Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر جهانبخشی٬کارشناس مسائل سیاسی منطقه گفت: برکت خون شهدای مقاوت یعنی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس باعث شد مردم عراق با حضور بی نظیرشان در روز گذشته شجاعانه در مقابل آمریکایی ها بایستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ روز گذشته مردم عراق با حضوری بی نظیر و میلیونی در خیابان‌های بغداد، خواستار اخراج نیروهای تروریست آمریکا از این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات‌کنندگان عراقی با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو»، از گروه‌های مقاومت در این کشور حمایت کردند.

حیدر جهانبخشی کارشناس مسائل سیاسی منطقه در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص حضوری میلیونی مردم عراق در حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، گفت: آمریکایی ها کشوری سلطه جو، استعمارگر و مستکبر هستند و تلاش می کنند به خاطر منابع زیرزمینی منطقه غرب آسیا، در این منطقه خصوصا در برخی کشور ها که زمینه حضور قبلی داشتند، ماندگار شوند.

وی افزود: آمریکایی ها به هیچ وجه به خاطر مباحث حقوق بشر یا دموکراسی کاری را انجام نمی دهند بلکه صرفا به علت منافع خود آن هم منافع اقلیت ۲درصدی این کشور دست به چنین اقداماتی زده و منافع و منابع منطقه را به یغما می برند. به علاوه اینکه حضور نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در این منطقه به نوعی برای حفظ امنیت صهیونیست ها نیز هست.

آمریکا در تلاش برای ماندگاری در غرب آسیا

جهانبخشی ادامه داد: لذا آمریکا سعی می کند تا با هر حربه ای که شده در منطقه غرب آسیا بماند. یکی از این حربه ها روی کار آمدن حکومت هایی در منطقه است که هیچوقت خواهان خروج آمریکا از غرب آسیا نباشند و متاسفانه در برخی کشورها به نتیجه هم رسیده اند تا جایی که هم اکنون دولت هایی در حوزه خلیج فارس حکومت را در دست دارند که نوکر آمریکا هستند و فکر و جرئت خروج آمریکا از کشورشان را نمی کنند.

ایستادگی عراقی ها مقابل آمریکا حاصل برکت خون شهدای مقاومت

وی با اشاره به حضور میلیونی روز جمعه مردم عراق جهت اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان، گفت: برکت خون شهدای مقاومت یعنی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس باعث شد مردم عراق با حضور بی نظیرشان در روز گذشته شجاعانه در مقابل آمریکایی ها بایستند.

دو راه پیش روی آمریکایی هاست؛ خروج اختیاری یا با تابوت

این کارشناس مسائل منطقه، افزود: راهپیمایی میلیونی مردم عراق دو راه جلوی آمریکایی ها گذاشت؛ اول اینکه خودشان هر چه زودتر و با پای خودشان از این منطقه بیرون بروند. دوم اینکه تابوت هایشان از این منطقه خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برکت خون شهدای مقاومت خصوصا شهید سلیمانی و المهندس باعث انتقام سختی از آمریکایی ها خواهد شد که خروج ذلت بار نیروهای تروریستی ارتش آمریکا از عراق قدم اول آن است و چاره ای جز خروجشان از کل منطقه در انتظار آنان نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جلوگیری از جنگ ایران ـ اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین چارلز براون در گفت و گو با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد که آمریکا واقعاً تلاش دارد که از وقوع جنگ اجتناب کند و این بخشی از گفت‌وگوی من با همتایانم در منطقه (خاورمیانه) از جمله با وزیر جنگ اسرائیل بوده است.

وی در مورد احتمال دخالت نیروهای آمریکایی در هرگونه درگیری میان تهران و تل آویو گفت: ما اقدام هایی انجام می دهیم تا نه تنها از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری شود، بلکه در همان حال از حفاظت از نیروهایمان در منطقه اطمینان یابیم.

به نقل از ایرنا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوال مجری که در فحوای کلام خود احتمال ورود نیروهای ایالات متحده به درگیری احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی را مطرح کرده بود، گفت: البته چنین احتمالی وجود دارد اما این چیزی است که ما تلاش می کنیم از وقوع آن اجتناب کنیم.

براون به تازگی در سنای آمریکا مدعی شده بود که حمایت تهران از حملات به نیروهای آمریکایی و مشارکت ایران در چنین حملاتی به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه دامن می‌زند.

وی در ادامه هراس واشنگتن از برنامه هسته ای تهران ادعاهای بی اساس مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را تکرار و ادعا کرد: گروه‌های شبه ‌نظامی نیابتی ایران از حملات هفتم اکتبر به ‌عنوان فرصتی برای حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و دریای سرخ استفاده کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894516

دیگر خبرها

  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دنبال اجتناب از جنگ هستیم
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جلوگیری از جنگ ایران ـ اسرائیل
  • نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق
  • «نمی‌دانم» و «به یاد نمی‌آورم»؛ پاسخ‌های مشاور بلینکن به مسئله خروج آمریکا از افغانستان