Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: حفاظت از منابع آب برای نسل های آینده ضروری است ، رعایت حریم رودخانه ها نیز برای پیشگیری از حوادث ناگوار همچون سیل و حوادث غیرمترقبه باید مدنظر مسئولان باشد و از همان ابتدای امر اجازه ندهند کسی به حریم رودخانه تجاوز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در حفاظت از منابع آب خلل ایجاد می کنند و افزود: باید قبل از انجام تخلفات با نظارت کامل نسبت به جلوگیری از خسارات وارده اقدام کنیم و دستگاههای قضایی و نظارتی در این زمینه باید فعال شوند.

استاندار ایلام یادآور شد: حفاظت از منابع آب استان به دلیل ضرورت توجه به نسل های آینده ضروری است و نباید اجازه داد این منابع هدر برود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری متعددی در استان اجرا شده است، باید چاه های غیرمجاز در سطح استان برچیده شود و در این راه نظارت دقیق و مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید برای حفاظت از منابع آبی در استان صورت گرفته که از جمله این اقدامات؛ آبخیزداری در بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب در استان تنها در سال جاری و جنگل کاری در بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان بوده است.

استاندار ایلام بر ضرورت تداوم طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق مختلف بالادستی استان تاکید کرد و گفت: اجرای این قبیل طرح ها علاوه بر حفظ منابع آب موجب پیشگیری از وقوع سیلاب های مخرب در ایام پرباران سال می شود.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آبی استان افزود: تمام تلاش ما باید حفاظت از منابع آب برای نسل آینده باشد و از بهره برداران نظارت لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: پروانه حفر چاهها باید براساس زمان بندی مشخصی صورت گیرد و از حفر چاه های غیر مجاز برای حفظ سفره های زیرزمینی جلوگیری به عمل آید.

استاندار ایلام در ادامه با انتقاد از تاخیر برخی مدیران برای حضور در این نشست گفت: بی نظمی در خدمت قابل قبول نیست، مدیران باید خدمتگزار مردم باشند و به موقع در محل کار خود و در جلسات حاضر یابند.

رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در این جلسه گفت: دادستان ها را موظف کرده ایم با حفر چاه های غیر مجاز برخورد و پروانه های حفر و استفاده از چاهها که مدت زمان مشخصی دارد باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد و از بهره برداری های غیر قانونی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد، کشت های جایگزین با مصرف آب پایین جایگزین کشت های با مصرف بالای آب در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

برچسب‌ها قاسم سلیمانی دشتکی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام شرکت مدیریت منابع آب ایران قاسم سلیمانی دشتکی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر

                                                                    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی در بازدید از این طرح اظهار داشت: این طرح از محل طرح های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.   وی افزود: این طرح به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این طرح به طول ۶ کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.   محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در طرح های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستا‌های بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، ادامه داد: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستا‌ها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه