Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:10:27 GMT

شاخص کل بورس در ارتفاع ۴۱۷ هزار واحد ایستاد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۲۷۱۹

شاخص کل بورس در ارتفاع ۴۱۷ هزار واحد ایستاد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد آغاز کرد و در پایان معاملات نیز با رشد ۵۷۹۰ واحدی در ارتفاع ۴۱۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 5 بهمن) اولین روزکاری خود در هفته جاری را با رشد 5674 واحدی و ایستادن در ارتفاع 416 هزار و 885 واحدی آغاز کرد و در ادامه روز این روند ادامه داشت تا جایی که در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۵۷۹۰ واحدی در ارتفاع ۴۱۷ هزار واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۵۴۵ واحد رشد معادل ۱.۴۱ درصد به ۱۱ هزار و ۲۸۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۶۹۱ واحد رشد معادل ۲.۸۰ درصد به ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۴۶۲ واحد افزایش، معادل ۲.۸۰ درصد به ۹۰ هزار و ۴۲۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۸۸۷ واحد افزایش معادل ۱.۶۱ درصد به ۴۹۸ هزار و ۸۲۴ واحد، شاخص بازار اول با ۴۲۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۴۳ درصد به ۲۹۸ هزار و ۸۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۷۰۶ واحد رشد معادل ۱.۳۷درصد به ۸۶۶ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای رمپنا، اخابرف ومعادن، همراه، حکشتی، فارس و فولاد به ترتیب با 369، 272، 236، 223، 197، 178 و 178 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ روند نزولی داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز بر اساس جدول نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس نمادهای اخابر، رمپنا، وامید، حکشتی، ومعادن و خودرو به ترتیب با ۴۳۰، ۳۹۵،‌۲۱۹، ۲۰۰، ۱۷۸ و ۱۷۵ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و تنها نماد فملی با ۲۰۰ واحد افت بود که به عنوان یکی از نمادهای در صدر جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشت.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها ۳ نماد وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت و ونوین - بانک اقتصاد نوین دارای روند نزولی بودند و به این ترتیب، در پایان معاملات روز جاری بورس در ۶۶۸ هزار و ۴۳۲ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۵۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود شاخص کل بورس و اوراق بهادار (چهارشنبه 2 بهمن) با رشد ۵۲۰۲ واحدی به ارتفاع ۴۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی ۲ بهمن شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۱۳۸۸ واحد رشد معادل ۱.۲۸ درصد به ۱۰۹ هزار و ۷۴۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۴۳۰ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۱۳۱ هزار و ۸۵۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۶۲۱ واحد افزایش، معادل ۱۱.۸۸ درصد به ۸۷ هزار و ۹۵۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۳۰۴ واحد افزایش معادل ۱.۵۱ درصد به ۴۹۰ هزار و ۹۳۷ واحد، شاخص بازار اول با ۴۳۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد به ۲۹۴ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۰۳۰ واحد رشد معادل ۰.۹۵ درصد به ۸۵۵ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

 

در پایان معاملات ۲ بهمن نمادهای فملی با ۷۸۷ واحد، رمپنا با ۳۸۲ واحد، اخابر با ۳۷۳ واحد، فارس با ۳۵۵ واحد، همراه با ۳۳۷ واحد و حکشتی با ۱۷۹ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و تنها نماد جم با ۱۹۴ واحد افت بود که در صدر جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشت. در پایان معاملات ۲ بهمن نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی را برای خود ثبت کردند و به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته ۶۴۳ هزار و ۹۹۱ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه رویداد ملی فهما فهما رویداد ملی فهما انتخابات خطبه نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رشد بورس در سال جدید

شاخص کل بورس در دومین روز معاملاتی سال ۱۴۰۳ با رشد بیش از ۱۷ هزار واحد به دو میلیون ۲۵۳ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار بورس سال ۱۴۰۳ را سبز آغاز کرد. روز گذشته شاخص کل بیش از ۴۱ هزار واحد رشد کرد و امروز نیز با افزایش ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحد به رقم دو میلیون و ۲۵۳ هزار واحد رسید.

در ساعات آغازین معاملات روز دوشنبه اکثر نمادها با تقاضا و رشد مواجه شدند اما به تدریج فشار فروش بر تقاضا غلبه کرد. با این حال شاخص کل با کاهش مواجه نشد.

امروز شاخص هم وزن هم ۸۹۶۰ واحد افزایش پیدا کرد و در عدد ۷۶۷ هزار و ۶۸ واحد ایستاد.

روز دوشنبه بیش از ۴۷۵ هزار معامله به ارزش ۶۰۴۳ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

نقشه بازار بورس ـ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

کچاد، نوری، بوعلی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. خودرو، خساپا، فولاد و شستا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فولاد سایر نمادها سبز به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۲۰۱ واحد رشد کرد و در عدد ۲۶ هزار و ۳۲ واحد ایستاد.

تعداد معاملات فرابورس نیز بیش از ۲۵۴ هزار فقره بود که ارزش آن به ۴۰۱۸ میلیارد تومان رسید.

شگویا، آریان، فغدیر و تجلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. فن‌افزار، کرومیت، آردینه و خاور نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین
  • دومین رشد بورس در سال جدید
  • رشد۱۷ هزار و ۲۵۵ واحدی شاخص بورس در دومین روز معاملات امسال
  • شاخص بورس ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحد شد
  • شاخص بورس امروز ۶ فروردین/ رشد ۱۷ هزار واحدی