Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادری گفت: اعتماد به نفس یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی و توسعه فردی است که به‌ شدت لازم است افراد آن را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «بهاره بهادری» در نشست تخصصی روانشناسی با عنوان «من بهتر» که در بخش جنبی چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد، به بررسی موضوعات اعتماد به نفس، عزت نفس و ابراز وجود و جرات مندی پرداخت و اظهار کرد: ابراز وجود یک جنبه از ارتباط بین فردی است که می توان آن را ایجاد یا بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روانشناس هدف از آموزش ابراز وجود را یاد دادن هنر ارتباط عمیق با دیگران، برخورد جدی با کار و زندگی و تسلط بر خویش دانست و با اشاره به تفاوت های عزت نفس و اعتماد به نفس افزود: اعتماد به نفس زیر شاخه عزت نفس است و ابراز وجود و جرات مندی یکی از مهارت هایی است که عزت نفس سالم را می سازد.

 

وی با بیان اینکه عزت نفس یعنی من فارغ از آن چیزی که هستم به عنوان یک فرد چقدر احساس ارزشمندی می کنم ادامه داد: عزت نفس کاملاً درونی است اما اعتماد به نفس به معنی این است که فرد توانمندی خود، نقاط قوت و ضعف خود را می شناسد و قبول دارد و به عنوان یک فرد نمی تواند همه کارها را انجام دهد.

 

بهادری اضافه کرد: در مقوله اعتماد به نفس من به عنوان یک انسان حقوق خودم را برای خودم در نظر می گیرم و به حقوق دیگران احترام می‌گذارم و دوم اینکه قدرت نه گفتن شهامت و جسارت پذیرفتن اینکه من با آدم‌ ها مخالف نظرشان رفتار یا حتی گفتار کنم را دارم.

 

وی لازمه این امر را شناخت از خود و توانمندی های خود دانست و تصریح کرد: شهامت ابراز وجود و آشنایی با حقوق شهروندی از مواردی است که اعتماد به نفس را بالا می برد، باید به حقوق خود احترام بگذاریم و متقابلا حقوق دیگران نیز برای ما قابل احترام باشد.

 

این روانشناس با اشاره به اینکه افراد موفق اعتماد به نفس را یکی از مهم ترین دلایل موفقیت خود می دانند ابراز کرد: کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند نسبت به خود احساس بهتری داشته و از قابلیت ها و مهارت هایشان بهتر استفاده می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: اعتماد به نفس یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی و توسعه فردی است که به‌ شدت لازم است افراد آن را بیاموزند.

 

بهادری در این نشست راهکارهایی برای تقویت اعتماد به نفس و ابراز وجود به مخاطبان ارائه داد که با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما نماز جمعه انتخابات نشست روانشناسی نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد ۶۸ ساله در عرض یک دقیقه ۱۴۸ روپایی زد! (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حیرت خارجی‌ ها از مهارت یک پیرمرد ایرانی در زدن روپایی (فیلم) روپایی زدن روی یک رویا/ زنان فوتبالیست ایران دیده می‌شوند؟ (فیلم) مهارت تماشایی یک زن رشتی در روپایی زدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد چیست؟ | پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای را بخوانید
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای
  • وقتی به خدا اعتماد داری، حضورش همین قدر پر رنگ میشه … (فیلم)
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد
  • مرد ۶۸ ساله در عرض یک دقیقه ۱۴۸ روپایی زد! (فیلم)
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی