Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:24:18 GMT

دو مدرسه خیرساز در منطقه ۱۷ تهران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۰۹۹۸

دو مدرسه خیرساز در منطقه ۱۷ تهران افتتاح شد

دبستان پسرانه کاظمیه دارای ۶ کلاس درس، اتاق‌های اداری و پرورشی، نمازخانه، کتابخانه آزمایشگاه و اتاق‌های پرورشی در ۹۰۰ متر زیربنا با اعتبار ۳ میلیارد تومان احداث شده است.

دبیرستان متوسطه دخترانه فاطمه عرب نیز با ۱۲ کلاس درس، هفت اتاق اداری، نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه و سالن چندمنظوره در یکهزار و ۴۰۰ متر زیربنا با ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در این آیین ضمن قدردانی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز اظهارداشت: اگر خیرین مدرسه‌ساز، نبودند ما در آموزش و پرورش در رابطه با تامین فضای فضای آموزش با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

علی شهری گفت: مهر ماه امسال بیش از ۵۰ درصد از مدارسی که به بهره‌برداری رسید با مشارکت خیرین ساخته و تحویل شد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب مدارس تهران افزود: شهردار تهران در روزهای اخیر به موضوع وضعیت قرمز در مدارس اشاره کردند که این موضوع را اصلاح کرده و می‌گویم که وضعیت مدارس در شرایط عادی قرمز نیست اما تعداد قابل توجهی از آنها فرسوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی است که از خیرین می‌خواهیم در این زمینه به دولت کمک کنند.

شهری بیان کرد: مشکلات فضای آموزشی در تهران بیش از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و البرز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزان در منطقه ۱۷ اظهارداشت: جمعیت برخی از کلاس‌های درس در این منطقه ۳۸ نفر است در صورتی که استاندارد کشوری ۲۴ نفر است.

وی گفت: در شهر تهران کلاس‌های بیش از ۴۵ نفر هم وجود دارد که در این شرایط ضمن دشواری تدریس و اختلال در یادگیری دانش‌آموزان، فضای آموزشی نیز دچار فرسودگی می‌شود.
شهری افزود: آموزش و پرورش برای اینکه به خوبی اداره شود و به اهداف خود برسد، نیازمند همکاری همه نهادهاست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم حال جامعه‌مان خوب شود باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات فاطمه عرب خیر مدرسه‌ساز اظهارداشت: ایشان، سیزدهمین مدرسه‌ خود را در منطقه ۱۷ افتتاح می‌کنند و ساخت دو مدرسه را هم در دست اقدام دارند.

شهری افزود: انگیزه خیرین مدرسه‌سازی همچون مصلی‌نژاد برای ساخت مدرسه این بوده که خودشان در مدرسه خیرساز تحصیل کرده‌اند.

مدیر منطقه ۱۷ آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین اظهارداشت: هنرمندانه‌ترین کار خیر، در حوزه ساخت و ساز مدرسه است، با روشن‌کردن شمعی در یک فضا، آینده را روشن کرده و زمینه تحصیل دانش‌آموزان و آینده‌سازان را فراهم می‌کنند. 

مهدی نیکبخت با اشاره به اقدامات فاطمه عرب خیر مدرسه‌ساز گفت: ایشان علاوه بر احداث چندین مدرسه در حوزه محتوایی و نگهداشت مدارس نیز اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.

وی افزود: امروز ۲ پروژه خیرساز در منطقه ۱۷ افتتاح شده که مدرسه کاظمیه همزمان با مهرماه به بهره‌برداری شد اما مدرسه عرب اواخر آبان به ما تحویل داده شد و جابه جایی دانش‌آموزان با زحمات مدیران انجام شد.

نیکبخت، منطقه ۱۷ آموزش و پرورش را از متراکم‌ترین مناطق به لحاظ جمعیتی عنوان کرد و گفت: در این منطقه در ۷۵ ساختمان کار تعلیم و تربیت انجام می‌شود که چهار فضا خیرساز است. مدیر منطقه ۱۷ آموزش و پرورش تهران افزود: سهم خیران مدرسه‌ساز در این منطقه حدود ۶ درصد است، در حالی که سهم و نقش خیرین براساس نرم کشوری ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مدرسه دو نوبته در منطقه ۱۷ اظهارداشت: هر چقدر کمتر باشد مدارس دو نوبته افزایش پیدا می‌کند.

نیکبخت گفت: با توجه به ارتقای کیفیت آموزشی، ۱۵۰ کلاس درس باید به مدارس منطقه ۱۷ اضافه شود تا تمام کلاس‌ها ثابت صبح باشد که در این زمینه نیازمند مشارکت خیرین شوراهای آموزش و پرورش و اولیا و مربیان هستیم.

مدیر منطقه ۱۷ آموزش و پرورش منطقه شهر تهران، مدارس نوساز با امکانات مناسب را در یادگیری دانش‌آموزان تاثیرگذار دانست و افزود: با مشارکت خیرین، محدودیت منابع مالی و زمین باید تلاش کنیم استانداردهای لازم از لحاظ کیفیت آموزشی ایجاد شود.

فاطمه عرب خیر مدرسه‌ساز نیز در این آیین گفت: ۱۷ سال است که در مجمع خیرین مدرسه‌ساز عضو هستم و مشارکت می‌کنم.

وی، مدرسه‌سازی را بالاترین خیر دانست و افزود: مدرسه‌ انسان‌ساز است و بنیان هر کسی در مدرسه رقم می‌خورد.

عرب خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: هر مدرسه‌ای با سختی ساخته می‌شود سعی کنید از آن به خوبی نگهداری کنید و به آیندگان تحویل دهید، در دنیا نخبه بشوید و از نظر علم ایران را به دنیا بشناسانید.

برچسب‌ها تعطیلی مدارس تهران اداره کل آموزش و پرورش تهران خیرین مدرسه ساز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس تهران اداره کل آموزش و پرورش تهران خیرین مدرسه ساز دانش آموزان تعطیلی مدارس تهران اداره کل آموزش و پرورش تهران خیرین مدرسه ساز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح دبستان زنده‌یاد احمد یزدی در روستای شاهین قلعه بخش مرکزی شهرستان مشهد از کار خیر به عنوان صدقه جاریه یاد و اظهار کرد: گاهی اوقات برخی افراد هزینه‌های زیادی برای خرید قبر می‌کنند که در هیچ جایی توصیه نشده است در حالی که فرد می‌تواند با صرف این هزینه‌ها در راه کارهای خیر صدقه جاریه‌ای برای خود برقرار کند که ماندگار است.

فرماندار مشهد با قدرشناسی از خیران تصریح کرد: با هر نگاه و اعتقادی انجام کار خیر ارزشمند و قدر انسان‌های خیر بالا است و همه افراد همواره قدردان خیرین هستند.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: خیرین در هر پروژه‌ای که ورود پیدا کردند با هر میزان مشارکتی موجب برکت آن می‌شوند و به همین دلیل سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است.

داوری افزود: یکی دیگر از مزیت‌های پروژه‌های خیرساز این است که وقتی مردم در پروژه‌ای به میدان می‌آیند مراقبت و نگهداری از آن هم بیشتر می‌شود.

فرماندار مشهد با قدردانی از همه خیران و مسؤولان گفت: آن چه ما را در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و ساخت مدارس یاری می‌کند انسجام است.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی و طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» اظهار امیدواری کرد که با انسجام و همراهی مسؤولان و خیرین این نهضت را تا رفع کامل مشکل ادامه می‌دهیم که دیگر هیچ نیازی به فضای آموزشی در شهرستان مشهد نباشد.

داوری از دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور یاد و تصریح کرد: ساخت مدارس و همه این اقدامات در این جهت است که معلمان برای تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند تا نونهالان امروز در آینده بدرخشند و موجب رشد و تحول انقلاب شوند.

فرماندار مشهد از اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای انعکاس فعالیت‌های طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به خوبی این واقعیت را فهمیده‌اند و بیشتر از بقیه برای یاری نهضت مدرسه‌سازی و امیدآفرینی پای کار آمده‌اند.

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود