواهند شد.

بيانيه جديد AFC گرچه مشكل «بررسي دوباره مسائل امنيتي» را برطرف كرده اما اين ابهام را برجا گذاشته است كه تبديل شدن بازي‌هاي برگشت به بازي‌هاي خانگي متضمن برگزاري آن مسابقه در كشور ايران نيست و ايران مي‌تواند در هر كشور ديگري به عنوان ميزبان درنظر گرفته شود؛ كما اينكه تيم‌هاي ايراني در بازي مقابل تيم‌هاي عربستاني با اينكه مسابقه در كشور ثالث برگزار مي‌شود، يك بازي ميزبان هستند و بازي ديگر مهمان. همچنين در بيانيه‌ها و ايميل اي‌اف‌سي حرفي از تيم ملي زده نشده است.

بيانيه آخر

بيانيه آخر AFC و ايميلي كه به فدراسيون فوتبال ايران ارسال كرده تحليل‌هاي زيادي را در پي داشته است. بسياري از اهالي فوتبال برخلاف مديران تيم‌ها و نمايندگان فدراسيون فوتبال توافق صورت‌گرفته را به هيچ عنوان يك پيروزي بزرگ قلمداد نكردند چرا كه معتقدند توافق صورت‌گرفته همان پيشنهادهايي است كه ابتداي هفته اي‌اف‌سي براي فدراسيون فوتبال ايران فرستاده بود. ضمنا منتقدان اين سوال مهم را مطرح مي‌كنند كه دبير كل AFC بدون قدرت اجرايي چطور توانسته به باشگاه‌هاي ايران ضمانت بدهد؟ به عنوان مثال فرهاد مجيدي سرمربي تيم استقلال در واكنش به اين توافق گفت: «مي‌گويند خبر پيروزي! كدام پيروزي؟ پيروزي اين بود كه بازي استقلال در تهران برگزار مي‌شد. فضايي به وجود آوردند كه كسي جرات نكند نظر مخالف دهد. تا همين ديشب به من خيلي محكم مي‌گفتند محال است به امارات برويم اما الان مي‌گويند خبر خوش! چرا از كادرفني نپرسيديد كه براي بازي در زمين بي‌طرف، قطر بهتر است يا امارات كه حتما انتخاب من قطر بود، چون مشكل پروازي براي بازي احتمالي با الريان نداشت. پيروزي اين بود كه يك هفته تمركز تيم را به هم نمي‌ريختيد و ابتداي هفته اين موضوع را حل مي‌كرديد.»

همچنين محمد دادكان، رييس سابق فدراسيون فوتبال نيز در مصاحبه با راديو تهران با انتقاد شديد از مديران باشگاه‌هاي ايراني و معاون وزير ورزش به خاطر صحبت‌هاي‌شان بعد از سفر به مالزي گفت: «مديران ما تا دو روز پيش مي‌گفتند شرافت و حيثيت ملي ولي امروز مي‌گويند پيروز شديم. در بحث ميزباني باشگاه‌هاي ايراني مردم را چه فرض كرده‌ايد؟ جلسه شما با دبير كل كنفدراسيون فوتبال آسيا بوده است. من خودم هنوز عضو AFC هستم و در جريان اخبارش قرار مي‌گيرم. مگر دبير كل مي‌تواند كاري كند؟ مگر شما به عنوان مدير باشگاه‌هاي مطرح هنوز وظايف دبير كل را نمي‌دانيد؟ دبير كل كه نمي‌تواند به شما بگويد ميزباني مي‌دهم يا نه. او بايد حرف‌هاي شما را يادداشت كند و به مسوولان بالادست خود و كميته مسابقات بگويد. پيروز چه شده‌ايد؟ بازي‌هاي شما خارج از ايران است. وزارت ورزش هم مصاحبه مي‌كند. پيروزِ چه؟ جلسه مديران باشگاه‌ها با AFC هيچ دستاوردي براي ما نداشته است. بگذاريد يك نفر حرف بزند. جامعه‌اي رو به فساد مي‌رود كه فكر مي‌كنند آدم‌هاي فاسدش زياد شده‌اند در حالي كه آدم‌هاي خوبش حرف نمي‌زنند. اجازه بدهيد كارشناسان حرف بزنند. شما فيلم‌ها و صحبت‌هاي‌شان را مقايسه كنيد و ببينيد قبلا چه گفته‌اند و الان چه مي‌گويند.»

بالاخره ميزبان هستيم يا نه؟

با توجه به اظهارات طرفين، بيانيه AFC و نامه اين نهاد به فدراسيون فوتبال ايران هنوز براي بسياري از هواداران سوال است كه آيا ما در بازي‌هاي برگشت ميزبان هستيم يا نه؟ اين سوال با توجه به نامه اي‌اف‌سي مي‌تواند با پاسخ قطعي «بله ميزبان هستيم» پاسخ داده شود اما اگر ملاك را بيانيه منتشرشده در صفحه اينستاگرام اي‌اف‌سي قرار دهيم، نمي‌توان با قاطعيت پاسخ داد. هرچند مي‌توان اينچنين تحليل كرد كه در بيانيه اي‌اف‌سي تلويحا به برگزاري بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني در خاك ايران اشاره شده است و ضمنا نقطه مقابل تبديل بازي‌هاي خانگي دور اول تا سوم به مهمان مي‌شود تبديل بازي‌هاي مهمان به ميزبان در روزهاي چهارم و پنجم و ششم. همچنين بايد به اين نكته اشاره كرد كه اگر اي‌اف‌سي نمي‌خواست ميزباني دور برگشت را بدهد، بيانيه ابتدايي خود را تغيير نمي‌داد. البته برخي كارشناسان بر اين باورند كه جلسه مديران فوتبال ايران با دبير كل اي‌اف‌سي صرفا به اين خاطر بوده است كه متن پيشنهاد اوليه اي‌اف‌سي به ايران تغيير كند و حالتي در آن گنجانده شود كه بتوان معناي ميزباني دور برگشت را از آن استخراج كرد.

دغدغه ديگر فوتبال ايران در هفته گذشته سرايت سلب ميزباني باشگاه‌ها به تيم ملي بود. همان‌طوركه گفته شد ابراهيم شكوري در ويديويي كه منتشر كرد، گفت كه مشكل تيم ملي حل شده است اما در بيانيه اي‌اف‌سي حرفي از تيم ملي به ميان نيامده است. در اين باره برخي كارشناسان معتقدند كه از ابتدا هم مشكلي متوجه تيم ملي نبوده است، چرا كه بازي‌هاي انتخابي جام جهاني زيرنظر AFC نيست و مربوط به فيفا مي‌شود. اما برخي ديگر از كارشناسان با استناد به اين نكته كه بازي‌هاي انتخابي جام جهاني 2022، انتخابي جام ملت‌هاي آسيا را هم در بر مي‌گيرد، معتقدند اي‌اف‌سي مي‌تواند تيم ملي را نيز درگير مشكل سلب ميزباني بكند. با اين وجود بعيد است كه در چنين شرايطي مشكلي براي ميزباني تيم ملي از كشورهاي هنگ‌كنگ و عراق و بحرين در فروردين سال آينده وجود داشته باشد.

وقت‌كشي؟

هواداران فوتبال ايران بعد از اعلام خبر توافق با AFC به اين نكته اشاره مي‌كنند كه مديران تيم‌هاي محبوب‌شان بايد از همان روز اول توافق را انجام مي‌دادند. اين افراد معتقدند يك هفته وقت باشگاه‌ها تلف شده است و تازه رسيده‌ايم به نقطه صفر. يك هفته‌اي كه در آن باشگاه‌ها قويا تاكيد داشتند تمام جريمه‌هاي احتمالي را به جان مي‌خرند ولي حاضر نيستند عزت خود را زير پا بگذارند اما هنگامي كه مشخص شد بر خلاف ادعاي اين مديران جريمه‌هاي انصراف از آسيا نه مبالغي شبيه به 10 تا 20 هزار دلار كه رقمي بيش از 400 هزار دلار است و ضمنا انزواي دوساله را براي فوتبال ايران به ارمغان مي‌آورد، كوتاه آمدند و براي بازي پلي‌آف راهي كشورهاي خارجي شدند. در واقع مديران تيم‌هاي ايراني فكر مي‌كردند هنوز ليگ قهرمانان آسيا آغاز نشده و در صورت انصراف مشمول جريمه‌هاي سبكي خواهد شد؛ غافل از اينكه ليگ قهرمانان آسيا از لحظه قرعه‌كشي آغاز مي‌شود. بنا بر همه اظهارات مي‌توان گفت نمايش مديران چهار تيم ايراني حاضر در آسيا و مديران فوتبال و ورزش ايران در يك هفته اخير شوآفي بيش نبوده كه تنها دستاوردش از دست دادن وقت و صرف هزينه يك سفر پر‌خرج به مالزي بوده است.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا فرشاد پیوس، درباره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس این هفته نمایش جالب توجهی داشت و به یک تیم با انگیزه و با شور و اشتیاق تبدیل شده که تشنه پیروزی است. با تغییراتی که اعمال شده، تیم نفس تازه‌ای گرفته و همین موضوع نیز باعث نتیجه‌گیری شده است. هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم انگیزه بازیکنان بیشتر می‌شود و در پرسپولیس این موضوع بیشتر از بقیه تیم‌ها مشهود است.

فرشاد پیوس

وی افزود: پرسپولیس در خط دفاع و حمله به انسجام رسیده و بازیکنان دستورات تاکتیکی کادر فنی را به خوبی اجرا می‌کنند. از طرفی هم، تیم بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهد با پرس بالا آن را پس می‌گیرد و بعد به سمت دروازه حریف یورش می‌برد. نکته جالب توجه در خصوص پرسپولیس در این هفته‌ها این است که این تیم به شدت تشنه گلزنی‌ است و بر خلاف تیم‌های که گل می‌زنند و دفاع می‌کنند، بعد از رسیدن به گل باز هم تلاش می‌کند تا گل‌های بیشتری را به ثمر برساند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم اوسمار ویرا چه تفاوتی با زمان گل‌محمدی دارد، گفت: شوکی که با عوض شدن سرمربی در پرسپولیس ایجاد شد خوشبختانه مثبت بود و معمولا این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. اگر به فوتبال اروپا هم نگاه کنیم، می‌بینیم که آ.اس رم هم با اخراج خوزه مورینیو و حضور دنیله دِروسی، نتایج خوب و جالب توجهی می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم یحیی از شرایط موجود خسته شده بود و خواسته‌هایش انجام نمی‌شد و باید می‌رفت. بعد از جدایی او پرسپولیس در پست‌های که ضعف داشت به خوبی تقویت شد. مهره‌های خوبی همچون عبدالکریم حسن،‌ اوستون اورنوف، عیسی‌ آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو جذب شدند و به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم برطرف شده است. تیم، نیمکت خوب و قوی دارد که این موضوع یکی از امتیازات مهم در مسیر قهرمانی‌ است.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «آیا پرسپولیس به عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ دست خواهد یافت یا خیر؟» عنوان کرد: تیم در شرایط خوب و ایده‌آلی قرار دارد و بدون اغراق پرسپولیس بهترین تیم حال حاضر ایران است. بازیکنان انگیزه خوبی دارند و تیم از نظر ساختار دفاعی و تهاجمی در فرم ایده‌آلی قرار دارد. با توجه به شرایطی که من می‌بینم مسلما استقلال امتیاز از دست خواهد داد و پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود.

وی در خصوص حواشی ایجادشده و بیانیه‌نویسی استقلال در هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس نیز عنوان کرد: این رفتارها دیگر منسوخ و زننده شده و حمله به پرسپولیس دیگر یه پروژه نخ‌نما است. مردم فوتبال را بیشتر از من و سایر دوستان می‌فهمند و آنالیز می‌کنند و فریب این جریانات را نمی‌خورند. هر تیمی که آرامش داشته باشد، مسلما به قهرمانی خواهد رسید. بیانیه نوشتن و این قبیل کارها در گذشته اثر داشت! اکنون فوتبال به‌روز شده است و دیگر مثل سابق نیست که با لشکرکشی قهرمان شوید!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین درباره دیدار حساس این هفته سرخ‌ها با سپاهان نیز افزود: سپاهان تیم شایسته و خوبی است. در این سال‌ها هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوبی گرفته است اما متاسفانه مربیان این تیم کارآمد نبودند و فقط جیب‌های خود را پر کردند و رفتند. اگر نگاه کنید تیم‌های که مربی خارجی آوردند نتوانستند نتایج مطلوبی بگیرند اما در آن‌سو می‌بینم مربیان جوانی مثل محرم نویدکیا و سعید دقیقی نتایج خوبی گرفته‌اند. بهتر است به مربیان ایرانی اعتماد شود زیرا آنها به شرایط آشنا و از همه مهم‌تر سرمایه فوتبال ما هستند. قطعا این بازی نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ دارد و کار برای پرسپولیس در این دیدار سخت خواهد بود. بازی با سپاهان فینال زودرس برای پرسپولیس است. اما مطمئنم با توجه به شرایط، پرسپولیس برنده خواهد شد.

کد خبر 846308 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران اوسمار ویرا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • بسکتبال NBA | میزبان ها بالاخره باخت می‌دهند؟
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • آتش‌بازی ادامه‌دار در کافا؛ دختران ایرانی، ترکمنستان را در هم کوبیدند!
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود
  • تیم‌ها باید به مسائل فنی بپردازند/ سعی می‌کنیم مقابل آلومینیوم بهترین خود باشیم
  • بیانیه باشگاه تراکتور درباره اتفاقات رخ داده در فرودگاه تبریز
  • بیانیه هیأت مدیره باشگاه تراکتور/ مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری