Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ایران در پکن اعلام کرد که تاکنون گزارشی از ابتلای هموطنان ایرانی مقیم چین به ویروس کرونا دریافت نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چین با حضور محمد کشاورززاده، سفیر ایران در محل سفارت در پکن بررسی شد، اعلام کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای هموطنان ایرانی مقیم چین به این ویروس دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت ایران در این اطلاعیه تأکید کرده است که این سفارتخانه در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر «ووهان» و همچنین در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولان شهر ووهان، پیگیر آخرین وضعیت ایرانیان مقیم است.

این سفارتخانه روز گذشته (جمعه) در اطلاعیه‌ای به‌دنبال انتشار ویروس کرونا در چین، اعلام کرده بود: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا از هموطنان ارجمند مقیم چین درخواست می شود علاوه بر توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی، تا حد امکان از حضور در مکان‌های پر تردد خودداری کنند.

در این اطلاعیه با بیان اینکه طبق تمهیدات دولت چین در حال حاضر ورود و خروج غیر ضروری به شهرهای قرنطینه شده امکان‌پذیر نیست، از هموطنانی که قصد سفر به چین دارند خواست پیش از سفر آخرین وضعیت شیوع ویروس در مقصد را رصد، از تردد در مکان‌های مشکوک به آلودگی خودداری، در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و برای دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگری‌های ایران تماس برقرار کنند.

به‌دنبال شیوع ویروس کرونا، مقامات چین تاکنون ۹ شهر را برای کنترل سرایت ویروس به دیگر مناطق این کشور قرنطینه کرده‌ و از مردم این کشور خواسته‌اند تا حد امکان از سفر خودداری کنند. مقامات چین پنج‌شنبه گذشته شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان را به‌طور کامل در حالت قرنطینه درآوردند تا از شیوع هر چه بیشتر ویروس تنفسی کشنده جدید که علائمی مشابه ذات‌الریه دارد جلوگیری کنند.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سفارت ایران در پکن ووهان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور

مولوی نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت حج و اوقاف طالبان از افغان‌هایی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، خواسته است تا به افغانستان برگردند.

ثاقب این موضوع را در دیدار با برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا که به کابل سفره کرده‌اند، بیان کرده است.

وی مدعی شد رژیم این گروه عدالت، انصاف و امنیت سراسری در کشور را تامین کرده است.

این مقام طالبان خواستار برگشت دوباره افغان‌های مقیم خارج به افغانستان و سهم آنان در آبادی کشور شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد