Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:46:59 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۹۹۹۵

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه استان گیلان امسال ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی دارد، گفت: ۷۰ درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکنون اجرایی شده است.

ارسلان زارع امروز پنجم بهمن ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم برگزاری منظم و مستمر کمیسیون های اقتصادی استان، اظهار کرد: خوشبختانه ۷۰ درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکنون اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان گیلان امسال ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: براساس سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی، پیشرفت فیزیکی پروژه ها در فصل پاییز نسبت به دو فصل بهار و تابستان ۱۴ درصد رشد داشته و گیلان حائز رتبه ششم است.

استاندار گیلان تعداد قابل توجهی از پروژه های استان را نیمه تمام دانست و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی تا ۲۵ بهمن ماه باید پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۹ را معرفی کنند. البته سیاست ما کاهس تعداد پروژه ها و زیرپروژه هاست.

زارع بر لزوم انطباق پروژه های دستگاه ها با اسناد بالادستی تاکید کرد و گفت: امسال تصویب سند آمایش گیلان را با جدیت دنبال کردیم تا بتوانیم مسیر توسعه استان را براساس راهبردهای آمایش پیش ببریم.

وی اشتغال را رویکرد اصلی پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان دانست و یادآور شد: مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه گذاری های جدید به ویژه در حوزه دانش بنیان اولویت دارد.

استاندار گیلان، عملکرد بانک های عامل استان درخصوص تسهیلات تبصره ۱۸ را رضایت بخش ندانست و عنوان کرد: تنها ۳۳ طرح از ۵۶ طرح معرفی شده به بانک ها مصوب شده و ۱۴ طرح پرداختی داشته که معادل ۱۰ درصد است لذا تا پایان بهمن باید به ۵۰ درصد برسد.

زارع با اشاره به وضعیت طرح ملی کارورزی، خاطرنشان کرد: ۲۱۹ نفر در طرح کارورزی و ۵۱ نفر در طرح مشوق های بیمه ای داریم و ۴۶ درصد تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی پسماند را اولویت اول استان گیلان دانست و یادآور شد: علیرغم تلاش های صورت گرفته طی شش ماهه گذشته، باید شاهد پیشرفت بیشتری در دو پروژه متمرکز سایت لاکان و سراوان رشت باشیم. دو خط جدید ۲۵۰ تنی به سایت لاکان اضافه شده که در مجموع ۱۰۰۰ تن می شود و می تواند مشکلات پسماند مرکز استان و پیرامون را حل کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بهسازی و اورهال خط دو ۲۵۰ تنی شیرابه سراوان نیز تا پایان سال اجرایی می شود، گفت: به زودی شاهد انتقال تجهیزات تصفیه شیرابه خواهیم بود که پیشرفت فیزیکی کار را بالا می برد. البته پروژه های مهم مانند پسماند نیاز به نظارت مستمر و ناظر و مشاور خبره دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار ستاد اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر

   



موفقیت‌های وی تنها به ورزش و تحصیل ختم نمی‌شود و در سالی که موضوع مهم اقتصاد با محور مشارکت مردم مدنظر است وی در گوشه‌ای از روستایش و در یک کارگاه کوچک، اقدام به راه اندازی حرفه‌ای نموده است که علاوه برخود، دوفرزندش هم مشغول به کارند.

هرچند در کنار تلاش و پشتکارشان هنوز کارگاهشان محقر است، اما تنوع تولیدات و سود بالایشان سبب شده برای توسعه و پیشرفت مصمم‌تر شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

این خانم ثابت کرده مادران می‌توانند نقش موثری در پیشرفت اقتصادی نه تنها خانواده خود بلکه جامعه داشته باشند

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند