Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در دی‌ماه امسال متوسط قیمت مسکن مناطق ۲۲گانه تهران در مقایسه با آذرماه ۹۸ حدود ۳درصد و معاملات ۱۳.۲درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی (دفتر اقتصاد مسکن)  در دی‌ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به 13 میلیون و 882 هزار تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آذرماه متوسط قیمت مسکن 13 میلیون و 477 هزار تومان بود که در اولین ماه زمستان 3 درصد رشد داشته است.

در ماه گذشته 9664 فقره معامله در سامانه املاک و مستغلات ثبت شد که در مقایسه با ماه پیش از آن (آذر 98) بالغ بر 13.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی مربوط به منطقه یک بوده است. در این منطقه متوسط قیمت از  30 میلیون و 85 هزار تومان در آذرماه با رشد منفی 2درصدی به 30 میلیون و 21 هزار تومان کاهش یافته است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 6 میلیون و 489 هزار تومان بوده که نسبت به متوسط قیمت آذرماه (6 میلیون و 239 هزار تومان) حدود 4 درصد افزایش داشته است.

 در 5 منطقه 7، 16، 17، 19 و 22 متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی دی‌ماه امسال کاهشی بوده است.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز در شرایط قابل قبول قرار دارد و وضع آلاینده شاخص (PM ۲.۵) هم‌اکنون عدد ۸۸ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ۱۷ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد) قرار دارند و در ۶ ایستگاه (شادآباد. منطقه ۱۸، شهرری. منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۴، شهرداری منطقه ۱۹، میدان فتح. منطقه ۹ و فرمانداری شهرری. منطقه ۲۰) وضع ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۶۴ و وضع قابل قبول قرار داشت.

ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ و شهرک چشمه در منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶ و قرار گرفتن در وضع قابل قبول، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند و ایستگاه فرمانداری شهرری در منطقه ۲۰ با شاخص ۱۴۰ و وضع ناسالم برای گروه‌های حساس آلوده‌ترین نقطه تهران است.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۳ روز قابل قبول را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۱ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • نرخ رهن بازار مسکن در تهران؛ رهن کامل در این منطقه با یک میلیارد
  • فوبیای وام مسکن