Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@21:14:55 GMT

کشف ویروس پنهان شده در یخ

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۲۰۶۷

کشف ویروس پنهان شده در یخ

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طی 15هزار سال گذشته، یخچال‌های طبیعی در شمال غربی فلات تبت چین میزبان میهمانی غیرمعمول بودند، یک گروه از ویروس‌های یخ زده که بسیاری از آن‌ها برای علم مدرن ناشناخته‌اند. دانشمندان اخیراً پس از بررسی دو هسته یخ از یخچال‌های تبت، از وجود 28 گروه ویروس ناشناخته پرده برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق در مورد این ویروس‌های مرموز می‌تواند به دانشمندان در موارد مختلف کمک کند. برای مثال اینکه این ویروس‌های رشد یافته در اقلیم‌ها و محیط‌های مختلف با گذشت زمان چگونه‌اند. نتایج تحقیقات دانشمندان، 7 ژانویه در پایگاه داده «bioRxiv» منتشر شده است.

دانشمندان معتقدند که با توجه به تغییرات آب و هوایی در صورت آب شدن این یخ‌ها احتمال ورود ویروس به محیط وجود دارد. بنابراین باید تا حد امکان اطلاعات را در مورد این ویروس‌ها بالا برد.

مطالعه میکروب‌های داخل یخ‌های بسیار قدیمی چالش برانگیز است. به این دلیل که آلودگی نمونه‌های یخ با باکتری‌های امروزی بسیار آسان است. بنابراین، محققان پروتکل جدیدی را برای نمونه برداری میکروبی و ویروسی ایجاد کردند.

در این حالت، دو نمونه هسته یخ فلات تبت در سال 1992 و 2015 جمع آوری شد. با این حال، در آن زمان هیچگونه اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی میکروبی در حین حفاری هسته یخ یا حمل و نقل آن انجام نشد. به عبارت دیگر، نمای بیرونی این هسته‌های یخی آلوده شده بودند.

محققان این تحقیق برای دسترسی به قسمت داخلی هسته‌ها، در یک اتاق سرد منهای 5 درجه سانتیگراد از یک باند استریل شده برای برش 0.2/0 اینچ (0.5 سانتی متر) از یخ لایه بیرونی استفاده کردند. سپس هسته‌های یخ را با اتانول شستشو دادند تا 0.2 اینچ یخ دیگر ذوب شود در انتها 0.2 اینچ بعدی را با آب استریل شستند.

پس از اتمام این‌کار به یک لایه غیر آلوده جهت انجام مطالعات خود رسیدند. طی این آزمایش 33 گروه از انواع ویروس در هسته یخ یافت شد. محققان اعلام کردند که از این تعداد، 28مورد قبلاً برای علوم ناشناخته بودند.

وجود این ویروس‌ها در هسته یخ احتمالا شرایط آب و هوایی بسیار متفاوتی را در زمان رسوب‌گذاری نشان می‌دهند.

«چانتال آبرگل» محقق ویروس شناسی محیط زیست در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه اعلام کرد که بشر از نمونه برداری ویروس‌های موجود روی زمین بسیار فاصله دارد.

محققان خاطرنشان کردند که تغییرات آب و هوایی به‌وجود آمده توسط انسان، یخچال‌های طبیعی جهان را ذوب کرده و این بایگانی ویروسی را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/

178 / 336 یخ ویروس درون یخ فلات تبت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یخ فلات تبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم