Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی صبح شنبه در نشست‌خبری اظهار کرد: تا پیش از مجلس قبلی هیچ اقدام خاصی چه قانونی و چه اجرایی در خصوص موضوع راه‌آهن بیرجند صورت نگرفته بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: بعد از اینکه من و یکی – دو نفر دیگر از نمایندگان حرف از استعفا زدیم راه‌آهن بیرجند ردیف بودجه مستقل گرفت که در آن شرایط بسیار ارزشمند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی ادامه‌داد: در قدم‌های بعدی به دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی برای بحث راه‌آهن و قرار دادن اولویت راه‌آهن شرق در برنامه ششم توسعه را انجام دادیم که زمینه کار اجرایی و عملیاتی در این حوزه را فراهم کرد.

وی افزود: در حال حاضر این امر محقق شده که برای راه‌آهن زاهدان- بیرجند – گناباد از روسیه وام ۷۰۰ میلیون یورویی گرفته شود که این میزان به هیچ وجه با بودجه عمومی دولت در این زمینه قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی‌گفت: با توجه به اینکه این وام چون درآمدهای نفت و مالیات نیست که احتمال تحقق آن وجود نداشته باشد انتظار رشد سریع کار اجرایی در حوزه راه آهن طی سه سال آینده می‌رود.

پروژه جاده بیرجند به قائن ۷۵ درصد پیشرفت دارد

عبادی با اشاره به وضعیت جاده بیرجند به قائن که آن را جاده مرگ دانسته بود، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن بیرجند به قائن حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته و عمده کار در این حوزه انجام شده است.

وی که آخرین ماه‌های نمایندگی خود در مجلس را می‌گذراند، بیان‌کرد: با توجه به تجربیات هشت سال نمایندگی به نظرم نماینده آینده مطلوب است بر روی موارد چون مقابله با فساد اقتصادی و پیگیری به سرانجام رسیدن پروژه‌های فعلی تمرکز داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: هر چند در مجلس فعلی مواردی چون ضرورت ثبت دارایی مسئولان و مدیران در سامانه‌ای مخصوص به تصویب رسید اما در مجموع از نظر اقتصادی سلامت لازم را نداشت.

عبادی افزود: اگر در مجلس قبلی حدود پنج درصد مشکل و فساد اقتصادی در بین نمایندگان وجود داشت، میزان رد صلاحیت‌های برخی از نماینده‌های فعلی «که طبق گفته متولیان امر بیشتر به علت فساد اقتصاد بوده» نشان از گسترش آن به میزان ۳۰ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: البته درست نیست که بگوییم که هر کس رد صلاحیت شده به علت فساد اقتصادی بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: برخی از افراد در هیأت‌های اجرایی که متشکل از افرادی چون فرمانداران هستند رد صلاحیت شده‌اند اما ادعا دارند که رد صلاحیتشان سیاسی بوده که ظلم به نظام است.

عملکرد بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی راضی کننده نیست

عبادی در خصوص عملکرد بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر چند این نهاد اقداماتی چون واگذاری زمین رایگان و یا با قیمت پایین در شهرهایی چون درمیان و یا ایجاد مجتمع ورزشی در بیرجند انجام داده ولی در مجموع از عملکرد آن در استان راضی نیستیم.

وی بیان‌کرد: ما با بسیاری از مزایده‌های بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی مخالف هستیم و بارها نیز من و نماینده ولی‌فقیه در این زمینه اعتراض خود را اعلام کرده و جلوی آن مزایده‌ها گرفته شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: در زمینه سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در خراسان‌جنوبی نیز در حال حاضر این نهاد تصدی‌گری نمی‌کند ولی تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران اعطا می‌کند.

سیستم اداری خراسان‌جنوبی سخت‌گیرانه عمل می‌کند

عبادی با اشاره به برخی از گره‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی گفت: سیستم اداری خراسان‌جنوبی بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند که گاه در رده کارشناسان یک سازمان نیز این سخت‌گیری‌ها مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: در موضوع بیمارستان خوسف نیز برای آن در گذشته ردیف گرفتیم و سال قبل هفت میلیارد به بودجه آن افزودیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به جانمایی غلط بیمارستان محلی شمال شهر بیرجند در گذشته، بیان‌کرد: در حال حاضر در این خصوص زمینی به یک خیر واگذار شده و به زودی کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود.

عبادی با اشاره به نهضت گازرسانی در خراسان‌جنوبی افزود: برای گازرسانی در بودجه سال ۹۸ مجلس هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب کرد که خراسان‌جنوبی در این زمینه در اولویت قرار گرفت و حتی بسیاری از روستاهای مرزی گازدار شدند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات برای استان در حوزه آبخیزداری است که سال گذشته ۱۶ میلیارد و امسال ۶۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

کد خبر 4834559

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان جنوبی بیرجند بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس دهه فجر گرگان قزوین ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیراز انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس، گفت: حداکثر تا شهریور امسال رسیدگی به چک‌های برگشتی در محاکم قضایی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه ۲۴۰ هزار چک بر اساس قانون جدید برگشت می‌شود که ۹۰ درصد این آمار مسلم بوده و نیازی به تشکیل پرونده و طی رویه قضایی نیست و برای صدور حکم می‌توان از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده کرد.

وی افزود: با این کار سرعت رسیدگی به چک برگشتی در کمترین سرعت و هزینه انجام و خواهان سریع تر به خواسته خود می‌رسد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه جلسات هماهنگی آن با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شده، خاطرنشان کرد: با تامین زیرساخت‌ها حداکثر تا شهریورماه امسال این رویه ایجاد و این چک‌های برگشتی توسط هوش مصنوعی رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی به قاضی برای رسیدگی در پرونده‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: پرونده‌های غیر پیچیده قضایی مثل اعسار از هزینه‌های دادرسی و چک‌های برگشتی مسلم قابلیت رسیدگی از طریق هوش مصنوعی را دارد.

به گفته ابوترابی پس از اجرای رسیدگی به چک های برگشتی چهار عنوان دیگر پرونده‌های ساده قضایی نیز در برنامه بررسی از طریق هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این پیش بینی در برنامه توسعه هفتم کشور مورد صورت گرفته تا ۳۰ درصد از آمار پرونده‌های دستگاه قضایی از طریق این تکنولوژی رسیدگی شود.

به اعتقاد این نماینده مجلس، ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی آماری نزدیک به ۸ میلیون پرونده است که وقت زیادی را از شعب دادگاه به خود اختصاص می‌دهد.

ابوترابی یادآورشد: چنین اقدامی کمبود نیروی قضایی را تا حدی جبران و مشکلات نیروی انسانی و امکانات زیر ساختی در قوه قضاییه را کاهش می‌دهد.

وی معتقد است به واسطه هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز و همچنین برون سپاری برخی از ماموریت‌های دستگاه قضایی، مراجعات به این نهاد کاهش یافته و عمده وقت قضات به پرونده‌های مهم اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی در جاده سربیشه - بیرجند
  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پویش بهرفت پیوست
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان