Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاخ سفید را به دلیل پنهان کاری و کم اهمیت نشان دادن تلفات حمله موشکی ایران مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سناتور «الیزابت وارن»  از نامزدهای حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در صحفه توئیتر خود نوشت: «ترامپ به درگیری با ایران دامن زده و سپس سربازان مصدوم شده ما را پنهان کرد و کم اهمیت نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وحشتناک است.»

این موضع الیزابت ساعاتی پس از آن صورت گرفت که پنتاگون رسما اعلام کرد 34 نظامی آمریکا را به دلیل ضربه مغزی از پایگاه عین الاسد عراق به خارج منتقل کرده تا تحت درمان قرار بگیرند.

در طول چند روز گذشته مقامات آمریکایی به صورت قطره چکانی آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد را اعلام کرده‌اند. آنچه باعث خشم فعالان و سیاستمداران آمریکایی شده اینکه دولت ترامپ بلافاصله پس از حمله موشکی مدعی شد حملات ایران هیچگونه تلفاتی را در پی نداشته است.

علاوه بر پنهان کاری اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه مصدومیت مغزی در حد «سردرد» است و آن را جدی نمی‌داند باعث خشم آمریکایی‌ها شده است. جو بایدن معاون اول باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا در صحفه تویتر خود نوشت: «نظامیان آمریکایی که در حمله موشکی ایران اسیب دیده‌اند برای مصدومیت ملایم مغزی تحت معاینه قرار دارند اما برای ترامپ این فقط سردرد است. ما به رئیس جمهوری نیاز داریم تا به نظامیان ما احترام بگذارد.»

همچنین، «بیل پسرل» نماینده دموکرات و معاون «کارگروه جراحت‌های مغزی» در کنگره آمریکا طی نامه‌ای از مقام‌های پنتاگون خواست اطلاعات بیشتر درباره تلفات حمله موشکی ایران ارائه دهند. وی در این نامه که خطاب به مقامات ارشد پنتاگون نوشته، آورده است: «به عنوان موسس و معاون کارگروه جراحت مغزی کنگره سخنان فرمانده کل قوا را نگران‌کننده می‌دانم. این اظهارات، نشان‌دهنده عدم درک ایشان از اثرات زیان‌بار صدمات مغزی است».

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین، محمد صالح مفتاح درباره دور دوم انتخابات و سازوکار صداوسیما برای این مسأله، گفت: در دور دوم انتخابات ۲۲ حوزه انتخابیه داریم که در ۱۶ استان پراکنده هستند و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در دور دوم انتخابات مجلس همه کشور درگیر نیست، افزود: تعداد نامزد‌ها محدودتر از دور اول است که بیش از ۱۱ هزار نفر نامزد تأیید صلاحیت شده به رقابت پرداختند.

مفتاح با اشاره به راهبرد اصلی انتخابات در دور اول، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه مشارکت و رقابت برای این دوره هم انجام شده و همکاران ما در بخش‌های مختلف سازمان در حال تدارک هستند.

وی انتخابات را محدود به ۲۲ حوزه انتخابیه دانست و افزود: همه سازمان صداوسیما درگیر نیست و برخی برنامه‌های شاخص در دور اول، همچنان پخش خواهد شد و متناسب با دور دوم برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و در مورد پخش تبلیغات نامزد‌ها نیز برنامه ریزی شده است که شبکه‌های استانی فرصت لازم را در اختیار قرار دهند.

مفتاح با بیان اینکه ۲۰۰ شبکه انتخاباتی را نخواهیم داشت و همان شبکه‌های استانی وظیفه تبلیغات را بر عهده دارند، گفت: مصوب شده از ستاد انتخابات به‌صورت رایگان امکانات در اختیار نامزد‌ها قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد مردم آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنند و گفت: برای هر نامزد فرصت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

مفتاح ادامه داد: افراد در مقابل مجری ما حاضر شده و از طرفی حامیان حضور پیدا کرده و فرصت ارتباط با دوربین و مستند تبلیغاتی بخشی دیگر از این برنامه‌ها است. از طرف دیگر مناظره‌های تلویزیونی را داریم و در هر حوزه انتخابیه به صورت ضبطی مناظره‌هایی شکل می‌گیرد که فرم اجرای آن مانند دور اول است و به دلیل محدود بودن نامزدها، انتظار مناظره‌های داغ‌تری را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در استان تهران حوزه‌های ورامین و تهران - ری - شمیرانات - اسلام‌شهر - پردیس را داریم که ۳۲ نامزد برای ۱۶ کرسی به رقابت می‌پردازند. پیش‌بینی می‌شود در حوزه انتخابیه تهران گروه‌هایی را تقسیم کنیم که با یکدیگر به مناظره بپردازند و به‌صورت قرعه‌کشی شده با هم مواجه شوند و امیدواریم حداقل ۲ مناظره را پخش کنیم.

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • دیوار خیبر فرو ریخت؛ پیدا و پنهان عملیات ایران
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود
  • تازه ترین اعتراف آمریکایی ها درباره قدرت موشکی ایران
  • امکانات رایگان صداوسیما در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات