Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریستیانو رونالدو با سه گلی که هفته گذشته مقابل پارما و رم به ثمر رساند به رتبه پنجم بهترین گلزنان تاریخ صعود کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی یوونتوس در هفته‌ای که گذشت با پیراهن این تیم در مقابل پارما دو گل و در مقابل رم یک گل به ثمر رساند تا در جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال به رتبه پنجم صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رونالدو در این دو بازی موفق شد تعداد گلزنی‌های خود در بازی‌های سری آ را به هفت بازی پیاپی برساند و باعث شود یوونتوس با اختلاف چهار امتیاز نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌‌کننده‌اش موقعیت خود را در صدر جدول سری آ تحکیم کند. رونالدو همچنین در جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال یک پله صعود کرده و حالا در رتبه پنجم قرار گرفته است.

 

 

رونالدو در 1029 بازی موفق شده 737 گل به ثمر برساند و حالا هدف خود را نزدیک شدن به ستاره‌هایی مثل پوشکاش، پله و روماریو می‌داند.

 

ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید که حالا با پیراهن یووه بازی می‌کند حالا از آمار گلزنی گرد مولر دو گل پیشی گرفته. اسطوره آلمانی که در مجموع در بازی‌های ملی و باشگاهی موفق به زدن 735 گل شده هاست. رونالدو سال گذشته در ماه اکتبر با رسیدن به آمار 700 گل زده توانست به جدول ده گلزن برتر تاریخ راه یابد و حالا در این مدت توانسته جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد.

 

در حال حاضر رتبه دهم جدول در اختیار تولیو ماراویلیا قرار دارد که در دوران فوتبالی طولانی و 24ساله خود موفق شده در سی باشگاه 575 گل به ثمر برساند. او همچنین در 15 حضور در تیم ملی برزیل 13 گل ملی زده است.

 

 

اووه زیلر، ستاره سابق هامبورگ و آلمانی غربی هم در دوران ورزشی خود 575 گل به ثمر رسانده است. او بر خلاف ماراویلیا در تمام دوران فوتبالی خود در یک باشگاه توپ زده و 43 گل ملی هم در کارنامه دارد.

 

 

رتبه هشتم در اختیار ستاره سابق مجارستانی، فرانتس دیک است. او در باشگاه اول خود که یک باشگاه مجارستانی بود آمار درخشانی داشت و تنها در 72 بازی توانست 220 گل به ثمر برساند. او در کل دوران فوتبالی خود 576 گل به ثمر رسانده است.

 

اما رقیب اصلی رونالدو، لیونل مسی آرژانتینی در رتبه هفتم این فهرست قرار گرفته و رونالدو حالا دو پله از او جلو زده است. مسی که شش بار توپ طلا را تصاحب کرده تا اینجا در دوران فوتبالی خود 717 گل به ثمر رسانده و فعلا بیست گل تا رسیدن به آمار رونالدو فاصله دارد.

 

 

اما رتبه چهارم که رونالدو برای رسیدن به آن و سبقت گرفتن از آن دندان تیز کرده در اختیار اسطوره بزرگ فوتبال مجارستان، فرانتس پوشکاش است. پوشکاش با زدن 746 گل در دوران فوتبالی خود تا این لحظه 9 گل جلوتر از رونالدو است ولی به نظر می‌رسد کریستیانو در ادامه خواهد توانست از او سبقت بگیرد. اوج درخششش پوشکاش با مجارهای باشکوه بود. درخششی که باعث شده جایزه بهترین گل سال به نام پوشکاش مزین شود.

 

 

رتبه سوم این فهرست در اختیار یکی از ماندگارترین اسطوره‌های فوتبال دنیا، پله برزیلی است. او در دوران فوتبالی خود در 831 بازی 767 گل به ثمر رسانده است. پله سه بار هم جام جهانی را بالای سر برده و در سال 1977 بازنشسته شده است.

 

 

رتبه دوم این جدول هم در اختیار یک برزیلی دیگر است. روماریو که در 994 بازی 772 گل به ثمر رسانده است. نقطه اوج درخشش روماریو در جام جهانی 1994 بود هر چند بخش اعظم گلهای او در لیگ برزیل به ثمر رسیده است.

 

 

اما رتبه اول این فهرست در اختیار جوزف بیکان است که نسبت به بقیه اعضای این لیست کمتر شناخته شده است. بیکان که در دهه سی میلادی چهره شناخته شده‌ای بوده موفق شده 805 گل به ثمر برساند. جالب اینجا است که بیکان با پیراهن سه کشور مختلف فوتبال بازی کرده. او بعد از شروع فوتبالش با تیم ملی اتریش، در فاصله 1933 تا 1936 با پیراهن چکسلاواکی به میدان رفته و در سال 1939 هم یک تک‌بازی با پیراهن بوهمیا و موارویا انجام داده است.

 

 

بیکان به اتریش کمک کرد به نیمه‌نهایی جام جهانی 1934 صعود کند. بیکان در یک دوره 9 ساله در تیم اسلاویا پراگ بازی می‌کرد و در این دوره توانست 274 گل برای این باشگاه به ثمر برساند.

 

یوونتوس کریستیانو رونالدو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یوونتوس کریستیانو رونالدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به همت نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و حوزه هنری استان برنامه خوانش و نقد و بررسی کتاب «اوستا علی» صبح سه شنبه برگزار شد.

فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: «اوستا علی» کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی پردل است که سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی؛ دوران فعالیت‌های انقلابی، دوران دفاع مقدس، اسارت و بعد از اسارت آقای پردل است که به قلم توانای آقای مجید زنگویی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت" اگر بخواهیم به این کتاب به چشم تاریخ شفاهی نگاه کنیم اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار خوبی در دل این کتاب روایت شده است که می‌تواند مورد استفاده افراد علاقمند به مباحث پژوهشی تاریخ معاصر قرار گیرد.

یعقوبی گفت: یکی از رسالت‌های تاریخ شفاهی بومی سازی کتاب است تا وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند بفهمد این روایت‌ها و اتفاقات در چه منطقه‌ای رخ داده است که در کتاب «اوستا علی» در فصل اول کتاب از دل ادبیات عامیانه و واژه‌های فولکلور به خوبی می‌توانیم دریابیم که راوی متعلق به جنوب خراسان است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از حضار بخش‌هایی از کتاب را قرائت کردند.

کد خبر 6086420

دیگر خبرها

  • غیبت جود بلینگام در جدال رئال مادرید و رئال سوسیداد
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • گلزن جدید استقلال از دفاع آمد (عکس)
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • آتش‌سوزی در فینال جام حذفی هلند؛ جهانبخش با فاینورد قهرمان شد