Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از واردات 43میلیارد دلاری کالا و فناوری به کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از این واردات 10میلیارد دلار است.

 

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا «برات قبادیان» روز شنبه در دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین) که به منزله نخستین رویداد ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی محسوب می‌شود، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، افزود: بررسی ها نشان می‌دهد در بین ۱۰ قلم اصلی وارداتی، هفت قلم مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است که چهار میلیارد دلار جو و سه میلیارد دلار برنج از جمله اقلام این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت در بین ۱۰ قلم اصلی واردات، دو قلم دارد، اضافه کرد: یک قلم به بخش معدن و صنایع معدنی با سهم ۷۰۰ میلیون دلار، مربوط به الکترود گرافیتی می شود.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صنعت یادآور شد: بخش خودروسازی سهم ۲.۸ میلیارد دلاری از واردات را در سال گذشته داشت.

قبادیان خاطرنشان ساخت: بخش صنعت، معدن وتجارت می تواند برای استفاده از توان داخلی تا سقف ۱۰ میلیارد دلار اختصاص دهد تا به این ترتیب با تکیه بر دانش و توانمندی بومی نیاز خود را برآورده سازد.

وی یادآور شد: بررسی تاریخچه ارتباط بین صنعت و دانشگاه گویای آن است که این امر همواره به شکل رابطه ظهور و بروز داشته، اما نیاز به مشارکت بین صنعت و دانشگاه وجود دارد.

به گفته این مقام مسوول، اکنون باید زیر ساخت ها را فراهم کرد تا نهضت ساخت داخل شکل بگیرد و از شتاب لازم برخوردار شود و در وزارت صنعت این نگرش مورد تاکید قرار دارد که پاسخگویی به نیازهای آینده باید محقق شود.

وی یادآور شد: امروز از مجموع ۷۷ هزار واحد صنعتی - معدنی در سطح کشور تعداد چهار هزار بنگاه در سامانه تاپ که از نیمه دوم امسال شکل گرفته نسبت به ثبت نام برای طرح درخواست های خود اقدام کردند و آمار اکنون به هشت هزار بنگاه رسیده است.

جشنواره اینوماین که از پنج بهمن ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرده تا هفتم بهمن به کار خود ادامه می دهد و انتظار می رود تفاهم نامه هایی بین شرکت های دانش بنیان و بنگاه های مختلف بخش معدن و صنایع معدنی به منظور بومی سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات مربوطه انجام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت معاون وزیر صمت واردات کالا کالا و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مردانی گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ تن انواع محصولات دامی و کالا‌های مرتبط به ارزش بیش از سه میلیون دلار از استان زنجان به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر شد.

وی افزود: ماهی خوراکی تازه با ۵۸۱ تن صادرات و ارزش دلاری بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در صدر کالا‌های صادراتی این گروه قرار گرفته که مقصد عمده این فرآورده جمهوری آذربایجان و امارات متحده عربی بوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: صادرات تخم مرغ خوراکی، محصولات لبنی، مرغ منجمد، ماهی زنده و جوجه یک روزه بوقلمون به ارزش دلاری بیش از ۷۰۰ هزار دلار از دیگر محصولات دامی صادراتی استان بوده است.

مردانی گفت: مقصد عمده کالا‌های این گروه کشور‌های افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق و عمان بوده است.

وی افزود: رشد صادرات در این بخش نشان از پویایی کارخانجات و تولیدکنندگان این حوزه دارد که موجب علاقمندی کشور‌های مقصد به این گروه از کالا‌های تولیدی کشورمان شده است.

دیگر خبرها

  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • منابع قاچاق کالا و فرار سرمایه از کجا تأمین می شود؟
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان
  • با نرخی که برای دلار در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود، کالا وارد نمی‌شود
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن
  • افزایش ۳۷ درصدی ذخایر معدنی در هرمزگان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و خانه معدن ایران