Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@13:27:47 GMT

چرا باید غذا‌های گوگرددار بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۷۲۶

چرا باید غذا‌های گوگرددار بخوریم؟

 گوگرد یکی از مواد معدنی موجود در بدن است. بسیاری از گزینه‌های غذایی این ماده معدنی را در خود جای داده‌اند. میوه‌ها سرشار از گوگرد نیستند. فقط موز، نارگیل، گوجه فرنگی و هندوانه مقادیری از گوگرد را دارند. در عوض سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، جوانه بروکسل، و گل کلم سرشار از این ماده معدنی هستند. سیر، تره فرنگی و پیاز را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حبوباتی مانند لوبیا، عدس و سویا نیز می‌توانند مقادیر کافی گوگرد را به بدن برسانند:

محصولات حیوانی مانند لبنیات و بیشتر گوشت‌ها نیز گوگرد دارند. زرده تخم مرغ نیز حاوی این ماده معدنی است.

گوگرد نقش مهمی در تولید انسولین دارد. کمبود هومون انسولین تعادل قند خون را مختل می‌کند. کمبود گوگرد و انسولین، فرد را در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌دهد.

این ماده معدنی یک نوع تسکین دهنده درد مفاصل و عضلات نیز هست. بسیاری از سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی از متیل سولفونیل متان هستند. این ماده شیمیایی یک ترکیب طبیعی بوده که از گوگرد و ترکیبات آلی تشکیل شده و در بسیاری از دارو‌های کاهش درد، از آن استفاده می‌شود.

گوگرد پوست و مو را سالم‌تر و زیباتر می‌کند. این ماده معدنی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو وجود دارد. در کرم‌های صورت، شامپوها، و محصولات مشابه، غالبا از گوگرد برای جلوگیری یا از بین بردن آکنه، لکه‌های پوستی، شوره سر و ... استفاده می‌شود.

گوگرد عملکرد قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. این معده معدنی فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد. گوگرد باعث کاهش کلسترول بد شده و از لخته‌شدن خون جلوگیری می‌کند.

گوگرد سطح مس در بدن را نیز در حالت تعادل نگه می‌دارد. در مطالعات اندکی تعامل بین گوگرد و مس مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیقات متعدد روی حیوانات نشان داده است که گوگرد مانع از تجمع مس در بدن حیوانات می‌شود.

آخر اینکه گوگرد ممکن است به جلوگیری از بروز برخی سرطان‌ها کمک کند. بنا به اعلام انستیتوی ملی سرطان در آمریکا، ترکیبات گوگردی بنام گلوکوزینات، رشد سلول‌های سرطانی در روده بزرگ، ریه‌ها، تخمدان‌ها، غده پروستات و معده را مختل می‌کند. گلوکوزینات‌ها همچنین باعث خنثی کردن مواد ایجاد کننده سرطان، سرکوب باکتری‌های بیماری‌زا و مبارزه با التهاب می‌شود.

افراد مبتلا به عدم تحمل گوگرد و بیمارانی که دارای سندرم روده نشت کننده هستند، نباید این ماده معدنی را بیش از حد مصرف کنند؛ اما بیشتر مردم از خوردن غذا‌های مغذی که گوگرد زیادی دارند، به میزان قابل توجهی بهره‌مند خواهند شد. ش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موادغذایی گوگرد دردمفاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در استان احیا گردیده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شاهد احیای واحدهای بزرگ صنعتی در استان بودیم.

وی با اشاره به احیای ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ افزود: بر اساس مقایسه احیای واحدهای صنعتی طی دو سال اخیر شاهد هستیم که باوجود کاهش تعداد واحدهای احیا در سال گذشته، با رشد ۲ هزار و ۶۳ درصدی سرمایه گذاری‌های صورت گرفته مواجه بودیم.

گلشنی عنوان کرد: اشتغالزایی در واحدهای احیا شده هزار و ۸۲۵ نفر می‌باشد که از رشد ۴۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحدهای معدنی استان یادآور شد: ۷ واحد معدنی در استان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا گردیده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم نموده است.

وی خاطر نشان ساخت: سرمایه گذاری معدنی صورت گرفته نیز در سال گذشته از رشد ۳۰۲ درصدی برخوردار بوده است.

کد خبر 6078800

دیگر خبرها

  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • گرفتگی گوش را این گونه برطرف کنید
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی ابلاغ شد
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود
  • عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی اعلام شد