Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به محدودیت تولید واکسن فلج اطفال در دنیا، تامین این واکسن برای همه استان‌های کشور امکانپذیر نبود از همین رو ،این طرح در زمستان سال گذشته در ۹ استان کشور اجرا شد و امسال نیز برای سایر استان‌ها به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی،با بیان اینکه این طرح برای متولدین یکم فروردین ۱۳۹۵ به بعد اجرا می‌شود، گفت: این برنامه در تمامی مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان به مدت ۲ ماه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزایری، با بیان اینکه بهترین ابزار پیشگیری از بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون علیه این بیماری است، تصریح کرد: واکسن فلج اطفال به ۲ صورت خوراکی و تزریقی تولید و تجویز می‌شود و در هر ۲ نوع کاربردی و موثر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واکسن فلج اطفال در ۶ نوبت از بدو تولد تا ۶ سالگی تجویز می‎شود، اظهار داشت: آخرین مورد بیماری فلج اطفال در کشور در سال ۱۳۷۹ گزارش شد که از کشور پاکستان وارد کشور شده بود و بعد از آن هیچ موردی از این بیماری در کشور و استان گزارش نشده و این موضوع به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است.

به گزارش ایرنا، فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های عصر حاضر است که به طور معمول کودکان خردسال را مبتلا می‌کند و سبب فلج دائمی اندام‌های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.

برچسب‌ها سلامت شهرکرد چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت شهرکرد چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت سلامت شهرکرد چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه جودکی مطرح کرد: از سال ۲۰۰۱ تاکنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام باکیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آنها بومی است، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود.

به گفته جودکی، امسال نیز این عملیات در دو مرحله ۲ تا اردیبهشت و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد انجام و ایمن سازی تکمیلی کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجران مستقر هستند و همه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند، اجرا می‌شود.

کد خبر 6085415

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد