Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اراک از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری مرکزی است و باید با آماده سازی و بهره‌گیری از اراضی دولتی و زمین‌هایی که مالکیت آنها با اداره اوقاف و امور خیریه است، زمینه افزایش سهمیه استان در طرح ملی مسکن در شهرستان اراک را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در صورت نبود زمین برای ساخت مسکن برای کارکنان و افراد تحت حمایت این سازمان‌ها در شهرستان اراک، باید زمینه ساخت و ارایه مسکن به این افراد در شهرهای جدید استان فراهم شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش، درگذشت افسانه آروند خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر خمین استان مرکزی را به خانواده این مرحومه و کارکنان این خبرگزاری  تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان و خانواده صبر جمیل خواستار شد.

۱۲ هزار واحدمسکونی در شهرهای جدید استان مرکزی ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی  نیز در این نشست گفت: سهمیه این استان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ هزار و ۸۹۰  واحد می باشد که ۱۲ هزار واحد آنها در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر و هشت هزار واحد بر اساس چند تعهد در سایر شهرستان‌های استان ساخته می‌شود.

« احمد مرزبان» با بیان اینکه برای یک هزار و ۵۰۵ واحد زمین شناسایی شده است، افزود: زمین مورد نیاز برای ایجاد واحدهای مسکونی بنیاد شهید انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان مرکزی زمین تامین شده و بر اساس تفاهمنامه بین این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نیروهای مسلح مقرر شده است زمین توسط این نهادها تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده در صورتی که این نهادها زمین نداشته باشند زمین مورد نیاز آنها توسط وزارت راه و شهرسازی تامین و منابع مالی آن به صورت اقساط پنج ساله اخذ شود.

مرزبان گفت: همچنین بر اساس تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان بهزیستی مقرر شده است زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای مددجویان این سازمان به صورت ۹۹ ساله تامین شود کهامکان تامین آن در اراک وجود ندارد و زمین مورد نیاز در شهر مهاجران و امیرکبیر واگذار می‌شود.

۸۱ هزار و ۸۴۱ متر مربع زمین تحویل بنیاد مسکن استان مرکزی شد

«محمدرضا رضافرح»مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۸۱ هزار و ۸۴۱ متر مربع زمین تاکنون توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به این اداره کل تحویل شده است.

«محمدرضا رضا فرح» افزود: بر اساس ظرفیت سنجی های انجام شده ۷۹۱ واحد در این اراضی ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز در این نشست گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع سهمیه این استان در طرح اقدام ملی مسکن، متعلق به شهرهای جدید استان است.

«محمود مرادی» افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع این واحدها متعلق به شهر جدید مهاجران و ۶ هزار واحد متعلق به شهر امیر کبیر است و آماده سازی زمین‌های مورد نیاز این واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اختصاص زمین‌های ۹۸ هکتاری و ۱۵ هکتاری برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرمهاجران در حال انجام است و اقدامات اولیه برای اختصاص یک قطعه زمین به مساحت ۱۸۰ هکتار در خارج از محدوده این شهر نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در محدوده شهر جدید امیرکبیر شهرستان اراک وجود دارد که ۱۰۰ هکتار آن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص یافته است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرهنگیان این استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

«بهرام حسین آبادی» افزود: پیش بینی می شود با توجه به اینکه ۲ هزار نفر این افراد در گذشته از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند تعداد آنها به ۲ هزار نفر کاهش یابد.

«مرتضی انصاری‌فر»مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۲۲۵ فرزند شهید، جانباز و ایثارگر متقاضی دریافت مسکن در این استان وجود دارد که یک هزار و ۷۱۱ نفر آنان در اراک و ۳۹۵ نفر در ساوه هستند.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار این استان در طرح نهضت مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار مسکن ثبت نام کردند.

«احمد حاج دایی» افزود: ۳۸۴ مورد معلول و زنان سرپرست خانوار و ۱۶۰ خانوار دارای ۲ تا چند معلول در استان مرکزی وجود دارد و واگذاری مسکن به این افراد از خواسته های اداره کل بهزیستی این استان است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن استان مرکزی سازمان ملی زمین و مسکن مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن استان مرکزی سازمان ملی زمین و مسکن مسکن طرح ملی اقدام مسکن استان مرکزی سازمان ملی زمین و مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بهروز واحدی»؛ اولین شهید ایرانی مدافع حرم در سال ۱۴۰۳

روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی «بهروز واحدی» از نیرو‌های سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهیدوالامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

این شهید والامقام دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • «بهروز واحدی»؛ اولین شهید ایرانی مدافع حرم در سال ۱۴۰۳
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • اخذ پروانه ساختمانی پروژه ۵۰ واحدی مسکن حمایتی در شهر قرق
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • افزایش ضریب مقاوم سازی مسکن روستایی