Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۳۰۰ نفر از مردم جهان به این ویروس که برای اولین بار از یک فروشگاه مواد غذایی دریایی در شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد، آلوده شده‌اند. مسئولان سلامت در سراسر جهان در تلاش هستند تا از همه‌گیری این ویروس کشنده جلوگیری کنند.

تلفات شیوع کروناویروس در چین تاکنون به ۴۱ تن رسیده و بیش از ۱۳۰۰ نفر در جهان نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 شمار تلفات شیوع کروناویروس در چین امروز (شنبه) به ۴۱ تن رسید و مقامات این کشور را بر آن داشته تا به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس، سفرها را کنترل کرده و برگزاری مراسم عمومی و تجمعات را لغو کنند.

بیشتر بخوانید: آماده‌باش ایران برای مهار ویروس کرونا در فرودگاه امام

همچنین بیش از ۱۳۰۰ نفر از مردم جهان به این ویروس که برای اولین بار از یک فروشگاه مواد غذایی دریایی در شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد، آلوده شده‌اند. مسئولان سلامت در سراسر جهان در تلاش هستند تا از همه‌گیری این ویروس کشنده جلوگیری کنند.

از روز پنج‌شنبه در شهر ووهان که جمعیتی ۱۱ میلیون نفری دارد، تقریبا تمامی پروازهای فرودگاهِ این شهر لغو شده و در جاده‌های اصلی شهر نیز تمامی رفت و آمدها تحت کنترل انجام می‌شود. همچنین در تمامی استان «هوبئی» محدودیت‌های جابجایی و تردد اعمال شده است.

در عین حال مواردی از ابتلا به این ویروس در کشورهای تایلند، ویتنام، سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، نپال، مالزی، فرانسه، ایالات متحده و استرالیا گزارش شده است.


مقامات استرالیا امروز اولین مورد از ابتلا به کروناویروس را که یک تبعه چینی بوده تایید کردند. گفته شده این مرد نوزدهم ماه جاری میلادی به استرالیا سفر کرده و اکنون در بیمارستان ملبورن تحت درمان قرار دارد.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا روز گذشته اعلام کرد ابتلای دو نفر به این ویروس تایید شده و یک نفر هم مشکوک به بیماری است. گفته شده دو نفر از مبتلایان به کروناویروس به شهر ووهان سفر داشته‌اند.

کمیسیون ملی سلامت در چین اعلام کرد: شش تیم پزشکی متشکل از ۱۲۳۰ کادر درمان به شهر ووهان اعزام شده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این ویروس که به تازگی شناخته شده هشداردهنده است زیرا موضوعات بسیار ناشناخته‌ای در مورد آن وجود دارد که "میزان خطرزاییِ ویروس" و "چگونگی انتقال فرد به فرد آن" از جمله این موارد است. این کروناویروس موجب بروز علائم شبه ذات‌الریه می‌شود که در برخی موارد کشنده است. تب، مشکلات تنفسی و سرفه از جمله این علائم هستند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونای چینی به ایران رسید؟

تازه‌ترین آمار از ویروس مرموز چینی/ مار،‌ توله گرگ و سوپ خفاش؛ منشا احتمالی ویروس کرونا

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!