Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا مدعی است راهبرد ترامپ علیه ایران نتیجه‌بخش بوده و به ایجاد ائتلافی برای اعمال فشار در راستای خاتمه دادن به برنامه موشکی این کشور منجر شده است.

قدس آنلاین؛ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «ان پی آر» بار دیگر با دفاع از کارزار فشار حداکثری، به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت.

 وی مدعی شد: این رژیمی است که برای سالیان سال، به دنبال توسعه برنامه هسته‌ای بوده و برجام راه دستیابی آنها به این برنامه را تضمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از برنامه (تسلیحات) هسته‌ای آنها مطمئن بودیم. ممکن بود این برنامه برای یک ماه، یک سال یا ۵ الی ۱۰ سال به تعویق بیفتد اما برجام راه دستیابی به آن را تضمین کرد اما دولت ترامپ به این قضیه پایان داد.

پمپئو در ادامه مدعی شد ایران هرگز در اوضاعی که اکنون به آن دچار است؛ گرفتار نشده بود!

با این همه گزافه‌گویی، وزیر خارجه آمریکا نتوانست جزئیات خاصی از سیاست ادعایی کاخ سفید برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح به زعم آنها هسته‌ای ارائه دهد.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا موفق به ایجاد ائتلافی برای اعمال فشار بر ایران در راستای خاتمه دادن به برنامه موشکی این کشور شده است.

به ادعای پمپئو، آمریکا هزینه استفاده از گروه‌های نیابتی را برای ایران افزایش داده است!

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: این تازه آغاز راه برای مواجه کردن ایران با انتخاب‌های واقعی است.

پمپئو ناآرامی‌های اخیر ایران در اعتراض به افزایش قیمت بنزین را نیز محصول مستقیم راهبرد ترامپ عنوان کرد که توانایی ایران برای به خطر انداختن منافع آمریکایی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی در نهایت مدعی شد: تصمیم با ایران است که چه رفتاری را در پیش بگیرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برنامه موشکی ایران مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند

مقام‌های ارشد کاخ سفید از تماس جو بایدن با نخست وزیر اسرائیل خبر دادند و گفتند آمریکا نسبت به واکنش عجولانه اسرائیل نگران است. واشنگتن می‌گوید در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گزارش جماران، برخی از مقامات ارشد آمریکایی از واکنش عجولانه اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اظهار نگرانی می‌کنند و از این مساله می‌ترسند که با تشدید تنش‌ها، پای آمریکا نیز به این جنگ کشیده شود.

به گفته سه نفر از مشاوران ارشد کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرچند پیامی آهنین در حمایت از اسرائیل صادر کرده است ولی در جلسات خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با ان بی سی از تماس بایدن با نتانیاهو خبر داد و گفت که بایدن از نتانیاهو خواسته واکنشی به پاسخ موشکی ایران نشان ندهد چون آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی حملات موشکی ایران هرچند خسارات نسبتاً محدودی داشت، ولی قدرت بازدارندگی شدیدی در تاریخ منطقه به وجود آورد.

چند ساعت بعد از این حملات سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بیانیه ای صادر کرد و گفت: عملیات به پایان رسیده است و ما تمایلی به ادامه آن نداریم.

یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گفته است که اسرائیل قصد دارد با همه شرکای خود مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

مقام ارشد کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که فکر نمی‌کند اسرائیلی‌ها استراتژی خاصی برای پاسخ به ایران داشته باشند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • آمریکا در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • بایدن درباره جنگ علیه ایران با نتانیاهو اتمام حجت کرده است
  • گانتس: ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران ایجاد می‌کنیم
  • آکسیوس: بایدن، نتانیاهو را از پاسخ به حمله ایران برحذر داشت
  • پمپئو خطاب به بایدن:به ایران چراغ سبز نشان داده‌اید