Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک افسر نظامی سابق در کره شمالی به عنوان وزیرخارجه جدید این کشور معرفی شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه جدید کره شمالی "ري سون گوون" نام دارد. بنا به گفته خبرگزاری فرانسه، او دارای تجربه محدود دیپلماتیک است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این موضوع نوشت: این اقدام نشان دهنده سیاست سختگیرانه کره شمالی در برابر آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرح عکس: "ري سون گوون" وزیر خارجه جدید کره شمالی 

براساس این تغییرات، "ری سون گوون" افسر سابق جایگزین "ری یونگ هو" وزیر خارجه سابق کره شمالی شده است.

گمانه زنی های مطرح شده این است که این تغییر در راستای تغییرات بزرگ در چارچوب مذاکرات هسته ای کره جنوبی با آمریکا صورت می گیرد.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: برخلاف وزیر خارجه سابق که برای بیش از سه دهه سمت های دیپلماتیک داشت اما وزیر خارجه جدید (ری سون گوون) از سابقه و تجربه دیپلماتیک قابل ذکری برخوردار نیست.

او با شرکت در مراسم استقبال از سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورها، معرفی خود به عنوان وزیر خارجه جدید کره شمالی را تایید کرد. این موضوع توسط رسانه های کره شمالی تایید شده است.

رسانه های رسمی کره شمالی گفته اند: وزیر خارجه جمهوری خلق دموکراتیک و مسوولان دیگری از این وزارتخانه در این مراسم حضور داشتند.
تحلیلگران گفته اند انتصاب وزیر خارجه جدید به این معنی است کره شمالی روش سختگیرانه تری را در برابر آمریکا در پیش خواهد رفت.

شرح عکس: وزیر خارجه قبلی کره شمالی 

آقای "آهن چان ایل" جدا شده از کره شمالی و پژوهشگر در سئول به خبرگزاری فرانسه گفت: انتصاب یک افسر نظامی سابق به عنوان دیپلمات ارشد به نشانه موضع سخت کره شمالی در برابر آمریکاست.

وی افزود: این اتفاق بسیار نادری است که فرد دارای پیشینه نظامی به عنوان وزیر خارجه کره شمالی منصوب شود.

مذاکرات هسته ای میان سران آمریکا و کره شمالی از زمان مذاکرات هانووی ویتنام در سال گذشته میلادی تاکنون متوقف شده است.
اختلاف بر سر کاهش تحریم های کره شمالی و امتیازات هسته ای این کشور است.

 

لینک کوتاه: asriran.com/002yqO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، طی روزهای گذشته محافل رسانه ای به ویژه روزنامه های رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش های مختلف به قدرت نظامی ایران و ضعف این رژیم که در عملیات وعده صادق نمایان شد، اذعان کردند.

در این میان مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی نیز با اظهارنظرهایی بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشته اند.

«متان ولنایی» معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ژنرال نیروهای ذخیره ارتش این رژیم اذعان کرد: این تصور ما که می توانیم مانع حماس و ایران شویم و در برابر آنها قدرت بازدارندگی داشته باشیم اشتباه بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز روز گذشته اذعان کرد که پایگاه هوایی «نواتیم» هدف حمله‌های موشک‌های ایران قرار گرفته است.

این روزنامه ادامه داد: پایگاه نواتیم مهمترین پایگاه هوایی در اسراییل به شمار می‌رود.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشته بود که در پی عملیات ترکیبی پهپادی-موشکی تهران علیه تل‌آویو، دست کم ۹ موشک به دو پایگاه هوایی اسراییل اصابت کرده و خسارت قابل توجهی به تل‌آویو تحمیل کرده است.

کد خبر 6080689

دیگر خبرها

  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه: حمله ایران {به رژیم اسرائیل} کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت/ دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته/ باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد