Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@14:19:32 GMT

محدودیت در ثبت طلاق؛ آری یا خیر؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۶۹۸

محدودیت در ثبت طلاق؛ آری یا خیر؟

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در واکنش به محدودیت در ثبت طلاق گفت: در خصوص کسی که تصمیم خود را گرفته، تمام پل‌های پشت سرش را خراب کرده و دیگر راهی برای برگشت ندارد، اگر فقط روی محدودیت طلاق تمرکز کنیم و او را به زور در این زندگی نگه داریم عوارضی مانند تمایل به خودکشی، خشونت، فرزندآزاری و ..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. بر فرد عارض می‌شود

مجید رضازاده اقداماتی مانند ایجاد محدودیت در ثبت طلاق را به تنهایی برای کاهش میزان طلاق در کشور کافی ندانست.

 
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در واکنش به محدودیت ثبت طلاق در دفاتر رسمی متصدی این امر که از سوی رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق مطرح شد گفت: به این موضوع می‌توان از دو جنبه نگاه کرد. نخست اینکه هرچه قدر مساله‌ای مانند طلاق سهل و در دسترس نباشد بهتر است. به این ترتیب می توان این نگاه را درخصوص هر کدام از مسائل و آسیب‌های این چنینی که آن‌ها را خوشایند نمی‌دانیم دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: ماجرای سوءاستفاده احتمالی از وام ازدواج چیست؟

وی افزود: برای مثال در خصوص آسیب اجتماعی مانند مصرف مواد مخدر نیز گفته می‌شود هرچه قدر مواد مخدر در دسترس نباشد مصرف مواد نیز کمتر می‌شود، به این ترتیب دور از دسترس بودن، روی کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی موثر است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مسلما اولویت ما برای خانواده‌ها داشتن زندگی خانوادگی سالم و بدون طلاق است، ادامه داد: اگر طلاق را هم موضوعی بدانیم که نمی‌خواهیم میزان آن افزایش یابد، هرچه قدر دسترسی به آن کمتر شود این موضوع هم کمتر می‌شود، بنابراین در این نگاه اگر محدودیتی ایجاد شود کمک کننده است، اما باید همزمان و به شکل موازی کارهای دیگری نیز انجام دهیم.

رضازاده با بیان اینکه اگر اقدامی مانند ایجاد محدودیت در ثبت طلاق به تنهایی اعمال شود، عوارض آن از فوایدش بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: برخی از اقدامات موازی اما در عین حال ضروری شامل ارائه مشاوره‌های تخصصی و آموزش‌های اساسی در مورد زندگی خانوادگی به زوجین هستند. همچنین کمک کردن به افراد در انتخاب فرد مناسب و آموزش‌هایی نظیر اقتصاد خانواده، فرزند پروری و... از دیگر موضوعاتی است که زوج‌ها باید در خصوص آن آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه در چنین خانواده‌ای فرزندان نیز در آینده ازدواج‌های موفقی خواهند داشت، اظهار کرد: این آموزش‌ها باید همزمان با طرح‌هایی مانند دسترسی سخت به طلاق دنبال شود. در خصوص کسی که تصمیم خود را گرفته، تمام پل‌های پشت سرش را خراب کرده و دیگر راهی برای برگشت ندارد، اگر فقط روی محدودیت طلاق تمرکز کنیم و او را به زور در این زندگی نگه داریم عوارضی مانند تمایل به خودکشی، خشونت، فرزندآزاری و ... بر فرد عارض می‌شود.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: محدودیت ترافیکی مقطعی در آزادراه تهران-شمال اجرا خواهد شد.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرج اظهار کرد: ترافیک در استان به ویژه آزادراه تهران-شمال سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود مسافران پیش از حرکت از وضعیت جاده‌ها باخبر شوند، افزود: همچنین رعایت جوانب احتیاط حین تردد نیز به صورت جدی مورد تاکید است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز افزود: این بار ترافیکی در خط جنوبی آزادراه تهران - شمال از محدوده تونل ۱۸ تا شهرستانک و انتهای تونل البرز سنگین است.

وی بیان کرد: به منظور تخلیه بار ترافیکی در این آزاد راه، محدودیت ترافیکی مقطعی در این مسیر اجرا شده است.

زندی‌فر گفت: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی و جنوبی آزادراه تهران - کرج -قزوین در برخی مقاطع پرحجم است.

کد خبر 739233

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم رضوی در شبهای قدر
  • معایب دستگاه جوش لیزر چیست؟
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی برای زیر ۱۴ سال
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • عکس | ازدواج دوم بهنوش طباطبایی بعد طلاق مهدی پاکدل!
  • اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال
  • رژیم فستینگ ۸-۱۶ چه خطراتی دارد؟
  • سامانه «تصمیم»؛ مشاوره تخصصی برای کاهش طلاق‌های توافقی