Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@20:37:47 GMT

درخشش بنیاد برکت در حوزه دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۱۴۵۱

درخشش بنیاد برکت در حوزه دانش بنیان

خبرگزاری میزان- شرکت مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در میان ۱۰ شرکت دانش بنیان برتر کشور قرار گرفت. تاریخ انتشار: 12:31 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۰۵۸

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام را به عنوان یکی از ۱۰ شرکت دانش بنیان برتر کشور معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت مشارکتی بنیاد برکت که در منطقه کمتر توسعه یافته شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع است، در تولید انواع شبیه ساز‌های آزمایشگاهی فعالیت دارد.

این شرکت همچنین با حضور در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران (ایران ساخت) که آذرماه امسال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، موفق به عقد قرارداد ۷۰ میلیارد ریالی در حوزه تولید شبیه ساز‌های آزمایشگاهی (شبیه ساز تراشکاری و شبیه ساز آزمایشگاه مکانیک) با دانشگاه پیام نور شده است.

بر اساس این گزارش، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سال‌هاست در قالب مدل اقتصادی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ایجاد فرصت‌های شغلی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی را دنبال می‌کند.

در همین راستا، بنیاد برکت از سال ۱۳۹۶ اقدام به مشارکت با شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه به عنوان یکی از واحد‌های صنعتی فعال در تولید انواع شبیه ساز‌های آزمایشگاهی کرده است. میزان سرمایه آورده بنیاد برکت به این واحد صنعتی، نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال و با سهم ۴۵ درصدی است.

این شرکت دانش بنیان تولیدکننده انواع شبیه ساز‌های آزمایشگاهی که در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، ظرفیت تولید سالانه ۲۴ و ۶۴۰ عدد محصول آزمایشگاهی را دارد. این واحد صنعتی که از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده، پیش از مشارکت با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام زیر ظرفیت تولید مشغول به کار بوده است.

بیشتر بخوانید: نهضت اشتغال‌زایی بنیاد برکت به مرکز ایران رسید

فعالیت‌های این واحد صنعتی پس از مشارکت با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سبب ایجاد اشتغال برای ۴۳ نفر شده است. همچنین فرصت‌های کسب و کار برای ۱۷۰ نفر نیز به شکل غیرمستقیم فراهم شده است.

گفتنی است، مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در این مدل، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

همچنین از آن‌جایی که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی‌کند، مدیریت اجرای مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور نیز به مانند سایر مدل‌های اشتغال‌زایی، با خود مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع ۳۴۵ شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از ۲۳۵ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک ملت یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه‌ها خواهد بود. سال ۱۴۰۲ همکاری خوبی را با ۳ بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که ۳ هزار میلیارد تومان (۳ همت) پرداخت و منجر به ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شد که رقم قابل‌توجهی در راستای کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

وی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۸ و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند.

دکتر فرشید فرخ نژاد افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره ۱۸) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

دکتر روح‌الله ذوالفقاری افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و طی دو سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان