Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - بانک ایران زمین در راستای افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک خود اقدام به راه اندازی سامانه تولید رمز یکبار مصرف کرده است.

نرم افزار رمزساز ایران زمین، یک نرم‌ افزار تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی ها با سیستم عامل اندروید و IOS است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتریان بانک ایران زمین می توانند به منظور انجام عملیات امن بانکداری مجازی، پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی (ورود) در سامانه اینترنت بانک اقدام کنند.
 
** مزایای استفاده از رمزساز بانک ایران زمین
عدم نیاز به پرداخت هزینه توسط مشتریان به منظور خرید سخت افزار، عدم خرابی، اتمام باطری، عدم مفقودی و... در مقایسه با مدل های سخت افزاری و امنیت بیشتر در مقایسه با نرم ‌افزار رمزساز مبتنی بر کدهای دستوری(USSD) شرکت‌های اپراتور تلفن همراه از مزایای استفاده از رمزساز بانک ایران زمین است.
از دیگر مزایای این رمزساز بانک ایران زمین، عدم محدودیت در فعال سازی یک نرم‌ افزار برای افراد مختلف به منظور تولید رمز، عدم محدودیت یک فرد در فعال سازی نرم‌ افزارهای مختلف به منظور تولید رمز و عدم نیاز به اینترنت در زمان تولید رمز است.
مشتریان بانک ایران زمین می‌ توانند جهت دریافت راهنمای فعال سازی و لینک دانلود این نرم افزار از منوی بانکداری مدرن در سایت این بانک استفاده کنند.
 
** ارتقاء امنیت مشتریان با پیوستن به پویش "از پویا جویا شوید!"
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به گسترش استفاده از اینترنت و تراکنش های مالی از این طریق گفت: همواره ارتقاء سطح امنیت حساب ها و پایین آوردن مخاطرات امنیتی مطابق با توسعه علم و تکنولوژی از جمله الزامات حوزه بانکی است.
عبدالمجید پورسعید در خصوص الزام به کارگیری رمز دوم پویا افزود: ابزارهای پرداخت الکترونیک و دیجیتال که توسط بانک ها در اختیار مشتریان قرار گرفته بسیاری از خدمات بانکی را به خارج از محیط شعب منتقل کرده است.
وی گفت: امنیت تراکنش ها در سمت بانک ها بسیار بالاست و ما از تمام امکانات و تکنولوژی های روز دنیا برای حفظ امنیت حساب ها و تراکنش ها استفاده می کنیم، اما در ماه های اخیر شاهد برخی سوء استفاده های از حساب های افراد هستیم که بخشی از آنها به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مشتریان است.
پورسعید افزود: یکی از اقداماتی که در حال حاضر با ابلاغ بانک مرکزی توسط بانک ها اجرایی شده است، راه اندازی رمز پویا (رمز دوم اینترنتی) است که این اقدام می تواند بسیاری از موارد فیشینگ و سوء استفاده از حساب های مشتریان را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه، طبق اعلام پلیس فتا، فیشینگ عامل شکل ‌گیری یک‌ سوم جرائم سایبری در کشور است گفت: به همین خاطر استفاده از رمز دوم یکبارمصرف به‌ جای رمز ثابت در دستور کار بانک ها قرارگرفته است، به ‌طوری‌ که پیش ‌بینی می‌شود با جایگزین شدن رمز یکبار مصرف از سوی تمامی بانک‌ها، می ‌توان تعداد زیادی از این موارد را کاهش داد.
مدیرعامل بانک ایران زمین با بیان اهمیت نصب نرم افزار رمزساز از سوی مشتریان برای جلوگیری از فیشینگ تصریح کرد: نرم‌ افزار رمزساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌ زمین است که قابل‌ استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS است.
وی از مشتریان بانک ایران زمین خواست با رعایت موازین امنیتی و همراهی با پویش این بانک با نام "از پویا جویا شوید!" امنیت تراکنش های بانکی خود را افزایش دهند.
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به موضوع فعال سازی رمزهای پویا برای ارتقاء امنیت در تراکنش های بدون کارت نیز گفت: موضوع امنیت یکی از شاخص های مهم اعتماد مشتریان به بانک خود است و تلاش های بانک مرکزی و بانکها در راستای معرفی رمزهای پویا هم، در همین راستا تعریف شده است.
وی در خصوص نگرانی های ایجاد شده در جامعه در مورد امنیت تراکنش های بانکی اظهار داشت: در دنیای امروز مجرمان سایبری در حال استفاده از روش های پیچیده ای برای سوء استفاده از مشتریان بانکها هستند و در مقابل بانک ها نیز همواره در حال ارتقای سیستم های خود و همچنین معرفی روشهای جدید امنیتی به مشتریان خود هستند.
پورسعید شتاب رشد در ابزارها و اپلیکیشن های دیجیتال را از چالش های امنیتی عنوان کرد و افزود: امروز ترکیبی از برنامه های پرداخت از طریق بانک ها، فین تک ها و استارتاپ ها در اختیار مشتریان قرار گرفت که گاهاً مشتری بدون در نظر گرفتن مباحث امنیتی اقدام به نصب این برنامه ها از منابع غیر قابل اعتماد می کند و این امر ریسک سرقت اطلاعات را افزایش می دهد و موجب دسترسی سارقین به اطلاعات مهم بانکی مشتریان می شود.
وی با اشاره به روش های مختلفی که می توان امنیت پرداخت های اینترنتی را افزایش داد گفت: حفظ اطلاعات بانکی اولین گام در جهت جلوگیری از سوء استفاده های بانکی است و رمزهای پویا که اخیرا به مشتریان بانکی از سوی بانک ها عرضه شده نیز روش دیگری است که امنیت را افزایش و دست سارقین را ازحساب های بانکی کوتاه می کند.
پورسعید افزود: برای مقابله با این تهدیدهای دائم، بانک ها و موسسات مالی همواره الگوهای جدیدی را برای امنیت مشتریان خود ارائه می کنند که مطمئنا رمزهای پویا در آینده با توجه به نیازهای شبکه بانکی و مشتریان و تهدیدهای جدید توسعه خواهد یافت.
 
** رمز یکبار مصرف موجب افزایش امنیت تراکنش ها می شود
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز در خصوص ابلاغ بخشنامه الزامات رمزهای پویا به شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی، گفت: یکی از مشکلات عمده که در بخش امنیت تراکنش‌های مبتنی بر کارت وجود دارد، عدم حفظ رمز دوم کوشا توسط مشتریان است که احتمال درز این اطلاعات و در اختیار قرار گرفتن آن در دست سودجویان وجود دارد.
فرهاد اینالوئی در این خصوص تصریح کرد: استفاده از رمزهای یکبار مصرف و ابزارهای مشابه آن مثل بلیت‌های یکبارمصرف در این بخش منجر به افزایش امنیت تراکنش‌ها در صورت افشاء رمز دوم کارت‌های بانکی می ‌شود و امکان سوء استفاده را در این حوزه کاهش می‌ دهد.
وی در خصوص فرهنگ‌ سازی استفاده از رمزهای پویا گفت: بانک ایران‌ زمین از مدت‌ها پیش‌ خدمت رمز یکبار مصرف را به‌ صورت اختیاری به مشتریان ارائه کرد.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین ادامه داد: در این بانک مشتریانی که علاقه ‌مند به استفاده از رمزهای یکبار مصرف بوده ‌اند، این خدمت را به‌ صورت یک اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می ‌کند، می توانند دریافت کنند.
 
** امکان فعال سازی رمز پویا در اینترنت بانک
نحوه فعال سازی سرویس رمز یکبار مصرف کارت در بانک ایران زمین نیز به شرح ذیل است:
1- مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین
2- ثبت درخواست فعال سازی سرویس رمز یکبار مصرف توسط مشتری
3- تخصیص دسترسی و فعال سازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه
4- دانلود نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستمعامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
5- فعال سازی نرم افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم افزار رمزساز
قابل ذکر است مشتریان بانک ایران زمین می ‌توانند به روش زیر نسبت به دریافت لینک دانلود "نرم افزار رمزساز ایران زمین" اقدام نمایند:
برای دریافت نسخه آیفون و اندروید رمزساز ایران زمین عدد 25 را به 30006905 ارسال کنید
تا راهنمای فعال سازی نرم افزار رمز ساز ایران زمین و راهنمای فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف کارت برایتان ارسال شود.
 
** معرفی سامانه هریم بانک ایران زمین(هدایت رمز دوم یکبار مصرف)
سامانه هدایت رمز یکبار مصرف تحت عنوان هریم، ابزار طراحی شده از سوی بانک مرکزی به منظور ارتقاء تجربه کاربری و سهولت شهروندان برای دسترسی به رمز دوم پویا است.
در این سیستم، بستر لازم جهت ورود شهروندان برای دریافت رمز دوم ایجاد شده که کاربران با فشردن آن می توانند رمز دوم یکبار مصرف را به صورت پیامکی دریافت کنند.
 
** نحوه فعال سازی غیر حضوری رمز پویا
نرم افزار رمزساز ایران زمین را از سایت این بانک دانلود، یا با ارسال عدد 25 به 30006905 لینک دانلود را دریافت کنید، برای فعال کردن غیر حضوری باید از اینترنت بانک زمین اقدام کنید.
پس از ورود به اینترنت بانک ایران زمین به صفحه "خانه" بروید و روی گزینه فعال سازی "رمز دوم یک بار مصرف" کلیک کنید، سپس گزینه بازگشت را کلیک و در قدم بعد روی گزینه فعال سازی برنامک رمز ساز کلیک کنید.
با استفاده از نرم افزار رمزساز بارکد تولید شده را اسکن و سپس رمز 6 رقمی مورد نظر خود را وارد کنید، در قدم آخر کد 4 رقمی به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که پس از وارد کردن کد 4 رقمی رمز دوم یکبار مصرف فعال می شود.
مشتریان بانک ایرن زمین می توانند برای دریافت پیامکی رمز پویای خود عدد 10 را به سامانه پیامکی 30006905 ارسال کنند تا پس از تایید شماره همراه رمز پویا را در بانک ایران زمین به صورت پیامکی دریافت کنند.

 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در جریان دیدار با «خواجه آصف» وزیر دفاع این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه بویژه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور همسایه به رایزنی پرداخت.
طرفین در این دیدار که در آستانه سفر «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به پاکستان انجام شد، بر ضرورت استفاده از توانمندی بالای دو کشور برای همکاری در عرصه دفاعی و امنیتی با هدف کمک هرچه بیشتر به صلح منطقه‌ای و تامین امنیت مرز‌های مشترک تاکید کردند.
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوند‌های ناگسستنی ایران و پاکستان بویژه روابط تاریخی و برادرانه دو کشور، خواستار فعال سازی بیشتر کمیسیون مشترک مرزی برای مدیریت بهتر مرز‌های دو کشور همسایه شد.
امیری مقدم سفیر کشورمان در این دیدار با تمجید از توان دفاعی پاکستان گفت دو کشور ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری‌های بیشتر در زمینه همکاری‌های دفاعی و انرژی دارند.
طرفین با ابراز اطمینان از سطح موجود همکاری‌های دوجانبه متعهد شدند آن را در زمینه‌های منافع مشترک، دفاعی، امنیتی، مقابله با تروریسم و ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای ادامه دهند.
دو طرف همچنین در خصوص تحولات امنیتی مهم منطقه بویژه وضعیت فلسطین و جنگ غزه نیز بحث و تبادل نظر کردند.
«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اخیرا در واکنش به عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حملات پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونسیتی را حق مشروع ایران برای دفاع از خود دانست و اظهار داشت: آمادگی نظامی ایران به قدری بالاست که هرگونه اقدام و ماجراجویی بیشتر توسط اسرائیل به ضرر صهیونیست‌ها تمام خواهد شد

دیگر خبرها

  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • احیای بازدارندگی به سبک ایران
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • عملیات وعده صادق؛ احیای بازدارندگی به سبک ایران
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم