Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «عبدالرضا فولادوند» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، درباره عزل مدیران متخلف در مدارس شهر تهران گفت: آمار ما در این زمینه نوسان دارد؛ به تعبیر دیگر آمار سه ماه گذشته با امروز متفاوت است، اما تعدادی از مدیران عزل شدند که بیشتر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات در بحث ثبت‌نام و تخلفات مالی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا حدود ۸۰ نفر مدیر مدارس غیردولتی که تخلف دریافت وجه در هنگام ثبت‌نام داشتند به هیات تخلفات اداری معرفی شدند. این اقدام مربوط به جمع‌بندی تابستان سال گذشته است و این هشتاد نفر مابقی متخلفان بودند.

فولادوند درباره علت اصلی تخلف مدیران مدارس گفت: بیشتر تخلفات درباره اخذ وجه با عنوان کمک‌های مردمی در زمان ثبت‌نام بوده است. طبق بخشنامه هیچ مدرسه‌ای به جز هزینه کتاب و بیمه، حق دریافت وجه از والدین را ندارد. متاسفانه برخی از مدیران ما این کمک‌ها را با شرط در زمان ثبت‌نام گرفته‌اند که با آن‌ها برخورد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به همه تذکرات و قوانین چرا کماکان برخی از مدارس با عناوین مختلفی مانند کمک به مدرسه از دانش‌آموزان وجه دریافت می‌کنند؟ گفت: کمک به مدرسه اجباری نیست، اما اگر به دانش‌آموزان فشار وارد کنند که به عنوان مثال اگر کمک به مدرسه را ندهند، نمی‌توانند کارنامه را دریافت کند، این کار تخلف است و باید این‌ها را به ما اطلاع دهند تا با آن‌ها برخورد کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حدود ۴ هزار و ۳۰۰ مدرسه در شهر تهران داریم که در میان آن‌ها به ندرت این تخلفات دیده می‌شود، اما همین تعداد نیز باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

فولادوند در پاسخ به این سوال که تخلفات مدارس در زمینه اخذ شهریه بیش از میزان مصوب یا اخذ هزینه هنگام ثبت‌نام در کدام مناطق تهران بیشتر اتفاق می‌افتد؟ گفت: فشار اقتصادی در مناطق جنوبی شهر بیشتر است و اگر در مناطق بالاتر هم هزینه‌ای اخذ شود، اعتراضی در خصوص آن نداریم. طبیعتا این مساله بیشتر در مناطق جنوبی تهران رخ می‌دهد به همین دلیل ما هم بیشتر مناطق جنوبی استان تهران که نواحی تخلف خیز هستند را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم.

وی در خصوص نوع برخورد با مدیران متخلف گفت: برخورد با آن‌ها بستگی به نوع تخلف‌ها دارد، نوع برخورد با مدیری که برای اولین بار به هیات تخلفات می‌رود، طبیعتا با شخصی که برای سومین بار به هیات تخلفات آمده است، تفاوت دارد. مدیری که برای سومین بار تخلف کرده و به هیات تخلفات آمده، دیگر مدیر مدرسه محسوب نمی‌شود و معمولا مدیرانی که تخلفات مالی دارند باید از مدرسه بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا آموزش و پرورش از مدارسی که مشکلات مالی دارند، حمایت نمی‌کند تا مدیران از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هزینه دریافت نکنند؟ گفت: ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان تهران صرف حقوق کنارکنان و معلمان می‌شود، حال با دو درصد باقیمانده چه کار می‎توان کرد؟ البته اخیرا سرانه‌ای به مدارس حاشیه‌ای و جنوبی تهران تزریق شده است که امیدواریم کمک کننده باشد.

فولادوند درباره آخرین اقدامات آموزش و پرورش شهر تهران در مدارس مناطق سیل‌زده گفت: طبق آخرین تقسمات صورت گرفته استان تهران به عنوان پشتیبان شهرستان کنارک، زرآباد و بنت معرفی شده است. ما امشب هیاتی را به این مناطق اعزام خواهیم کرد که این هیات مسائل و مشکلات را بررسی می‌کند. بخشی از خدمات ما آموزشی، پرورشی و مشاوره‌ای است و بخش دیگر خدمات تعمیر، تجهیز و ساخت مدارس است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در نظر گرفته شده است. با همکاری خیرین طرح ساخت چهار مدرسه در این مناطق را داریم که هیات اعزامی ما امشب برای جانمایی به آنجا می‌روند تا مکان مورد نظر برای ساخت و تجهیزات مدارس را بررسی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: امیدواریم در راستای زدودن محرومیت در این مناطق به بهانه سیل بتوانیم کمک‌های خودمان را ارسال کنیم، البته این کمک‌ها مقطعی نیست و سعی داریم حداقل تا یک سال آینده از مناطق محروم و سیل‌زده حمایت کنیم. منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qZS خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آموزش و پرورش تخلفات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟