Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:28:10 GMT

توسعه صادرات همدان نیازمند انسجام است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۱۶۹۱

توسعه صادرات همدان نیازمند انسجام است

ظاهر پورمجاهد روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی همدان اظهار داشت: برخی از محصولات استان از کانال گمرک همدان صادر نمی شود که آمار آن باید به عملکرد صادرات اضافه شود. 

وی اضافه کرد: چینی آلات بهداشتی، میلگرد، یخچال های ویترینی، مبلمان برخی از محصولات تولید شده در صنایع همدان است که از طریق گمرک های دیگر مناطق و یا به صورت پیله وری و ملوانی به کشورهای مختلف صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پورمجاهد از استاندارد خواست چینی آلات بهداشتی را زیر چتر حمایت خود قرار دهد تا به صورت قانونی از مسیر گمرک استان صادر شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: اگر خواهان توسعه صادرات هستیم در گام نخست باید یکپارچگی و انسجام بیشتری به روند خروج کالا از استان بدهیم. 

وی گفت: تشکل های صادراتی و شرکتهای مدیریت توسعه صادرات در استان همدان با گرفتن رونق در کنار تولیدکنندگان قرار گیرد تا آنها غم صادرات نداشته باشند. 

پورمجاهد از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خواست: نقش پررنگ تری در این زمینه داشته باشد و دانش آموخته های رشته های مدیریت بازرگانی و تبلیغات را به سمت تاسیس شرکت های مدیریت توسعه صادرات هدایت کنند.

سیم مسی بدون عایق، میلگرد عاج دار، فروسیلیس، کلینکر خاکستری، موتور کولر، وازلین صنعتی، کشمش، رب گوجه فرنگی و چینی های بهداشتی ۱۰ کالای مهم سبد صادرات استان همدان هستند.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران همدان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران همدان صادرات غیر نفتی سازمان توسعه تجارت ایران همدان صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است