Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از فعالیت 41کارگاه مرمت آثار تاریخی در این استان طی امسال خبر داد. 

مهدی جمال در گفت‌وگو با ایسنا از تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی این استان به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های میراث فرهنگی استان نام برد و اظهار کرد: در سه سال اخیر 165 کارگاه مرمت آثار تاریخی در استان به مرمت بناهای تاریخی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال گذشته 54 بنای تاریخی مرمت شده افزود: از ابتدای امسال تاکنون 41 کارگاه مرمت آثار تاریخی در این استان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مرمت آثار تاریخی را یکی از سرفصل‌های کاری در این اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش همکاران ما در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر این است که با حفاظت از بناها و جاذبه‌های تاریخی، زمینه بهره‌مندی نسل‌های آتی از این سرمایه‌های ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

وی از انجام چهار پروژه باستان‌شناسی در سه سال منتهی به امسال در این استان خبر داد و تصریح کرد: کاوش تپه پارینه‌سنگی میرک، عمادالدین شاهرود، تپه خندق و تپه تاریخی شهرستان روستای فرومد چهار کاوش انجام شده در استان هستند.

جمال با بیان اینکه کار در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تنوع و گستردگی زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی یک نهاد سیاست‌گذار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه موزه‌های زیادی در سطح استان سمنان وجود دارد ادامه داد: در این استان هشت موزه دولتی و 6 موزه خصوصی وجود دارد.
وی از افزایش بازدیدها از موزه‌های این استان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 59 هزار بلیت در موزه‌های استان به فروش رفته و این در حالی است که این رقم در سال پیش از آن 29 هزار قطعه بلیت بوده است.

این مدیر مسوول با اشاره به برخی مشکلات موجود در موزه‌های این استان اظهار کرد: دو تا از موزه‌های استان نیاز به تجهیز دارد که در صددیم در اولین فرصت با تجهیز بیشتر این دو موزه، به غنای موزه‌های استان کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم