Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@11:51:19 GMT

سخنگوی شرکت ملی گاز: تا ۱۰ روز دیگر صرفه‌جویی کنید

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۱۱۸۷

ساعت24-سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: پیک مصرف گاز یک هفته تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت لذا از مردم تقاضا داریم که در این مدت در میزان مصرف صرفه‌جویی داشته باشند تا روند سوخت‌رسانی دچار مشکل نشود.

محمد عسکری با بیان این که میزان مصرف گاز نسبت به چند روز پیش تقریبا کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: اکنون ۵۷۴ میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که می‌توان این عدد را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت تامین گاز صنایع و نیروگاه‌ها گفت: وزارت نفت موظف است سوخت این دو بخش را تامین کند و برای این مسئله نیز اقدامات لازم را انجام داده است اما در این مدت ممکن است سوخت گاز نیروگاه‌ها کمتر شده باشد که آن هم مدت زیادی طول نمی‌کشد.

سخنگوی شرکت ملی گاز اظهار کرد: با صرفه‌جویی‌هایی که مردم در مصرف گاز در این مدت انجام داده‌اند، توانستیم موانع زیادی را پشت سر بگذاریم اما تقاضا داریم که در روزهای باقی مانده هم نسبت به میزان مصرف حساس باشند.

هفته گذشته میزان مصرف گاز در کشور رکورد زد و به  حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید و این در حالی بود که نهایتا این عدد در سال گذشته به ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده بود. همین موضوع نیز روند گازرسانی به نیروگاه‌ها را دچار مشکل کرده بود و نیروگاه‌ها برای تامین گاز و انجام عملیات تعمیر و نگهداری با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲