Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق جهانگیری، مصوبه هیئت وزیران در خصوص اختصاص مبلغ شش هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲۹ دی ۱۳۹۸ با اختصاص مبلغ ۶ هزار ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این تصمیم، اعتبار تخصیص یافته صرف کمک‌های بلاعوض جهت احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی و تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کمک هزینه اسکان موقت واحدهای مسکونی شهری و روستایی، کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای جایگاه دامی آسیب دیده و هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و نیز اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای جهت بازسازی تأسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب های سطحی روستاها در استان های یاد شده خواهد شد.

دولت همچنین، مبلغ ۱۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آب گرفتگی در استان های آسیب دیده اختصاص داد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (۲) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال های بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیئت دولت سیلاب در سیستان و بلوچستان سیلاب در هرمزگان استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از بروز خسارت به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی و شهری این استان در جریان سیلاب اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری ‌راه و شهرسازی ‌‌سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح اظهار کرد: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرهای جنوب استان حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه یک‌هزار و 500 واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در جریان بارندگی های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه های محلی 500 واحد مسکونی در مناطق روستایی و 150 واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملا تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان