Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@14:12:50 GMT

رسیدن به عالی‌‌ترین درجات انسانی در سایه تقوا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۱۳۷۷

رسیدن به عالی‌‌ترین درجات انسانی در سایه تقوا

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام منصوری گفت: زنان با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) در ساختن جامعه‌ای پاک و اسلامی با اخلاق فاطمی بکوشند و بدانند که در سایه حفظ حجاب، پاکدامنی و تقوا می‌توانند به عالی‌ترین درجات انسانی و اسلامی نائل شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام منصوری، خطیب جمعه طارم، چهارم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: در حدیثی قدسی خداوند به پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند که انسان عابد واقعی، هفت خصلت مهم دارد که عبارت است از 1) داشتن تقوا که باعث دوری از معصیت و گناه می‌شود، 2) کم سخن گفتن و سکوت در زمانی که نیاز به سخن گفتن او نباشد، 3) گریه به‌خاطر ترس از عذاب خدا، 4) شرم و حیا از خدا در هنگام خلوت، 5) غذا کم می‌خورد و به فکر شکم نیست، 6) در دنیا باشد ولی دنیا را برای خود دشمن بداند و 7) بندگان خوب خدا را دوست خود بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، حضرت زهرا(س) را اسوه زنان و افتخار خاندان وحی و خورشیدی درخشان بر تارک اسلام عزیز و بهترین الگو برای مادران و زنان مسلمان جهان دانست و از آن‌ها خواست تا با حفظ حجاب و رعایت عفت و پاکدامنی فرزندانی پاک و آزاده تربیت کنند.
امام جمعه طارم بیان کرد: ان‌شاءالله خداوند به همه زنان مسلمان ایران توفیق دهد تا با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) در ساختن جامعه‌ای پاک و اسلامی با اخلاق فاطمی بکوشند و به دیگر زنان سایر مناطق جهان بفهمانند که ارزنده‌ترین زینت زن، حفظ حجاب است و در سایه حفظ حجاب، پاکدامنی و تقوا می‌توانند به عالی‌ترین درجات انسانی و اسلامی نائل شوند.
منصوری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران حج و همچنین مطالبات ایشان در خطبه‌های ۲۷ دی‌ماه نماز جمعه تهران، گفت: مقام معظم رهبری طرح مردم‌سالاری دینی و ایستادگی بر سر آرمان‌ها و شعارهای اولیه انقلاب همراه با پیشرفت و بالندگی را برآمده از دل مقاومت و ایستادگی مسلمانان دانسته و فرمودند که در حال حاضر در سایه مردم‌سالاری دینی است که مردم ایران در مقابل همه فشارهای استکبار جهانی مقاومت کرده و تبدیل به یک کشور الگو و تأثیرگذار در منطقه و جهان شده‌اند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از ملت ایران خواستند تا می‌توانند قدرتمند باشند و تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن. دشمن اکنون به این باور رسیده است که نمی‌تواند کاری کند چون فهمیده است که ملت ایران قوی و مستحکم است. اگر دشمن احساس کند ما ضعیف شده‌ایم جرئت بیشتری پیدا خواهد کرد و ضربه خود را خواهد زد.
امام جمعه طارم اظهار کرد: دشمنان ایران با وجود فشارهای اقتصادی و نارضایتی مردم از گرانی‌ها می‌خواهند نارضایتی اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم و به‌ویژه جوانان را تشدید کنند اما هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند. مرتضی قاسمی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه طارم ایام فاطمیه حجاب الگوگیری از حضرت فاطمه ایکنا کانون نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد از نهاد رهبری: لباس فرمی را طراحی کنید؛ یک پوشش یکسان در کل دانشگاه‌ها داشته باشیم سازمان امور اجتماعی: بدپوششی 8 تا 10 درصد بانوان در جامعه ترویجی و نمایشی است

دیگر خبرها

  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»