Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،‌ شب گذشته و بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه، آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله ترکیه را اعلام کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی با دکتر کرم کینیک، دکتر محمودرضا پیروی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت جمعیت هلال احمر کشورمان و ملت ایران به خانواده‌های آسیب‌دیدگان، از آمادگی برای اعزام امدادگران و متخصصان هلال‌احمر به مناطق آسیب‌دیده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز لرزه‌نگاری ترکیه، کانون اصلی این زمین لرزه را از توابع استان الازیغ و عمق آن را ۶.۷ کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است.

لازم به یادآوری است جمعیت هلال احمر کشورمان روابط و همکاری نزدیکی با هلال احمر ترکیه دارد. برای نمونه هلال احمر ترکیه در سیل های  فروردین ماه ۹۸ کمک های مورد نیاز را برای هموطنان آسیب دیده در استان های گلستان، خوزستان و لرستان ارسال کرد.

بیستم اسفند ۱۳۹۶ نیز یک هواپیمای ترک که امارت متحده عربی را به قصد ترکیه ترک کرده بود در استان چهارمحال بختیاری سقوط کرد. همه ۱۱ سرنشین این جت شخصی کشته شدند و نجاتگران هلال‌احمر پس از چند روز تلاش و جست‌وجوی سخت، موفق به پیدا کردن پیکر ۱۰ سرنشین جانباخته این هواپیما شدند. این همکاری هلال احمر ایران در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده ای داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ترکیه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زلزله زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خور بیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی بیان داشت: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

کد خبر 6086007

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه